Reakcia na: Solider #98925:
Na 60 km/h sa dá rozbehnuť na väčšine úsekoch na radiálach, aj napr. v Ružinove. Spotreba elektriny sa vodičom nemeria (resp. ak sa meria, nevyvodzujú sa z toho žiadne dôsledky pre vodiča), tak nevidím dôvod, prečo by mali šetriť elektrinu. Ak sa budú šuchtať, bude to znamenať dlhšie jazdné doby, viac vozidiel na trati a teda aj tak sa nič neušetrí. A v konečnom dôsledku to môže znamenať aj odliv cestujúcich a teda negatívny vplyv na ŽP nárastom počtu vozidiel IAD. Takže šetrenie pomalou jazdou skutočne nie je na mieste. Ja vidím príčinu ich pomalej jazdy aj v tom, že pri nehodách sa ako vinník určí skoro vždy vodič električky. Pokiaľ to bude takto, nemôžeme čakať, že budú "lietať"...
Marcelllooo
Tak si zase asi necital dostatocne pozorne. Kompozicia uzemia sa robila s ohladom na metro (nie na pozemnu elektricku) s tym, ze terasy maju tvorit prirodzeny pesi koridor. Plus Chorvatske rameno, hoci povodne vylucne vodohospodarska stavba, zivot si tu nasiel cestu az do takej kvality, ze je to dnes CHKO a regionalny biokoridor. Tolko v skratke.
Bezkoliznost je jedna z celehoradu nevyhod pozemneho riesenia.
Re #98880 Emo: Asi nie. Ale potom zrejme nemohli odobrit navrh trate do Petrzalky, ako tu volakto tvrdil...
Re #98884 Valec: Realne trva prejdenie CMO v spicke 15 az 20 min. tolko trva casto cela cesta po radiale, alebo aspon po jej velkej casti.
CMO je objektivne uzkym hrdlom.
Re #98901 Majo: Marcelllooo nie je domovnik. Marcelllooo je splnomocneny zastupca vlastnikov. Marcellloooo vsak zadava upratovacie prace domovnikovi, ktory ma na to s domom uzavretu zmluvu a nasledne kontroluje kvalitu jeho odvedenej prace.
Re #98915 intony: Stredove pasy nekrizuju cestu pod urovnou cestu. Hlbenym tunelom pod urovnou cesty sa vyhnes krizovaniu. Pripadne krizovanie cesty nie je totiz natolko zavazne, aby sa musela kvoli nemu rusit technologia, (pri vystuzeni sa cesta podkope ale technologiou hlbenim - nie razenim).
Rozdiel je v pristupovych cestach, najazdoch a nadvaznej dopravnej infrastrukture.
Re #98918 intony: NS MHD lahkymi mestskymi supravami mozno nebude klasicky NS MHD, ale k nemu z moznych variantov najviac konverguje.
Re #98928 stevo: Preukaz toto svoje tvrdenie. Tiez by ma zaujimali dovody takejto preferencie.
Ludia venujuci sa MHD (na laickej, poloprofesionalnej a profesionalnej urovni - treba rozlisovat) nie je vacsina uzivatelom MHD.
Vlastnici bytov v dotknutom uzemi si uvedomuju, ze dopravu treba z dlhodobeho hladiska riesit. Preto nepresadzuju status quou a nulovy variant, ale NS MHD pomocou lahkych mestskych suprav.
Re #98929 intony: Ano. Lebo bude rychly, nepojde cez uzke hrdlo a bude riesit spadovu oblast do rozvojovych oblasti mesta a novych obchodnych centier, co su loziska zamestnanosti a teda dopravnych potrieb. Navyse riesi regionalne suvislosti.
Re #98930 Ike: Ano, aj toto je skratka, ktora sa casom viacej ujala z dovodu zdoraznenia, ze sa dvere otvaraju dotykom cohosi o cosi a nie klasickym vsuvanim.
DEK system vsak nepozostava len s tychto casti, v skutocnosti je to system pozostavajuci z vlastnych vyvninutych HW aj SW komponentov.