A kde vidis v tom clanku problem? "Dorozumievacie zaradenie" znamena v modernom jazyku "komunikacne zariadenie", co je aj hocijaka zbernica, po ktorej idu signaly z tlacidiel. A zabezpecit aby sa pri prvom stlaceni dopytu ozval vodicovi "jeden zvukovy signal" tiez nie je nijaky problem. Hlavny problem je aj tak v "nikdy sa to tak nerobilo a cestujuci okrem toho ze by to nepochopili, este by to aj po pochopeni zneuzivali na to, aby pozadovali zastavenie na zastavke"... ?
Inak na to, aby mohol vôbec dpoyt slúžiť namiesto zvončeka, treba ísť za pánom ministrom Vážnym a navrhnúť mu zmenu dopravného poriadku dráhy. Tam sa totiž v prílohe 6 stanovuje, ako sa má dávať návesť zastav. Tá sa má dávať tak, že ak "cestujúci vo vlaku (v dráhovom vozidle) chce vystúpiť na nasledujúcej zastávke "Na znamenie"; návesť "Zastav" sa
dáva jedným zvukovým signálom vnútorného dorozumievacieho
zariadenia vlaku (dráhového vozidla) (.)."
Túto návesť možno dať aj inak aj to si nie som istý či vôbec, ak sa splní odsek 7 § 30, ktorý umožňuje"Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravca môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným dráhovým správnym úradom."
Lenže dopytové tlačidlo nie je návesť, návestidlo, svetelný signál, ani značka, ak sa nemýlim. Teda ako som už povedal, šup na ministerstvo, alebo prerobiť všetky električky a t-busy.
"minule vodic solarisu nechaval ludi pouzivat dopyt a otvaranie dveri dopytom"
A čo sa stalo? Niektorí vodiči (určite nie takí, ako 'pazrocha', ak to je vodič) nechávajú ľudí používať tie tlačidlá na otváranie dverí aj na iných autobusoch, stretol som sa už s tým napríklad na linkách 93, 93. Niektorí cestujúci blbo stáli a nenapadlo im, čo majú urobiť, niektorí sa dovtípili a fungovalo to. Po plošnom zavedení by stačilo len umiestniť vo vozidlách oznam a behom maximálne dvoch dní by sa to naučili všetci. Okrem už spomínaných výhod by to odstránilo aj riziko schizofrénie, ktoré súčasný systém predstavuje, keď to v jedných vozidlách funguje, v iných čiastočne a v ďalších vôbec nie a cestujúci musí neustále byť v strehu a riešiť otázku tlačiť alebo netlačiť, lebo 'pazrocha' bdie a hrozí: ☠
1. Neviem, o akom Igorovi je reč, odpovedal som na výrok o hlúpostiach, ktorý bol smerovaný mne.
2. Toho, že bude obnovený vozový park v Bratislave sa nedožije asi nikto z tu diskutujúcich, a ako to tak vyzerá, tak dokonca ani budúcich, len dnes narodených. Tlačidlá pri každých dverách by som nenazýval "výdobytkom techniky", vo svete je to prirodzená súčasť vozidiel už desiatky rokov. Malá investícia do tejto akcie by priblížila bratislavské vraky aspoň trocha civilizácii.
3. Nikto netvrdí, že treba nutne do vrakov inštalovať aj fotobunky. Hovorili sme len, ako to funguje inde. Je preto nemiestne uvažovať nad tým, čo by bolo, keby boli fotobunky aj v Bratislave.
"Ani u jedného autobusu MHD si dvere neotvárate dopytom!!!!! ...Už si to konečne natrepte do svojích hláv a nediskutujte zbytočne!!! ☠ ☠ "
Pekný prístup. Taký beusácky...? A vedel by mi pán 'pazrocha' aj povedať, prečo by to nešlo spraviť tak, aby boli všetky vozidlá vybavené tými tlačidlami, aby sa následne mohol zaviesť systém, ktorý funguje vo viacerých veľkomestách na svete aj v Bratislave?
Re #86138 pazrocha: preco nie... mohla by sa zriadit zastavka "garaze" odtial by L51 pokracovala hore eskalatorom na Champ-elysees, odtial po 5 avenue ku kinam, spat by sa zastavil pri carrefoure, a popri food courtoch by presla cez hlavny vchod a napojila sa na svoju trasu
Chapem, že je to len tvoj nazor, lebo ja mňa vie naštvať keď ide spoj o 1 či 2 minuty skôr, ale mal by si trošku ubrať emócii a vulgarizmov, lebo takto to vizerá, že si len nasilnicky typ, kt. rieši problemy silou a nie rozumom. ? Toť môj názor.
plne s Tebou suhlasim, stava sa to pravidelne napr. na 21-ke co ide z Patronky na ASMN 8:51 ale inak ked vodic pride na konecnu o 3 minuty skor, dostava automaticky po.... no skratka dostava automaticky
Ked to tu tak citam....zamyslime sa nad tym, ze v autobusoch dvere otvaraju vodici, tlacidlo dveri je ako znamenie vodicovi. V elektrickach si dvere vylucne otvaraju cestujuci, znamenie samozrejme odpada. V trolejbusoch si dvere otvara bud cestujuci alebo vodic, podla toho aky voz pride. Zastavka na znamenie nie je tlacidlo dveri, ale osobitny zvoncek. Nech sa nikto nehneva, vobec sa necudujem starsim a menej skusenym ludom ze pouzivaju tie tlacidla pri dverach sor-ov na vystup. Je to obycajny bordel.
Zdravim, zaujimalo by ma preco chodia niektore spoje skorsie napr. o minútu alebo o dve...minule som koli tomu nestihol 21 ktorá takto išla skoršie bolo to asi okolo trištvrte na osem a musel som tam stáť ako cicina dalších 15min..keby som si zapamätal ev. čislo busu tak by som toho koko*a nasiel a rozkopal mu hlavu..prepačte ale keby sa to stalo vam tak by vas to tiež asi pekne nasralo..dufam že sa to už nezopakuje lebo nabudúce to už len tak nenechám. Aj tak je to celé na pi*u..ďakujem.. ☠ ☠ ☠
v klídku, nikto Ťa nenúti to tu čítať. Okrem toho, keď vidím tieto tvoje neurotické výlevy, mám obavu z toho, čo za psychopatické elementy robia vodičov v MHD (ktorým a ich schopnostiam ako cestujúci chcem dôverovať). ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
A čo sa stalo? Niektorí vodiči (určite nie takí, ako 'pazrocha', ak to je vodič) nechávajú ľudí používať tie tlačidlá na otváranie dverí aj na iných autobusoch, stretol som sa už s tým napríklad na linkách 93, 93. Niektorí cestujúci blbo stáli a nenapadlo im, čo majú urobiť, niektorí sa dovtípili a fungovalo to. Po plošnom zavedení by stačilo len umiestniť vo vozidlách oznam a behom maximálne dvoch dní by sa to naučili všetci. Okrem už spomínaných výhod by to odstránilo aj riziko schizofrénie, ktoré súčasný systém predstavuje, keď to v jedných vozidlách funguje, v iných čiastočne a v ďalších vôbec nie a cestujúci musí neustále byť v strehu a riešiť otázku tlačiť alebo netlačiť, lebo 'pazrocha' bdie a hrozí: ☠