V Brne majú 20 ks, jazdia výlučne v dvojiciach, teda 10 párov a podobne ako pražské, prevedením exteriéru a interiéru najviac pripomínajú naše T6 3. série ?
Ak chce mesto ziskat prachy na svoj rozvoj, malo by sa zamysliet ci je naozaj potrebne vlastnit podniky, ktore dokazu alevo by boli schopne fungovat bez mestskych dotacii.
Ci je to OLO, BVS alebo Mestske lesy ci Marianum.
Amos, drink, 810zssk: stavba úplne nových električiek T3 a K2 nie je najlepšia cesta.. už bol o tom článok aj v dopravnom magazíne.. Nejde o technickú zastaranosť, ale morálnu.. Totiž tie K2 a T3, ktoré budú vyrobnené v roku 2008, tu budú ešte ďalších 30 až 40 rokov, pričom už teraz sú morálne zastarané.. Za tých 30 rokov sa vystriedajú 3 generácie nových autobusov, samozrejme plne nízkopodlažných, pričom električky takto nebudú mať šancu konkurovať autobusom a budú stále menej atraktívne pre cestujúcich..
Takže skôr sa mi páčila tá prvá možnosť, a to vyrábať vo vlastných dielňach 100% NP električky..
Tie T6 budú asi až za pár rokov, keďže v ex ČSFR sa ako prvé dodávali do BA a KE (tam pochybujem, žeby mali teraz financie a záujem o reko T6), neskôr Ostrava (od r. 1994), Praha (od r. 1995) a do mnohých menších prevádzok v ČR sa ani nikdy nedodali a tuším ani do Brna.
-vyssie cestovne bude od 1.1.2009. S rovnakou istototu aka je pre prijatia EURa. (myslim si, ze to je dokonca politicka objednavka)
-do ciest musis investovat. Ani nie tak do novych ako do oprav povrchov
-to bude tak ci tak
-menej autobusov? nemyslis vazne...Ak by som v sucasnom stave rozhodoval medzi vyradenim 2xT3 a 8xhocijaky klbovy sunt tak viem co si vyberiem
-BID by prave chcel pouzivat busy DPB na niektore linky, do marianky, svateho jura, Mostu pri Ba
-to si bude riesit ZSSK
-Cilek nieco spominal o miliarde na elektricky, skoda ze je tak skupi na slovo. Ne jak Zahradnik, ktory sa pretrca v mediach ked vodicovi na Zochovej skape motor)
Myslim si, ze ist cestou prerabania K2 a 2xT3 na toto http://www.parsnova.cz/index.php?im=63&lang=cz by bola pre elektricky zatial spravna cesta.
(som zvedavy kedy parsnova ci krnov pridu s prerabkou T6tiek na trojclankove vozy aj s novym xsichtikom ? )
Suhlasim. Divim sa ze v tom materialy je to co tam je, nakolko sa hovorilo v par rozhovoroch (napr. aj s Kadnarom) ze DPB chce nove elektricky, ktore chce kompletizovat sam vo svojich dielnach.. tak to asi uz padlo..
K dokumentu "KONCEPCIA OBNOVY VOZOVÉHO PARKU V ROKOCH 2008-2011":
- Veľmi pozitívne je, že sa tým niekto konečne vážne zaoberá
- Nepáči sa mi odsúvanie nákupu nových električiek. To sa nám za pár rokov vráti ako facka. Ak má fungovať pretržalská vetva, potrebujeme 20 - 25 nových, 40-metrových, (aspoň čiastočne) nízkopodlažných, klimatizovaných (myslím to vážne) električiek s približne 70-timi miestami na sedenie.
Prestavby K2, T3 sú v súčasnosti koncepčne zastaralé a pripúšťal by som maximálne pár (šoto-)kusov. Je to investícia na 40 rokov
Kde nájsť peniaze?
Neviem ?
- vyššie cestovné?
- menej investícii do ciest?
- drahšie parkovanie v centre?
- menej nových autobusov? (au, nebite ma)
- použitie busov SL v rámci BID na mestské linky?
- viac vlakov v meste? (S-Bahn súpravy tiež treba kúpiť, že)
- eurofondy?
Kto ide 20. decembra (štvrtok) na hranicu Petržalka - Berg na oficiálny program spojený s pádom hraníc 21. decembra? Vraj je zabezpečená kyvadlová doprava Nový Most - št. hr. Berg...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01
Takže skôr sa mi páčila tá prvá možnosť, a to vyrábať vo vlastných dielňach 100% NP električky..