Ich požiadavke o bezúdržbovosti a bezporuchovosti sa asi najviac približuje SOR. Nechcem hádzať všetkú vinu na údržbárov vopred, ale pýtam sa, čím to je teda tá slabá údržba? Tým, že je vôbec problém aspoň čiastočne to čo nám tu jazdí udržať pokope a neostáva času na dôkladnejšiu údržbu alebo sa to ozaj fláka a v dielnach stoja so založenými rukami?
V čom sú Ik400 vydarenejšie ako Karosy900? My sme Ik400 kupovali v v druhej polovici 90-tych rokov a ZA nekupovala Karosy900 v v rokoch 2003 až 2006. Keď ale sú také vydarené prečo sa nekupovali aj neskôr, vtedy sa napočítalo s tým, že Karosy 732 nemôžu slúžiť non-stop? Aspoň každý piaty rok treba dačo nové kúpiť. Tým nemyslím 5 až 10 SOR 9.5 ako to je od roku 2000. Okrem toho nedá sa furt vyberať len podľa dizajnu lebo tak by sa nevybralo nič. Karosy900 na tom niesú rozhodne zle. Keď si zobereš do úvahy, že v ZA nemusia 732 generálkovať a ani vypravoať a my hej, tak čo máš lepšie a kvalitnejšie cestovanie? ?
Neda mi nereagovat na tvoj prispevok...Takze v kratkosti.Zahradnika vynechaj z rozhodovania o pripravovanej sutaze na dodavku autobusov pre DPB.On to cele len obkecava ako nejaku reportaz.(kamera je povinna!) Dovolim si tvrdit,ze tender bude o proviziach a pod.
K tebou spomenutym vetrakom tolko,ze kto si co objedna,to dostane.Aj do Agory mozes dostat komfortne velke vetraky,nie vyklapacie,normalne posuvne.(napr.Palermo)
Takze znacku ako taku by som pre detaili z interieru nezatracoval!
Este ku klimatizacii v M.D. Nech neformuje tvoju mienku vsetko co precitas v bulvarnom platku s nazvom Bratislavske noviny.Ze klima nepatri do mestskych busov,je bratislavsky mytus! Cim viac ludi o tom presvedcia,tym menej ju bude pozadovat.
Naozaj sa staci previezt v plne klimat. buse napr. v nedalekej B.pesti a zmenis nazor.Klimaticke pomery su takmer totozne.Tropickych dni bude coraz viac, na to treba brat ohlad.
V 35°C horucavach si neviem dost dobre predstavit "vetranie" cez standardne dodavane Irisbusacke mini-vetraciky ...?!
Ahojte všetci. Som tu nový. Tiež sa zaujímam o autobusy a vôbec o MHD aj môj brat. Ja tiež rozmýšlam aké autobusy vyhrajú ten tender čo sa má vypísať v apríli. No dúfam že to nebude SOR. Preto lebo je to môj názor na nich. Neľúbia sa mi lebo sú moc lacné myslím interier a dizajnovo sa mi tiež neľúbia a nie je to nejaká známa svetová značka. Ale jedine čo sa mi ľúbi na ňom sú na oknách vetráki sú pomerne veľké a viac sa otvárajú dnu.
Ale Záhradnik čo povedal nad tým dosť uvažujem a rozmýšlam. Povedal že chce moderné kvalitné to podotkol bez porouchové nízkopodlažné kĺbové autobusy. A ak sa dá niečo chcú urobiť stými vetrákmi. No ako som rozmýšlal tak som došiel k záveru. Podľa toho čo hovorí sú asi tieto možnosti: Mercedes Benz, MAN, Solaris Urbino, Irisbus, Scania. A teraz k vetrákom. No asi chcú konečne z veľkími vetrákmi čo bi bolo fajn. Keď že už sa ozaj u nás neoplatí klíma lebo fakt sa u nás často otávarajú dvere. No ale môj názor je ten. Podľa mňa žeby chcel Záhradník Mercedes Benz alebo MAN. To bi bolo super ale zase by som tieto autobusy ľutoval lebo bych ich len zničili. To by bolo dobré vedieť akú má predstavu o kvalite. A nad akým rozmýšla ale to nechce prezradiť. Lebo viem že nechce to povedať preto to povedal aby média zase do toho sa nemontovali. A prečo asy som si dával otázku? Žeby uvažuje o Solarisoch?A prečo aby sa nemontovali do toho média? Nuž asi preto lebo poslednom prípade o Solarise 1216 sa dosť montovali a to Záhradnik nechcel. Nuž ja neviem. Nehaj me sa prekvapiť aké tu len nám budú brázdiť našimi ulicami autobusy. Ale dúfam že budú ozaj kvalitné a dobré a moderné
Ano mas pravdu. V podstate ak som dal teraz za platbu kartou 17,10 (bez karty 18), po novom dam 19. Cize aj s kartou to vychadza + 3 koruny. Bohuzial fakt ludia co byvaju dalej od Ba budu mat cestovanie na kartu znevyhodnene.
Lebo treba podporovat slovensky priemysel. Vsetci vedeli, ze sa v Starku roobia generalky na hovno aj tak ich tam stale posielali. Bojim sa dna ked pojdu Ik400 na GO, lebo Starko ma na stranke, ze robi aj tuto znacku.
Re #95151 enumaelish: Ak si poskodis vozidlo na nerovnostich na ceste, pricom tieto nerovnosti nie su oznacene prislusnou znackou, mozes ziadat odskodne na spravcovi komunikacie.
Re #95153 enumaelish: Pretoze vtom case DPB kupoval Ik400. Co boli dizajnovo ovela vydarenejsie vozy ako Karosa 900. A pravdepodobne aj konstrukcne, ale k tomu by sa vedeli vyjadrit uz ini.
Plynofikáciu si vyškrtnime, kedže nedávno kúpené SOR na plyn niesú, takže argument, že zas dakedy dačo musí byť na plyn je somarina. Bol to krycí argument, hlavný bol cena. A nízkopodlažnosť už dostala trhliny po nedávnom príspevku v novinách... ?
B961 sú veľmi dobré vozidlá a je veľká škoda, že ich reálne Bratislava nezakúpila. Podľa mojich výpočtov sa namiesto 22 Solarisov dalo kúpiť 36 - 37 B961-tiek. Ale bola potreba nízkopodlažnosti a plynofikácie, tak by to nebolo možné ?
Čiste len ako keby tam dali ten CNG agregát a zvyšok je im ukradnutý. Prvé mesiace premávky 99 tam jazdili a okrem toho, že to v nej vyzeralo ako v spoji na záchytku (soc. bus) tak aj voz sám o sebe už bol katastrofa. Úplne opačný dojem mám vždy keď nastúpim do plynofikovanej B741 na L31, to je super pocit ? len nechápem keď vidím koniec vleku počmáraný, ako môže niekto si dovoliť na tak čistý a nový bus dačo načmárať. ?
No a najmä cíferské 732-ky sú strašný humus-kentus ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Prazske Citelisy a Citybusy jazdia takisto po nerovnostiach a takisto sa im dari dobre. Tam je dokonca najstarsi Citybus 12-rocny.
DPB by mal prestat snivat o bezudrzbovom vyrobku. Nic take sa dnes uz nevyraba.