Turbo: no ja co si pamatam tak ze napriklad v takom ruzinove na trati ked naslapnu 2 - 3 vozy tak tam ide napatie aj pod 400 V a zas v takyx krasnanoch, ked je vsetko vypravene a maximalne sa okolo prebehne neaka ta 5ka, tak ze napatie na troleji v pohode prekracuje aj 1 kV :-))
A na kvalitnejsiu prevadzku by okrem uprav napati pomohlo aj take nieco, ze popri tratiach by boli robene trakcne rozvody na styl zbernice, na ktoru by boli pripojene tak jednotlive sekcie ako aj meniarne a v pripade potreby udrzby meniarne proste meniaren odpojim od siete tak na vstupe ako aj na vystupe a pokial to zrovna nespravim v case spickoveho zatazenia tak sa vlastne nic nedeje...
A na kvalitnejsiu prevadzku by okrem uprav napati pomohlo aj take nieco, ze popri tratiach by boli robene trakcne rozvody na styl zbernice, na ktoru by boli pripojene tak jednotlive sekcie ako aj meniarne a v pripade potreby udrzby meniarne proste meniaren odpojim od siete tak na vstupe ako aj na vystupe a pokial to zrovna nespravim v case spickoveho zatazenia tak sa vlastne nic nedeje...
Turbo
Nuz, trat sa robi. Kolajnice typu NT3 su uchytene na paneloch VUIS. Povrch trate bude zrejme asfaltovy, co naznacuju vlozky medzi kolajnicou a okolim z nejakeho hnusneho materialu. Cela trat je dobre vypruzena a vyzera solidne. Co ma nemilo prekvapilo bol fakt, ze osova vzdialenot na novej trati je iba 3 metre, stara mala 3,5 (odhad). Je to zle najma z hladiska bezpecnosti premavky, obzvlast na tomto useku. Totiz chodci su nedisciplinovani a behaju si kade tade cez ulicu. Ked ide poroti vam voz a odrazu spoza neho vybehne dajaka rakovina, tak ju uvidide neskor ako keby bola vycsia osova vzdialenost. Cize to je ihned jedno minus tej trate. Ale vsak prejektant tam s tramvajou jazdit nebude, co je vidno... :-(( Ja by som vsetky trate robil s osovou vzidalenostou 4 metre a viac, pokial by to s preiestoroveho hladiska bolo mozne. Ked je osova vzdialenost 4 metre (Karlovka), tak je velmi dobre vidiet aj za voz iduci oproti aj v 60 km/h. Opacne tiez. Nechapem preco to takto pri Poluse posrali... Posuvat to uz asi nebudu, to je moc narocne. Co sa tyka vyhybiek, tak su celkom nove, vyzeraju dobre, ako Spectre popisal. Ale zrejme bude uplne novy traingel odbocky na ZSTNM. Symetricke vyhybky asi pojdu prec (jedine v BA) a nahradia sa klasickymi. Triangel bude taky, aby vozy odbacajuce od ZSTNM k Polusu isli priamo po vyhybke a potom do odbocky. Cize tam budu vyhybky PRAVE miesto symetrickych. Skoda. Este k tomu auto, co tam vletelo do trate. Bol to dajaky vidlak z nejakeho lochu niekde na riti Slovenska a chcel si cestu skratit po kolajniciach. Stopy na panely (vytecene chemikalie) neznacuju ze tam vpalil minimalne v 40 km/h. Hehe, tie sracky co mu vytiekli pekne vycistili kolajnice od hrdze. Tak mu treba, sedlakovi jednemu!!! A takto to bude vyzerat, ked sa tam spravi trat so zatvorenym zvrskom, kazdy idiot sa tam bude predbiehat a tocit kde sa mu zachce. Potom aby nejakej tramvaju zahadne nezlyhali brzdy. Ja by som ho odpalil, keby som isiel na dojazd bez ludi. Nech sa pre mna za mna aj vola Schuster. Keby sa mi tam chcel predo mnou otacat a ja by som mal naslapnutu jazdu tak by som sa ani neunuval pustit ju... Potom by sa uz naucil ze tam nema co robit. Ciara je dost siroka.
Na inu temu:
Dnes som viel Hypernova Serbel B732 SPZ: BA 142 HB o 12:32 pri Zimnom Stadione smer Hypernova. Nuz, okrem toho, ze viezol viac vzduchu ako cestujucich (fakt!!!, to je uplne plytvanie, tam by stacil s prehladom SOR) mu nefungovali dvere. Ani druhe, ani tretie. Proste, na druhych sa otvaralo iba prave kridlo a na tretich zasa iba lave. No serbel proste. Ale vzhladom k tomu, ze tam nastupovalo ň/vystupovali cca 0 ludi, to bolo jedno.
Ked sme uz pri serbloch, tak dnes som videl 3002 na 51/1, ktora tiez vozila vzduch. Okrem nej som videl na 51tke este jednu Karosu, cislo som z tej dialky nespoznal (mozno to bola 3002 na 51/1 co vsak pochybujem, lebo ta bola v tom case niekde na Lopenickej a urcite nie na Trnku). Hroza, a Sory na linke 30....