Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #88672:
ak by to aj fotomontaz bola nema to daleko od skutocnosti - sam som videl nieco podobne ale sa mi to nepodarilo odfotit
Reakcia na: Ámos #88676:
...vozidiel a vodicov....
sorry
Reakcia na: Beus #88669:
Najzaumavejsie je, ze sa obmedzila premavka na 88,96 a 70 kvoli nedostatku vozidiel a vozov a potom sa jedna linka predlzi a zavedu sa dve nove...
Reakcia na: kecho #88644:
Veď jasné, tak s nadhľadom bol myslený aj ten môj dovetok o porážaní. ?
Ja osobne typujem, že z tých dvoch možností bude ako úplne prvá realizovaná tá tretia - a teda Ďalší most ponad Dunaj pre IGK. ?

Re #88645 kecho: No veď by si skúsil dôchodcom v Ovsišti siahnuť na 99 k Lidlu a iným niečo-marketom! By ťa ubili palicami a vzhľadom na to, že miestny úrad evidentne najviac dá na názory z Ovsišťa, jeho pracovníci by im k tomu ešte aj tlieskali. ?
Tá zástavka Ovsište je podľa mňa úplne jedno či bude alebo nebude, je to konečná a tie busy by tam stáli tak či tak.

Re #88655 Martin Fundárek: Nechcem teda hovoriť za Malica, ale v tej vete "L78 v spicke nema v Petrzalke konecne, maximalne tak priebeznu konecnu ? ", na ktorú si asi reagoval, je myslím dosť dôležitý ten smajlík. ?

Re #88669 Beus: Ja osobne tipujem, že tak ako už tradične sa objavia nejaké rezervy v štvrtom obvode. ?
Reakcia na: Ike #88672:
Pri 25kV je preskoková vzdialenosť cca 25cm, a tí ľudia majú hlavy výrazne nižšie než 25cm pod trolejom, takže je to ešte celkom bezpečné 😉
A fotomontáž to nie je, v Indii sa naozaj tak cestuje 😉
Reakcia na: AAA #88667:
To ja tiez... Lebo ak budu na L37 jazdit kinderk a na L77,79 12 metrove tak ?
stoji tu rec, tak trocha OT
http://halbot.haluze.sk/images/2006-04/2126_ueba_funny38.jpg
myslite si ze je to fotomontaz? nezabila by elektrina z trakcneho vedenia tych ludi?
Reakcia na: M3go #88659:
To si optimista ak si myslis ze ju budem vyhrabavat z dobre stratenych archivov ? A naco ju potrebujes?
Nebojte sa , pri takom tempe prác ako sú tu a v akom stave je momentálne križovatka tak zmeny budu možno v mikulášskom balíku.
Reakcia na: El Sergio #88642:
He-he-he-he-ehm.... Niekto má zjavne výnimočný zmysel pre humor... zaujímalo by ma totiž, KDE chcú nájsť vozy, a najmä vodičov na linku 184? Spolu s predĺžením 83-ky to bude znamenať znovu zvýšenie výpravy...takže vyhlasujem súťaž o čo najpresnejšie trafenie sa, na ktorej linke/linkách sa po 1.11. zhorší už beztak nestíhajúci interval... 1. cena je ušliapanie davom vo vozidle niektorej z dotknutých liniek, 2. cena nezmestenie sa do 5 autobusov takej linky po sebe po tom, ako prvý vypadne, a 3. cena neúspešný pokus o vystúpenie na 3 zastávkach za sebou kvôli tlačenici 😉
Neplánovalo sa náhodou kedysi, že sa z Cífera presunú všetky plyňáky do Trabustova alebo do Jurajovho kurtu? Kvoli tomu, aby nebehali jalové vzkm na plničku a tak...
Reakcia na: Ámos #88641:
Radšej ako kindervajcia by som tam prijal CNG vraky 1. kolóny, už len preto, lebo sú kapacitnejšie ako kinderká.
Reakcia na: Mike #88664:
Ďakujem, zaujímavé 🙂
Reakcia na: Solider #88663:
Vznik normálneho koľajového rozchodu (1435mm) je popísaný nasledovne : Od roku 1800 v niektorých štátoch mali cestné vozidlá predpísanú vonkajšiu stranu vzdialeností kolies na príslušnej náprave. Táto vzdialenosť (svetlosť) bola stanovená na hodnotu 5 anglických stôp (1524 mm) Tento rozchod je dodnes používaný na železnici, ako aj na mestskej električke prevažne v štátoch bývalého ZSSR. Neskoršie sa vozidlá opatrili vnútornými okolesníkmi a jazdili po koľajniciach s hladkým temenom, svetlosť koľaje sa o pol stopy zmenšila na 4 stopy a 6 palcov – čo sa rovná 1372 mm.
Konštruktér prvého parného rušňa, Angličan George Stephenson sa z dôvodu usporiadania parných valcov na rušni rozhodol zväčšiť rozchod o dva a pol palca na 4 stopy a 8 aj pol palca = 1435 m
Reakcia na: Papyr #88662:
Mňa by zaujímalo, ako došli k číslu 1435. Prečo to nie je napríklad 1549, alebo 1313?
Reakcia na: Martin Fundárek #88652:
Anglicky rozchod je preto, ze prva zeleznica na svete, Stephensonova v Anglicku, mala prave tento rozchod. Pritom ani samotna Britania a Irsko nie vsade pouzivaju anglicky rozchod, takze suhlasim s tym, ze je to termin zavadzajuci. Ale termin anglicky rozchod sa pouziva aj v odbornej literature.
Reakcia na: Papyr #88660:
Však samozrejme, len som povedal, čo som počul ja, neprehlasujem to za svätosť 🙂
Reakcia na: Solider #88657:
No a co, ze TY si to este nepocul. Ja som zase nikdy nepocul tisicke hovorit bratislavsky rozchod. Ono by to aj znelo cudne, povedat, ze tatranske elektricky alebo trat Liberec-Jablonec su na bratislavskom rozchode.

Najrozsirenejsie svetove rozchody su: anglicky (alebo "normalny") - 1435 mm, rusky (1524 mm), metrovy (1000 mm), spanielsky (1668 mm) a kapsky (1067 mm). Existuju od nich drobne odchylky, ktore ale kompatibilite neprekazaju, ak su dostatocne male. (napriklad Rusko stavalo aj trate na 1520 mm, spanielsky rozchod sa povodne delil na kastilsky 1672 a portugalsky 1664 mm, cinsky rozchod je 1432 mm). Specialny pripad je tzv. sofijsky rozchod 1009 mm, ktory vznikol - neudrzbou trati na metrovom rozchode.

Viac informacii na http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_gauge

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.