Svoju nekompetentnost, ktoru som si dovolil skorej konstatovat, nadalej dokazujes svojimi vyjadreniami.
6-8 min pesia dostupnost (500 - 650 m) je bezne uvadzany standard pre atraktivitu daneho dopravneho riesenia.
Pre nakladne vlaky nie je dolezite, ze vlaky mozu byt lahke, ale dolezite je, ze nakladne vlaky mozu byt tazke a preto trat urcena pre nakladnu dopravu musi byt schopna uniest vlak s uvedenym napravovym tlakom. V pripadne osobneho vlaku sa uvazuje s napravovym tlakom 15ton/napravu. V pripade lahkej mestskej supravy sa uvazuje o max 12ton/napravu. Ktora konkretne to bude je predcasne hovorit - ta, co bude splnat kriteria.
Re #99425 Ike: Nevyjadrujem sa k rieseniam mimo Petrzalky, nakolko nie som dotknutou fyzickou ani pravnickou osobou. A navyse sa v strednodobom vyhlade neuvazuje o prehodnocovani existujucich radial. Otazka je teda bezpredmetna. V minulom prispevku som reagoval na konkretnu otazku a uviedol som konkretnu odpoved.
Znovu zopakujem, ze dopravne planovanie sa robi na niekolko desatroci, teda rozhodujuce su buduce dopravne prudy, nie sucasne, najme ked vieme, ze sa do cca 5 rokov. A samozrejme, ze relacia Petrzalka - Nivy - Filialka riesi len dopravu v tomto prude a nie z Karlovky. To nie je ani jej ucelom.
Prave Molecova, a vlastne uz cela trat od Molecovej k centru a absencia preferencie elektricky je dokazom zlyhania rieseni elektriciek v Bratislave. Tak ako sa vyjadrujem len k zamyslanemu stavu. Nie ze by to neslo alebo nemohlo byt inak, ale proste nie je a neplanuje sa. Ja za to nemozem, len konstatujem stav. Aby elektricky konvergovali k splneniu kriterii na NS MHD, musela by sa cela elinova siet kompletne prebudovat.
Re #99426 Sommelier: Tvoja agresivita je prejavom tvojej zufalosti a neschopnosti viest slusnu diskusiu. Reakciu na dalsiu cast tvojho prispevku vsak mozem, myslim dostatocne, ospravedlnit tym, ze si ziadaju vysvetlenie pre svoj zavadzajuci potencial.
1. V zavislosti od technickeho riesenia a krizoveho planu. Mozu byt rovnocenne, moze to byt ale aj v neprosech jedneho alebo druheo. Vzdy v zavislosti od konkretneho technickeho riesenia a krizoveho planu.
2. Znizenie komfortu nastupovania nie je znizenim dostupnosti. Podotykam, ze znizenie komfortu schodami (eskalatormi) je beznym, priam standardnym riesenim.
3. Nejedna sa o zdravotne alebo hygienicky zavadny dlhodoby pobyt v podzemi. Pre ojedinele pripady klaustrofobie alebo obdobne sa vsak ukazuju obe alternativy ekvivalentne.
4. Prepojenie elektricky sposobi neoptimalne sietove riesenie. Dovody uz boliuvedene.
5. Uvedene preukazuje dopravno-ekonomicka studia, ktora overuje dopravne prudy a ich vyhodnost a optimalitu. V pripade BA sa da len skonstatovat, ze Nivy budu o niekolko rokov hlavnym biznis a administrativnym centrom BA tu bude tiazovy spad dopravy.
Re #99431 S499.1023: Nuz, co uz, skoda len, ze zivot, biznis aj reality si idu vlastnym smerom a nerespektuju tvoje zelania a roboa si to po svojom...
Re #99436 Emo: Ale rozchadzame sa v rieseni, ako z danej situacie von.
Ja tiez nepovazujem prestupovanie za nieco nenormalne. To niekto iny to tu ucelovo vytahuje ako sa mu hodi, raz tak, inokedy presne naopak...
Re #99439 Emo: Lenze ty nie si vacsina, ty nie si standard, ktory bol urceny nielen ako statisticke vyhodnotenie spravania ludi, ale aj ako optimum dopravneho modelu priu pokryti uzemia sietou.
Re #99440 Ike: Tak to si dosiel k velmi zaujimavym zaverom. Koresponduju s nakresom na tvojej mape? Naskenuj ju a uverejni link na nu.
Re #99441 intony: Elektricka neriesi nosne a spadove prudy, ktore Petrzalku cakaju uz o 5 rokov. Co bude riesit prave NS MHD.
Prave kvoli financnej nedostatocnosti je vyhodnejsie (pre vsetkych) vyzbierat sa na spolocne riesenie.
