1) Vymyslel to evidentne developer a keďže mesto aj obvody musia vykonávať developerom rektálnu speleológiu, tak je to jasné...
2) Doteraz vždy posilňoval. Ale či bude mať kým posilňovať, ťažko povedať.
Pridali semafory, lebo sa prislo nato, ze automobilova doprava bude vyssia, kvoli mnozstvu bytov a kancelarii. Na preferenciu som velmi zvedavy, kedze DPB je dotknutou osobou v stavebnom konani v pripade stavby v okoli ZST nove mesto, a mohol si uplatnit namietky, napr, ze tam budu instalovat semafory s preferenciou. Tak isto bol dotknutou osobou v pripade zrusenia zastavky zatisie, co pred par mesiacmi Zahradnik s placom oznamil, ze musel ustupit investorom, pricom nemusel, mohol ziadat financnu nahradu, alebo vybudovanie zast. na inom mieste, ale pravda je taka, ze stavebne konanie bolo este za minuleho vedenia, a asi financne nahrady za mlcanie isli do vrecak vedenia.
Vieš že mi to nevadí? Hádam nechceš aby ľudia v DP pracovali ako roboti iba svoju vymedzenú činnosť. Dôležité je aj prostredie a benefity. Myslím, že sú oveľa dôležitejšie veci, ktoré stoja za povšimnutie, hádam netreba sledovať absolútne každého čo robí v DP a informovať tu o tom. ?
inak dispeceri resp jeden v poslednej dobe oblubuje fajcit vo vozidle a ked ide autobus cigaretu schova ako keby sa nechumelilo ,obcas byva pri modrej kolibe v petrzalke odparkovany a vobec mu nevadi ze blizko byva jeho nadriadeny tak aj to to robia vo volnom case
Tak. Práve som slávnostne zmazal z mailboxu niečo vyše 6500 príspevkov z tohoto a vedľajšieho fóra, čo sa mi nakopili kým som bol na preč a po návrate Dospel som totiž k presvedčeniu, že sa tam nič cenné nedočítam, takže ak tam bolo (o čom ale pochybujem) niečo dôležité pre mňa (okrem bezprostredných reakcií na moje texty), tak prosím zdupľovať
1+2: Každý tzv. oblastný dispečer (ten pojazdný na citroene) má pridelenú niektorú oblasť mesta, v ktorej má niekoľko stanovísk, na ktorých môže sledovať pravádzku (presnosť, priestupky, ...), takže keď sa nič nedeje, zvyčajne bývajú takto niekde zaparkovaní, na Olejkársku chodia len na obed
A keď sa niečo deje, tak vždy prvý prifujazdí dispečer z tej oblasti, v ktorej sa to udialo, a až keď treba viacerých, prídu ďalší (čo sa zväčša vie vopred, že ich bude treba).
3: Dispečerská komunikácia prebieha tak, že vždy vžetci počujú, čiže sa adresuje slovne. Ale samozrejme, dá sa povedať niečo aj len jednému, no obvyklý postup je broadcast, aby boli informovaní všetci, aj keď sa ich to priamo týkať nemusí.
4: Áno. Vie "vytočiť" číslo voza, a nadviazať tzv. osobný hovor. Skupinový hovor vie myslím prepojiť len centrála.
5: Ak vodič nie je vo voze, zvyčajne sa nachádza v dosahu nejakého iného telefónu, či už v "búde", alebo u dispečerov (alebo vodič vozovňového ZV býva na výpravni), takže volať na mobil zväčša netreba, no stať sa môže, vtedy si ale musia pýtať jeho číslo z výpravne, a nie každý vodič mobil má a nie každý ho na výpravni aj nahlásil, takže sa na to nedá spoľahnúť
Znova tu mám nejaké otázočky, snáď nebudem moc na príťaž. ?
1; Čo robia klasickí dispečeri a nehodovky DPB, keď sa v meste nič nedeje? Predpokladám, že majú nejaký pracovný čas na smeny, a teda že nie sú na Olejkárskej zaparkovaní.
2; Majú nejaké stanoviská, kde zatiaľ oddychujú? Či vtedy vždy idú kontrolovať presnosť odchodov vodičov z konečných zastávok a neviem čo ešte?
3; Centrálny dispečing môže podať zvukové hlásenie aj všetkým oblastným dispečerom naraz alebo len každému vozidlu osobitne?
4; Oblastný dispečer sa cez vysielačku môže spojiť aj s ktorýmkoľvek vozidlom DPB (osobitne či aj so všetkými naraz)?
5; Vodiča ZV, keď je na stanovisku (napr. pod Novým Mostom), ale zrovna nie vo vozidle dispečeri v prípade potreby kontaktujú na jeho súkromný mobilný telefón?
je nepravdepodobne ze by vedel vodic tambusu pohotovo dociahnut na vypravne cislo, jedine ze by vstal a cislo zobral, no to by musel (vzhladom na kopcovity teren a povinnost vodicov vozidiel nad 3,5t) prislusne zabezpecit vozidlo... je velmi nepravdepodobne ze by to stihol tak rychlo aby si dotycny nemohol dokonale pozriet vypravne cislo ?
jeden dokaz na obhajobu igorkovho tvrdenia je, ze strhnutie cedule s poradim nie je take jednoduche. Musel by vodic zabezpecit vozidlo proti pohybu, postavit sa, prejst minimalne kusok naciahnut sa a zobrat cedulku. Obaja vieme ze kym by toto vodic spravil cedulu s cislom by stihol precitat hadam aj slabozraky.
kanclovi zamestnanci zrejme jazdia dost pocas normalnych dni...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus