Neviem, či si ich Bratislava môže finančne dovoliť ale ak si ich môže dovoliť trabárs minidopravca Martin Uher v PID-e, tak asi áno.
Civilizované mestá v civilizovaných krajinách (napríklad Plzeň) nakupujú vozidlá vrátane servisu a potom im môže byť jedno, či majú 2 alebo 14 značiek.
Si predstav, že kedysi nemal nikto reálne vyskúšané ani Citaro, ani Citybus, ani Solaris. Vždy musel byť niekto prvý, kto to kúpil a ten za to dostal nejaké výhody.
Je zaujímavé, že ani podstatne bohatšie nemecké mestá nenakupujú vždy len 100% NP vozidlá (napríklad Bombardier NGT 12 DD, Bombardier Flexity Classic, Alstom NGT .
Z jednoduchého dôvodu, otočné podvozky a 100% nízkopodlažnosť vyúsťujú do extrémne drahej prevádzky, náročnej údržbya vysokých nápravových tlakov.
keď si Bukurešť môže dovoliť nakúpiť 1000 Citár, BA si podľa mňa 160 dovoliť môže..
Okrem toho niekde (k-report?) som čítal, že Praha uvažovala tiež o Citarách, pretože stáli toľko isto ako Citelis! Nakoniec sa rozhodli pre Citelis len kvôli tomu, lebo Irisbus im dal dlhšiu záruku..
Je, ale to je údajne kvôli vodičom.
Ale ani mne sa nepozdáva ZV Hl. St. Tá 3710 nech je "majiteľ" aký je, ale má oveľa viac výhod ako ZV ako hentá modrá šopa.
Keď už chceli machorvať, mali robiť ZV namiesto kolóny, ktorá denne nevypravuje služby. Dispozičné ZV Nový most, Pri Kríži, Čiližská, ktoré nikdy neboli oficiálne zrušené, ale nie je v silách patričnej DP to dnes vypraviť. To nech robia dojazdy Blava s modrými hajtrami. Na stanicu nech nechajú 3710.
nie som proti Mercedesu, ale myslis, ze si ich Bratislava moze financne dovolit? Nemyslim len nakupne ceny, ale aj dalej servis, nahradne diely... Okrem toho sa uz vedenie DPB vyjadrilo, ze nechce mat viacero znaciek, ale len 1-2.
Utiahnuť by možno utiahli ale vozidlo s takými dynamickými vlastnosťami si môžu nechať. Ostraváci (aj Šalingraďania) asi vedeli, prečo tie vajíčka ťahajú výlučne za asynchrónmi.
A aký problém s adhéziou? Však aj preplnená K2 môže do Dúbravky ? .
Pán si asi neuvedomuje rozdiel medzi prototypom a sériou a taktiež si neuvedomuje, že vo vozidle bude to, čo si zákazník zaplatí. V lacnom buse bude preglejka, v drahšom sklo.
To sú dve lži. Poruchovosť jednoho konkrétneho Citara v NR rozhodne NEZNAMENÁ, že Citará SÚ poruchové a rozhodne NIE JE pravdou, že by Mercedes nevyrábal Citaro bez fotobunky pri posledných dverách (čo, okrem iného, nie je žiadna požiadavka euronormy).
To bude skôr fantázia niekoho, ktro chce za každú cenu zabrániť tomu, aby sa o Mercedesoch čo len uvažovalo.
A s tou euronormou to bude asi podobné ako s posuvnými oknami, že? Stále to bola euronorma ale keď sa poukázalo na to, že vozidlá v Grécku a Maďarsku majú veľké posuvné okná, tak to NÁHLE nebol problém.
Tak ja by som to trocha uviedol na pravú mieru. Asynchrónne motory NIE SÚ podstatne drahšie, naopak, sú lacnejšie. O nbiečo málo (1 mil.) je drahšia asynchrónna výzbroj, ten cenový rozdiel sa veľmi rýchlo vráti v znížených nákladoch na údržbu (treba si z OV vyžiadať porovnanie poruchovosti zrýchľovačových vozov, pulzných vozov a asynchrónnych vozov).
Okrem toho 2 ks tohto prevedenia ostali ojedinelé a ďalej sa robia len waňovité, ktorým sa DPB zúfalo bráni. Oficiálny dôvod je neistota o prejazdnosti oblúkov (waňa má horší prejazdný profil). Keď som ponúkal, že sa pokúsim prispieť k dohode o zapožičaní wane cestou z OV do LB, bolo ticho.
veď dobre, chápem že SORka nie je exkluzívne vozidlo.. Ide mi len o to, že je to koncepčne úplne nové vozidlo a je trocha risk, kúpiť ich naraz 160.. To že sú 9.5m SORky spoľahlivé a bezporuchové je super, ale nemusí to platiť aj pre 18m SORku..
Preto som napísal, že počkajme si nejaký čas (rok, dva), či sa osvedčí inde, a ak áno, kúpme ich pri ďalšom nákupe vozidiel..
Okrem toho ty už poznáš cenu novej SORky? keď píšeš:
"160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům."
Milý pane, Sorka působí lacině právě proto, aby laciná byla. Každý dnes umí vyrobit exkluzivně vypadají vozidlo, jen si ho nechá patřičně zaplatit. Filosofie firmy Sor byla vždy postavená na tom, aby si jejich autobusy mohl dovolit každý. I Dacia by uměla vyrobit automobil s technikou od Bentleye. Koupil byste si automobil za 5 melounů? Asi nikoliv, že? Proto nabízejí Logan pro nižší střední vrstvu obyvatel, kteří tak za málo peněz opustí vraky typu Škoda 120, Lady aj. Stejně tak to platí o Sorech. Pro spoustu dopravců jsou nové vozy otázkou bytí či nebytí. Kdyby tu každý výrobce nabízel Mercedesy a Scanie, jezdili bychom v 25 let starých Karosách na polovině území celé ČR a Slovenska. Což by bylo v důsledku daleko horší, než když se tyhle vraky vymění za nové Sory - ano, autobusy, který vypadají lacině a pro mnoho lidí jsou i ošklivé. Přestaňtě lidi konečně už snít a přemýšlejte racionálně. Vozový park autobusů v BA se rozpadá a za současné situace je možná na deset let lepší upřednostnit kvantitu před kvalitou. 160 kloubových Sorů se rovná tak 80 kloubovým Citarům.
alebo sa pri SORkách môže stať, že sa po čase zistí nejaká konštrukčná chyba.. tak som zvedavý, ako to budú opravovať na 160 kusoch autobusov... To je trocha rozdiel oproti nejakej menšej poruche, ktorá by sa mohla objaviť napr. u Citelisu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Civilizované mestá v civilizovaných krajinách (napríklad Plzeň) nakupujú vozidlá vrátane servisu a potom im môže byť jedno, či majú 2 alebo 14 značiek.