predstav si, ze otvoria pokladnicu na predmesti a budu tam listky predavat..celkom komicke, nie??:D:D:D ale tak s prichodom BID sa to mozno stane realitou:)
lebo si to nepytaju ludia kazdy den v kazdej predajni...jednoducho ten listok ma garanciue pri odpocucanych skladovacich podmienkach vydrzi...takze komu sa to zosucha, tak ma ist na odbor tarifnych sluzieb...vchod z lavej strany predajne na olejkarskej a tam uz od skoreho rana do 14 hod ti vydaju nahradny doklad....
a co je najhorsie, samotny postihnuty nevie o tom ze nieco take ako absenciu mal, on si to proste nepamata - a tak to ani nepostrehne, ked pritom nespravi nieco ako naburanie elekticky do elektricky - a ked spravi nieco take, tak si proste absolutne nic napamata...
neurologovia dokonca hovoria ze 1 epilepticky zachvat za zivot moze mat aj zdravy clovek... epilepticky zachvat nerovna sa epilepsia.
Nasa legislativa naozaj dava cloveku s epilepsiou nalepku ze nemoze soferovat, pritom dnesna moderna liecba je tak uspesna, ze ten clovek (ak riadne dodrziava liecbu) nie je o nic viac rizikovy ako hocikto vo veku nad 50 rokov z hladiska straty vedomia pre kardialne a obehove priciny...
Neviem ci by mu diagnostikovanie epilepsie pomohlo, tazko povedat, urcite by ho zbavilo viny za tuto nehodu, pomohlo by mu to v tom, ze s liecbou by sa to s najvacsou pravdepodobnostou nikdy neopakovalo, ale zial na slovensku, pre zakony co su stare asi 50 rokov, by nemohol uz asi nikdy mat vodicak.
Presne tak, ako pises. Maly zachvat (davnejsie oznacovany ako petit mal) sa moze prejavit iba ako tzv. absencia, tj. niekolko sekundova strata vedomia, pri ktorej vsak clovek nepadne na zem, ale zotrvava strnulo v tej polohe, v ktorej zachvat zacal. Toho vodica by som pre tento pripad skutocne nechal vysetrit na neurologii, pretoze ak trpi epilepsiou, nesmie viest motorove vozidla. Ohladom kychania takisto 100% suhlas.
ale napriklad taky zachvat epilepsie by som unho dal vylucit... to nehovorim teraz ako srandu, lebo parcialny alebo slabsi kompletny zachvat epilepsie casto cloveku samemu pripada ako ze zaspal, ako "mikrospanok", ta nehoda sa mi naozaj nepozdava z tohto hladiska, aby niekto vobec nebrzdil... aj zachat epi sa neda dokazat spatne tak ako kychanie, teda neda sa dokazat ze nemal, ale ak sa najde abnormalita na EEG, alebo sa vyvola abnormalita napriklad spankovou deprivaciou, je viac menej dokazane ze o epi islo...
Nároky Američana na kvalitu rozhodne nie sú väčšie. Americké autá v Európe majú problém, že remeselná kvalita je s európskou neporovnaťeľne horšia. Američania sú náročnejší akurát na veľkosť.
chudak vodic elektricky... nema dobreho pravnika... keby mal pravnika na telefone ako Skrucany, tak vie, ze ma povedat napriklad ze kychol... keby povedal ze mal zachvat kychania, tak co mu mozu ? vtedy clovek jednoducho nemoze nic ovladat (alebo stazene) a reflexne zavrie oci... to potvrdi kazdy lekar, to ze ci kychal a ci mal aj opakovane kychanie az zachvat kychanie nepotvrdi ani nevyvrati nic...
Amerikánske modely sú samozrejme primitívnejšej konštrukcie ale bezpečnostné predpisy sú prísnejšie. Hlavný rozdiel v cene je vo dvoch veciach:
1) Amerikánska cena je vždy bez dane, keďže daň je v každom štáte iná - ale to je tak by očko 15%.
2) Z nejakého neznámeho dôvodu všetci výrobcovia chcú na Európe ryžovať rádovo viac ako na USA a Žaponsku. Aj v mojom fachu je všetko v USA a Žaponsku výrazne lacnejšie aj keď sa to vyrába a dodáva z tretej krajiny s porovnateľnými dopravnými nákladmi a rovnakou výrobnou cenou.
Super! Že by sa Zločinecká spamätávala? Inak na ČD je horúca novinka, že sa dajú kúpiť lístky na pražskú MHD od sprievodcu vo vlaku. Za 18,- CZK neprestupný na trasy Holešovice-Wilson a Holešovice-Masna, za 80,- celodenný platný do 1:00 nasledujúceho dňa a za 100,- celodenný platný od 16:00 dňa vydania do nasledujúcej polnoci.
Ehm, dnes som zazil super priklad debility v systeme DPB:
Kamarat si potreboval dat vytlacit novu potvrdenku kvoli BID (kedze vo vlaku kontroluju sprievodcovia listok a ten povodny je uz necitatelny). Dosli sme do predajne DPB na Olejkarskej kde nam bolo oznamene ze sa to neda, ze treba ist niekde inde (tiez na Olejkarskej, co by sa dalo KEBY..), ale len v pracovne dni do 14.00. To je v case kedy su vsetci v skole / v praci. Cize pre mnohym prakticky nevybavitelne.
Pytam sa - PRECO to nie je mozne v KAZDEJ predajni a VZDY? Predsa na karte je udaj co je tam kupene a dokedy plati, tak preco to nie je mozne vytlacit hocikde?
Naklady na vyrobu vozidla sa vsak rovnake a myslim si, ze aj jeho konstrukcia. Okrem ineho american stravi v aute ovela viac casu a tak naroky na kvalitu su vyssie.
Je mozne vsak ze hybridy maju ulavu na daniach v USA.
V kazdom pripade rozdiel v cene 700.tis je neprekonatelny.
V USA sú možno voľnejšie predpisy týkajúce sa konštrukcie vozidiel, takže sa autá až tak nepredražuj. Okrem toho americký trh je podstatne väčší, než v jednotlivých európskych štátoch - aj to môže zohrať úlohu.
Lístky na MHD si už možno kúpiť aj v pokladnici ZSSK. Na žel. st. Vinohrady v pracovných dňoch od 4.15 do 5.50 a od 18.00 do 0.30 (cez deň sú k dispozícii dve trafiky pri zastávkach), cez víkend od 4.15 do 0.30. Sortiment: 10-, 30- a 60- minútový obyčajný a zľavnený, 2- a 4-násobné a 24-hodinový. (Bolo by fajn, keby boli aj viacňové turistické, ale aj tak pánboh zaplať za to.)
Je pravdepodobné, že keď sa prelomili ľady, bude takáto služba aj na iných staniciach. Veď zajtra skontrolujeme na hlavnej. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
1) Amerikánska cena je vždy bez dane, keďže daň je v každom štáte iná - ale to je tak by očko 15%.
2) Z nejakého neznámeho dôvodu všetci výrobcovia chcú na Európe ryžovať rádovo viac ako na USA a Žaponsku. Aj v mojom fachu je všetko v USA a Žaponsku výrazne lacnejšie aj keď sa to vyrába a dodáva z tretej krajiny s porovnateľnými dopravnými nákladmi a rovnakou výrobnou cenou.