Ci bude Twincity konecna alebo len priebezna zastavka MHD alebo ich kombinacia, to ukaze buducnost. Neviem o tom, ze by sa to uz teraz riesilo.
Nerozumiem s cim presne so mnou nesuhlasis.
Buduce obchodne centrum mesta bude na Dostojevskeho, Mlynskych nivach, Prievozskej, Gagarinovej. Devinska brana ako aj okruh vajnory-raca su hudbou buducnosti. Upinat sa na elektricky, ktore su investicne narocne a dopravne neflexibilne je kratkozrake, neoptimalne a neekonomicke.
Uzemne rozhodnutie a stavebne povolenie moze byt vydane len na investicny zamer, ktory bol kladne posudeny MZP SR.
Re #98713 merice: Ze je to hovadina viem rovnako dobre ako ty. Nehovoriac o suvislostiach, ktore si nespomenul (obchadzka Novy most-Einsteinova-Apollo)... Co vsa nic nemeni na skutocnosti ze IZ NS MHD s tymto rata a vytvara takuto situaciu.
"Krizovatka Safarikovo namaestie sposobi, ze bude pre tah Vajanskeho - Dostojevskeho neprejazdna, s cim sa do buducna uvazuje. " To akože pre individ. dopravu? To sa nikdy nestane. Ani do budúcna. Museli by potom dať tieto dbe uliced pod zem. Nereálne. A v minulosti sa uvažovalo o lepšej organizácii týchto ulíc. Vytvorenie niečo ako je vo Wien ring a gurtel.
Tak to viem, že to bude Twin city. Ale bude tam konečná niektorých liniek mhd aj v buducnosti! Alebo sa už ani s tým neráta? A to s tebou nesúhlasím. Treba chapat ako org. mesta. Ak sa tak ako v Balve pristupuje k vytvaraniu NS, ze z Petržky do mesta, predlženie električiek do nových častí, Devínska brána, spojenie Zlaté Piesky s Račou a pod. Preto treba nabúrať osvedčené veci? A sťažiť ľuďom pohyb po meste? Nie všetkých obyvateľov sa NS dotkne primárne! Treba prihliadať na potreby jednotlivých MČ. Ak raz bude elektrická trakcia v meste premávať po hlavných ťahoch /Gagarinova, Tomášikova, okolie Patrónky/ ja viem, že to nikdy nebude, neznervoznujeme sa, tak vtedy rád využijem elinu na šafko, ale ak mám k dispozicii bus...
A ešte. Nie všetko čo je napísané v tom IZ NS, bude aj praktické riešenie. Neverím tomu. Nepochybne sú tí ľudia ako taký experti, ale za PC sa inač žije ako v relite na ulici.
Na MHD sa treba pozerat v komplexicite, systemovo a koncepcne. Treba chapat organizmus mesta, regionu, v ktorom je umiestnena. Treba chapat ucel a miesto jednotlivych subsystemov: NS, tiazove linky, doplnkove linky. To len take namety pre dalsie rozvijanie myslienok...
Krizovatka Safarikovo namaestie sposobi, ze bude pre tah Vajanskeho - Dostojevskeho neprejazdna, s cim sa do buducna uvazuje.
Upozornujem tiez, ze ASMN caka asanacia este tento rok a nova stanica bude zasadena do projektu Twin City...
Budem sa snažiť ! Snad mi to vyjde. Chcel by som ale povedať, že by sme mali hladieť na mhd aj z inej stránky ako NS. Okrem električiek tu premávajú aj busy a t-busy. Medzi Malou Scénou /či sa to ešte tak vola, neviem/ a Novým mostom nebude už žiadna zastávka? Myslím, že veľa ľudí ju využíva na vystupovanie z L50 a peší presun do centra mesta. Ale budiš. Tak sa už zo šafkom neráta. Škoda. L70 pošlime iba po ASMN, L78 sa aj tak zmení. Dostojevského rad bude bezdopravová ulica. Fajn.
A ma cely rad inych nedostatkov. Ale je to jediny oficialny dokument, dokonca momentalne kladne posudeny MZP SR. Projekt elektricky s nim bude v sulade, bude len rozpracovavat tu uvedene veci.
To ze nemas cas (ako ho mozno nemaju aj ini), ci ine predpoklady na jeho uspesne nastudovanie este neznamena, ze sa podla neho nejde a ze aj vase vyjadrenia s nim nesuladne su len (mozno peknym) snivanim.
A podla toho isteho investicneho zameru bude Safko zabite pre inu ako elektrickovu dopravu v kazdom smere.
Však to je ok. Ale to neznamená, že šafko ako také musí prestať byť prestupným bodom medzi elinami, NS a autobusmi. A verím tomu, že sa opať niekedy pristúpy k zmene linkovania mhd takým realtívne veľkým treskom ako bolo v roku ´05 v Petržke. A potom bude stáť na šafku linka trebárs z Dolných honov. Ja neviem, jako bude linkovanie vypadať za 10 rokov. To nevie nikto. Ani najvacsi experti z vas. Nech ostane tá opcia, môcť na šafku zriadiť autobusovú zastávku.
