Reakcia na: Marcelllooo #99977:
Bratislava jednoducho nemá podmienky na výstavbu podpovrchovej dopravy. Ani nutnosť.Kto by mal záujem využiť podpovrchovú trať napríklad v śeku Rovniankova - Nivy? Mizivé percento ľudí. K tomu mi stačí sedliacky rozum a reálne vnímanie sveta.
Príklad - idem z domu XY v Petržalke do Apollo BC :
podpovrchová doprava (pre zjednodušenie pužívajme výraz metro)
vychádzam z domu - 5 minút príchod k stanici metra - 5 minút blúdenie po eskalátoroch a staničnej hale - 7,5 minuty čakanie na vlak (pri čakniach budem uvažovať s polovicou intervalu pre objektivitu) - 10 minút cesta na Nivy - 5 minút vychádzanie halami - 2 minuty presun na zastávku autobusu (možno aj viac) - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 50 minut
eletrička
vychádzam z domu - 5 minút príchod na zastávku - 2 minuty čakanie na električku - 12 minút cesta na Šafarikovo nám. - 0,5 minut presun na zastávku autobusov (možno aj 0) - 7,5 minuty čakanie na autobus - 3 minuty cesta k AS Nivy - prestup na trolejbus - 7,5 minuty čakanie na trolejbus - 2 minuty cesta trolejbusom = 39,5 minuty a to je o jeden prestup viac
Marcelllooo
Re #99912 Emo: Isto. Samozrejme ze treba riesit aj prud Petrzalka - centrum. To navrhujeme riesit trolebusovymi linkami zhruba takto:
Hodzovo nam (napojenie na siet v smere Prazska, Sancova, Kolarko, Hlavna stanica) - Novy most - Panonska - Kutlikova - Ovsiste - Apollo most - krizovatka Kosicka s Prievozskou (napojenie na Prievozsku oboma smermi, Svatoplukovu) - Kosicka - Mileticova (napojenie ako chodi 212 k Roznavskej).
Rovnako potom v Petrzalke este minimalne jednu vetvu: Od Terna bude rozdvojka smerom k Technopolu ale aj na Budatinsku - Vysehradsku - Antolsku - Dolnozemsku - pripojenie v Ovsisti.
Pripadne este jedna centralna os zhruba v trase 95 s tym, ze na Safku sa zvrtne doprava k Nivam, kde sa napoji na existujucu siet.
Tym sa vyriesi centrum, ale aj sirsie vztahy, diverzifikacia, vatriabilita a flexibilita dopravy, rozlozenie v case a priestore.
Financna narocnost o dva az tri rady nizsia nez pri elektricke, s vyriesenim dopravy na daleko vyssej kvalitativnej aj kvantitativnej urovni.
Re #99913 Ondro: Variabilita - moznost rychleho prelinkovania. Flexibilita - moznost reagovat na aktualnu diopravnu situaciu (zapchy napr.) obchadzkou a pod.
Problemy elektricky: financna narocnost, technicke problemy, majetkove problemy, nizka variabilita aj flexibilita.
Re #99950 mackensen: Suhlasim, ale aj v takomto pripade sa meria efektivita investicia, ked nie hned financnou rentabilitou, tak aspon vykonovou.