Je to viditeľné voľným okom, keď sa ti pristaví na Nám. Ľ. Štúra dvojvozňová súprava, že ďalšia by už vytŕčala.
Na Kamennom námestí je priestor na mierne posunutie trate pre potrebu druhého ostrovčeka.
Myslím, že by to bolo dobré riešenie - aj kvôli trati do Petržalky. Zastávka Kamenné námestie by tam mohla byť, ak by sa výhybka Nám SNP / Špitálska posunula viac do križovatky (viem že to nie je tak dávno, čo sa posúvala na súčasné miesto). Predpokladom by musela byť "bezsemafórová" preferencia električiek.
Re #85903 810zssk: nezhoršenie intervalu? zvýšenie kapacity o 50% a zvýšenie intervalov napr. o tretinu, to by bolo realizovateľné + vidiči by sa dali použiť aj inde v BA.
btw. interval - čo je teraz napr. 11+14 z Ľ. Štúra, keď obe odchádzajú počas 1-2 minút a potom štvrťhodinu nič?
Re #85902 810zssk: pri obojsmernom "Kamenné" nemáš kde umiestniť ostrovček pre ľudí, jedine ak by si zrušil cestu... zrušenie nám. Štúra a presunutie Jesenského pred divadlo by bolo určite dobré, aspoň by sa znížilo zdržanie odstránením 1 zastávky... a zmizol by aj možný problém nezmetenia sa trojeliny na Štúra ?
Re #85898 intony: nebol by som si tým taký istý, ale hádať sa nebudem. nemeral som dĺžku trate presne na centimeter ?
Ako zobojsmerníš Kamenné námestie keď naproti v smere na Jesenského/Nám.SNP sú dve koľaje - vnútorná pre 4,11,14,17 a vonkajšia pre 1? Skôr by som zrušil tie odbočky pre L13 pred Nám.SNP a na Kamennom pre 1 na Nám. SNP a tam postavil nástupné ostrovčeky - obidve zastávky by sa volali Kamenné námestie a triangel zastávok by dopĺňala zastávka nám. SNP v mieste pred semaforom ešte spoločný s autami. Tým pádom by električka zastavila na zastávke, kde by vyčkala prípadne na voľno a nie ako teraz L13 pred Nám. SNP - stojí na križovatke a potom ešte aj na zastávke, detto pre L1,4,11,14 a 17, len ide o Kamenné nám.
Obmedzuje v prvom rade vyhláška a to, že sa nikomu nechce, pretože sa nedá. Krátkych zastávok je naozaj minimum, tie čo spomenul fobust, plus tie tri čo som ešte ja.
Čiže potom tú trojičku neobmedzujú vyhlášky, ale samotné dĺžky našich nemožných zastávok (o ich polohe nehovoriac). Keby zastávka Nám. Ľ Stúra bola pred výhybkou tak trojička by sa tam zmestila a nevytŕčala by do križovania s odbočkou na nábrežie. Detto aj na Vazovovej pre linky 3,5,11 smer Rača sa zmestí jedna dvojička a poza ňu sa hrnú gumokoly aby stihli na Račku zelenú aj za cenu,že dakoho prejdú, často kašlú na to, že elina tam už stojí a ľudia nastupujú/vystupujú...
K teme zastavok jedno soto riesenie v centre:
- obojsmerne zastavky Kamenne namestie a Nam.SNP (prva potencionalne problem - netusim kde)
- nova zastavka Hviezdoslavovo namestie (oproti sucasnej zastavke Jesenskeho; tam kde stali historicaky pocas Dni Bratislavy)
- zrusenie Jesenskeho (smer L.Stura) a Nam.L.Stura
- premenovanie Jesenskeho (smer Kamenne namestie) na Hviezdoslavovo namestie.
Vyhody:
- lepsi pristup k Trescu (babky ocenia); vyhodne aj z hladiska dalsej vystavby na Kamennom namestie
- zastavka Hviezdoslavovo namestie - priama vstupna brana do centra BA
Samozrejme, je tam zopar problemov, ale bolo by to asi lepsie ako teraz.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
1) Lenze ak zhorsis interval tak je to krok k mensej konkurencieschopnosti MHD voci IAD.
2) Co sa tyka Kamenneho, pozri o prispevok vyssie..