Ten investičný zámer je strašne neprehľadný, nezrozumiteľný. A asi nemám čas ho študovať. Musím aj pracovať. Ale ak to je fakt, že časom už na šafku nebudú mať konečnú autobusy tak je to blbosť. Načo tam potom bude to námestie. Ak tam nebude konečná tak sa toho ujme nejaký investorko a postavý tam niečo nové. Kľudne tam môže ostať konečná pre L 78 a 95 a zároveň zastávka pre L 50 /aj keď sa aj tá zmení, po uzatvorení mosta/. Po dobudovaní NS a prípadnom zrušení L95 resp. a presmerovaní L78 tam môže ostať aj normálna autobusová zastávka, pre busy, ktoré nesmerujú do Petržky. A ešte jedno. To akože bude všetko končiť potom pod Novým mostom? Však to okolie tam je hanbou mesta a dpb. Dúfam, že aspoň to zrevitalizujú. A skôr ako v roku 2154 ?
Vid #98689... To by si musel preklasifikovat a kompletne prerobit organizaciu dopravy v celom centre... Co je asi nerealne, nakolko SNP sa sa zamerne ukludnuje...
Taktiez, ako si dosiel k tym casom by ma zaujimalo...
Re #98692 eripmav: Tak to bude najskor za dva roky.
Re #98696 merice: Odporucam nastudovat konecne ten "Investicny zamer NS MHD" a zistil by si, ze Safko ma byt organmizovane tak, ze toto je vylucene...
Re #98697 eripmav: Mnoho ludi ide 85 do centra ale smerom na Sturovu, k Prioru, Spitalsku, k Malej scene, teda tam, kde Novy most je mimo pesiu dostupnost. Plus rataj Eurovea a nove centrum na Dostojevskeho/Nivach/Prievozskej.
Najlepsie sa mi javiol navrh cez Apollo, Landererovu a na Safko...
Ale aj v tomto pripade to nie je zosuladene s planovanou organizaciou Safka.
..., kde by jej pokračovaním mohla byť L95, keby ju dali z Nového mosta /resp, Apola/ na šafko. Čiže 78 na šafko a odtial 95 do Petržky. Ona má pekné intervaly, čiže si myslím ani ľudia by sa nerozčulovali...
Zaujímave ?
Som zvedavý, pre aký variant sa rozhodne dpb. Ale som zvedavý aj na to, či len zmení L95-ku resp. aj 78-ku, alebo zaroveň pristúpi aj k zmene iných liniek prevažne z Petržky.
Apropo L78. Tam má predsa konečnú skoro hneď za mostom. Tú ako plánuje presmerovať? Cez Apolo, Nový most? Alebo pôjde ešte vôbec do Petržky? Možno bude končiť na šafku. ?
O tom nutenom vystupovani na šafku viem. Ale mal by som strach, že ľudia z tejto časti mesta by už nemali spoj do Petržalky. Bolo by to nefer, aby z okolia hodžka ich tam išlo realtivne veľa. Bola by to sice nutena konečna ale bude to obsluhovaná oblasť. A aj L 78 ma nútenú konečnu v "neverlande" Ne? ?
ist z noveho mosta na safko je podla mna zbytocne... vacsina petrzalcanov z L95 podla mna na safku vystupuje len nutene, lebo tam je konecna ? prestupuju dalej alebo idu pesi niekam do centra, z tohto pohladu ist z noveho mosta na safko je zbytocne - a je to daleko a obchadzkou, staci najst nejake vhodne miesto odkial je to do centra blizko pesi a aj je to "prestupny uzol" ak tak nieco v bratislave mozno nazvat ? - trebars by to mohlo koncit aj pod novym mostom, len osobne sa mi zda hodzovo namestie urcite lepsie (a nie je to z osobnych preferencii) - aj z hladiska pesieho presunu do centra, aj z hladiska prestupu, mohlo by to koncit mozno aj na Kolarovom namesti, alebo ak bude dost vozidiel, trebars aj na Hlavnej stanici...
z mosta Apollo ale si neviem predstavit ze by to koncilo inde ako na Safku, to naozaj musi ist tam, lebo neviem kto by vystupoval niekde na Kosickej, alebo pred SND...
Môže byť. Ale potom by nebolo obsluhované okolie Šafka. Predsa už ani L 78 by tade nešla. Mňa ešte napadlo, že z Nového mosta by zliezla smer nábrežie, okolo SNM a na Šafku by odbočila doľava na konečnú Šafko. Však odbočky na Starý most budú zrušené, tak by urobili odbočku doľava z Vajanského nábrežia na Šafko. Alebo by išla po koľajniciach. Nie som Petržalčan, ale podľa mňa tam po Moste SNP ide smerom na Hodžko už dosť liniek. Ale som fakt zvedavý ako to vyriešia.?.?.?.? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
merice