Re #99444 kri: Spravne. Elektricka je narocna ako investicne, tak i prevadzkovo. Da sa lacnejsie a flexibilnejsie riesit diverzifikaciou v case a priestore.
Drahsia nocna doprava je nezmysel v ramci elektricenky. A kde su znova predvolebne sluby o zvyhodnovani "elektricenkarov" pred obcasnymi???
Predplacam si casovy listok na (cely) cas na obdobie od X do Y (24 hodin denne). Nocne grafikony su uz beztak diametralne odlisne od dennych, tak tych par spojov za noc neriesme takymi priplatkami.
Ked zacneme vyclenovat casy, dopadneme ako u mobilnych operatorov, kde tiez urcite casy su inak spoplatnene a ludia sa bud chytaju a preferuju lacnejsie casy, alebo ini radsej siahnu po zvyhodnenych, vacsich balikoch volnych minut do vsetkych sieti a neriesia casy. Rozdielne listky pre obcasnych este OK, ale elektricenka ma byt komplexny balik ZVYHODNENY pred obcasnymi cvakacmi.
Predovsetkym je stavba metra v Bratislave blbost. NACO? Elektricka stacia a dlho bude stacit, pricom postupne ju mozme zakopavat (a tym padom v pripade AK raz bude metro treba, budeme mat jeho zaklady s moznostou rozsirenia).
Aj keby mestu Bratislava niekto to metro celé daroval, nemalo by peniaze na jeho prevadzkovanie a udrzbu. Je to proste pre nas drahy spas aj z hladiska prevadzky tolkych podzemnych priestorov zo vsetkym zariadenim. Mozno na tom jednom useku na filialku sa este podeli aj ZSR, ale inde asi tazko. Ostanme teda radsej pri elektricke, aj ked aj tam mam obavy z neudrzby.
Samozrejme, že električka rieši veľkú časť mesta, to čo tvoj RER vlak nerobí. Keď nemáme peniaze na električku, nebudeme mať peniaze ani na iný NS MHD vo zvyšku Bratislavy.
Marcela neber vazne petrzalka ma po rovnobezkach najvacsiu sirku zastavanej obyvanej plochy 2,5km ak to vydelis 2, za predpokladu ze ide elina stredom, tak to znamena ze najdalej vzdialene domacnosti budu 1,25km...
Za chodzu sa povazuje rychlost 4-5km/h, to znamena ze najvzdialenejsi obyvatelia su v dostupnosti cca 20 minut (pri 5kmh 15 minut)... cize ked uz tak nie 20% ale 50% je v dostupnosti 10 minut (statisticky, realne je viac domacnosti v strede petrzalky ako na okrajoch, cize este viac...)
a este zabudol poznamenat ze rovnaky pripad je aj pri tom jeho übervlaku, ktory narozdiel od eliny nemozno tak jednoducho rozsirit aby sa ta dostupnost do 10 minut rozsirila na vacsiu cast petrzalky...
"Normalne sa uvazuje s 6-8 min. pesou dostupnostou, ktoru cestujuci este akceptuje a chape sa tym bezna rychlost chodze, co znaci cca 500 az 650 metrov."
Ako kto, ja by som akceptoval v pohode aj 10 minút.
Vozidlá idúce cez Záhradnícku zo smeru ST Aréna (205 a 212) potrebovali odkloniť cez Miletičovu ale neexistuje zatrolejovanie odbočky zo Záhradníckej na Miletičovu tak museli využiť len dostupnú odbočku na Miletičovu smerom na ku kúpelom centrál a cez otočku na Jelačičovej sa napojiť na Miletičku tak, aby mohli pokračovať cez Miletičovu ako 201 a odbočiť na Mlynské nivy. Si v obraze, už?
"Preto si nalejme cisteho vina a prestanme snivat o metre kym na neho naozaj nemame ako peniaze, tak i pocet ludi a podme budovat system tak, aby bol zivotaschopny a riesil cele mesto."
Ale veď to bolo na tejto diskusii vyslovené už x - krát ešte predtým ako si sem prišiel. Všetci presadzujeme tento názor. ?
"a hlavne velkym argumentom za elektricku bolo, ze nebude treba prestupovat."
Nikdy nedosiahneš takú situáciu aby každý jeden cestujúci nemusel aspoň občas prestupovať. To sa nedá dosiahnuť taký stav. Okrem toho, ja by som prestupovanie ani nebral ako nejaký zápor, považujem to za normálny spôsob cestovania. ?
Pravidelne v utorky chodim spojom o 15.20 zo ZST Vinohrady a vzdy sa to tak robi. Hore sa stoji kvoli vyhybke, preco sa nestoji dole neviem, ale logicky by sa tam stat malo.
Marcelllooo je proste MLAMODYM. Takí nikdy nikde nevidia problém, kým nemusia niečo vyriešiť sami a nemôžu to hodiť na realizačný team.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk