Samozrejme by mesto súčasnú dotáciu na MHD s vybraných daní nechalo rovnakú, iba by k nej pribudli "koncesionárske poplatky". Tak som to myslel a všetko iné by bol podvod.
Štát nemá čo dotovať MHD. Štát má financovať armádu, políciu, zahraničné veci, vysoké školstvo, špecializované zdravotníctvo a podobne, t.j. veci nadreginálneho charakteru. Miestnu a prímestskú dopravu by mala platiť výhradne miestna a regionálna samospráva. Inou otázkou však je, či jej dnešné rozdelenie daní na to dáva dostatočný priestor.
Zaujímavý nápad. Poplatok od všetkých a pri kúpe električenky jeho výšku, prípadne nejakú korunu navyše, odrátať. Dnešní abonenti by neplatili ani o korunu viac a do MHD by pritieklo viac peňazí. Len sa obávam, že mesto by o rovnakú sumu, ktorú by vybralo na dani, znížilo doterajšiu dotáciu, aby mohlo ďalšie peniaze použiť na 3,14čoviny.
Čierny pasažieri sú, samozrejme, jedna vec. Ale druhá je tá, že s tržieb CL sa neporkyjú ani len prevádzkové náklady. A čo investičné? Tam zjavne model financovania nevyhovuje.
Netreba ani tak meniť model financovania, ale skôr zvýšiť kontrolu pretože Bratislava trpí hlavne tým že pomaly každý piati pasažier = čierny pasažier. Sa stačí poobzerať ked nastupiš do busu ako tí ludia striehnu či nie si revizor, lístky v ruke pri prvých dverach je bežna prax. A to nehovorím, že priestupný rok je častejšie ako revizory na niektorých linkách.
Re #85369: Citelis Tr? WOW Neobjavil sa tu preto lebo v tom case bola kupa klbovych trolikov v nedohladne.
Re #85373 Peon: Niekto cita tie iste stranky co ja? Co sa tyka temy, nemyslim si ze predaj by z hladiska kvality v sucasnosti pomohol. A ak aj tak podla moznosti bez zmeny tvorcov.
Predpokladám, že po odpredaji nejakému veľkému portálu by minimálne pribudlo na stránkach tony reklamy. Navyše rôzne zákulisné ťahu sú na Slovensku veľké a kto vie, ako by celý web skončil. ☠ Možno aj tu by sa potom písalo v oficiálnych novinkách o tom, ako mesto "preferuje MHD" a prípadná kritika by sa strácala v stovkách jalových príspevkov v diskusii. ?
Myslím, že predanie niektorému z veľkých portálov môže zachovať imhd.sk nezávislosť a bude to pre tvorcu (tvorcov) satisfakcia za roky tvorivej práce.
Ale rád by som vedel, po odpredaji by mohli diskusné fóra zostať v terajšej podobe? A terajší administrátori úplne stratia prístup ALEBO to skúsite dohodnúť nejak tak, že čiastočne sa na spravovaní budete môcť podielať aj naďalej?
Každopádne, želám imhd.sk do budúcnosti len to najlepšie, aby tu bolo ešte veľa rokov prínosom pre svojich čitateľov! ?
no lebo povodnu Skodovku co vyrabala 21Tr 22Tr zavreli (neviem ci skrachovala alebo co) a toto je defakto ina a ta len montuje elektriku do irisbusackych kasni..
Jeee aj ja som ho videl ? peknucky NB18 ❤ s ceskymi spz-kami.. uz som sa bal ze to cez BA iba prechadza - normalne ste mi spravili radost ked ste napisali ze smeruje k nam ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Čierny pasažieri sú, samozrejme, jedna vec. Ale druhá je tá, že s tržieb CL sa neporkyjú ani len prevádzkové náklady. A čo investičné? Tam zjavne model financovania nevyhovuje.