Takže bol som si obhliadnuť megakindervajce Sor NB18. Je to vozidlo, ktoré je unikátne svojou konštrukciou, má však, ako to u prototypov býva, niektoré nedostatky. Verím že prípadné sérové vozy už budú mať tieto chyby odstránené. Za chybu z hľadiska konštrukcie považujem fakt že prvé dvere, ak sú otvorené, tak sa zrážajú s pneumatikou, ak vodič vytočí doprava, a to nemusí ani úplne na doraz. Za chybu z hľadiska bezpečnosti považujem točňu. V nej môže cestujúci veľmi ľahko (nedopatrením) podstrčiť nohu až pod harmoniku, nie je to tam nijako ošeterné. Sám som tam nohu strčil, hmatal som v diere pod ňou, je to dosť hlboké, než som narazil na spodnú harmoniku vedúcu popod vozom. Bolo by vhodné nainštalovať tam niečo podobné ako v točni 15Tr a pod. Inak je ten SOR ceľkom živý, ťahá dobre. To je asi tak všetko, ešte som sa s ním veľmi nevozil. Nafotil som dosť fotiek, aj detailov. Nepodarilo sa mi však zistiť, čo sa nachádza v "bedni" medzi 2. a 3. dverami, nakoľko sa pod tú škatulu pod sedadlami nedá dostať ani zvnútra, ani zvonka a údajne ani z kanála, teda zo spodu. Ostatné veci som mal odkapotované. Pred kĺbom je nádrž ktorú možno plniť z oboch strán, za kĺbom je vzduchotechnika. Večer snáď uploadnem fotky.
Milé dieťatko, už to bolo vysvetľiované tisíckrát. Kúpilo sa 18 9,5 m SOR-ov, lebo už boli vysúťažené, takže sa mohli kúpiť okamžite.
Odborníci z DPB si odmeny neschvaľujú sami a nakupovať môžu len to, na čo majú peniaze.
Tak po prvé, v BA mi SOR-ky pod oknami chodia a normálne ich používam. V Prahe mi popod dom jazdia len električky. Po druhé, MHD v Prahe zaisťujú aj iní dopravcovia ako DPP a tí SOR-ky používajú. Po tretie, zo SOR-iek koprivku nemám a vôbec by mi nevadili. Po štvrté, argumenty "V Amerike zasa bijú černochov" neberiem a od človeka s Tvojim IQ som ich teda ani neočakával.
Si sa v tom SOR-e NB už viezol? Alebo si ho aspoň videl? Inak teda budem musieť bohužiaľ konštatovať, že dúfam, že nikdy nebudú môcť rozhodovať o MHD v BA ľudia ako Ty. Si sa dostal na úroveň ¨Dusan85" z nitrianskej diskusie.
Bez urážky - v čom (konkrétne) je SOR horší a menej reprezentatívny ako niečo iné?
noo a to su tie babky to im nevysvetlis 99 chodi okolo vsetkych obchodov este okolo trhu sak vzdy ma v 99 vykopnu ze co sedim , alebo si ani nesadnem ale 99 sa vozia babky pravidelne ked idu studenti zo skoly aby im zneprijemnovali cestovanie..
83 by mala potom skoro taku istu trasu ako 84 a to by bolo zbatocne...a ja 99 vyuzivam aj dalej nez na jungmanovu...a este ked v ovsisti chceli posilnit linku tak nechceli skratit 99..to by vsetky ovsitianske babky podali staznosti ?
Daj sa na ICQ. Môžeš? Však preto tam posielam 99 lebo je obsluhovaná malými busmi a 83 by ju v špičke s klbákmi pokryla. 99 - 8x v hodine, sólo bus - 95 ľudí = 760, 83 - ráno 8x a poobede 6x v hodine, klbák - 150ľudí = 1200 ľudí ráno, 900 poobede ? čiže neoslabil som spojenie, okrem sedla zo 760ľudí (99) na 600 (83). ?
Zmenit trasu 99?Si sa zblaznil..Sak ona stoji na bulikovej,sustekovej a tam je spojenie s tromi skolami a 99 je vzdy uplne plna naco ju treba dat na dostihovu..a za dalsie kolko rokov nic nechodilo na dostihovu..Vzdy ked som isiel 83 na dostihovu tak som isiel sam...iba v lete isli asi dalsi 2 a ti mali korcule...cize je to zbytocna zachadzka..
Ten kto ide z Petržalky, tak nejde L12 ale L83. Presviedčal som x-ľudí aby šli elinou, čiže L95+L12, a nakoniec som to vyskúšal sám aby som zistil, že časovo to je prepadák. L83 je rýchlejšia a to o dosť. Tá jedna jediná nosná linka z Dúbravky by šla určite cez tunel tak by ľudia na ňu chodili na Kapucínskej, z L80/L93/L94.
Mimo môjho záderu, keď sa uvažuje nad odklonom linky 83 do Ovsišťa, tak to znamená, že L83 už nebude stáť na Starohájskej a Dostižke ? čo tam potom bude premávať? Mňa osobne napadá len to, že by mohli L83 od zastávky Jungmannova odkloniť po trase L99 do Ovsišťa a L99 poslať na Dostižku od Jungmannovej po aktuálnej trase L83 a zmeniť interval na 6/10/6//12, a ponechať obsluhu sólo autobusmi (tým nemyslím nové SOR ktoré majú dojsť, to si radšej postojím vo Vrakose ? )
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
patrik