"Keď sa prestaneš domnievať, že vieš. Potom to pôjde jednoduchšie."
Moje životné skúsenosti, ktoré som získal počas môjho nie celkom krátkeho života mi dovoľujú domnievať sa, že už niečo málo aj viem. Čo sa týka nezmyselnosti rozdelenia Československa dokonca viem stopercentne, že to bola len účelová hra, z ktorej profitovali isté, všeobecne známe, sčasti kriminálne indivíduá. Že dopad rozdelenia je cítiť dnes a denne všade naokolo a aj vo verejnej doprave, je tiež neodškriepiteľný fakt.
Ok, odteraz uz zasadne nepouzivam nazvy, ktore vznikli za poslednych 100 rokov, takze uz ziadna Wroclaw, ale Breslau, ziaden Havlickuv, ale Nemecky Brod, ziadne Sturovo, ale Parkany, a ziadna Bratislava, ale Pressburg alebo Pozsony.
Přehnal pouze "co nevidět". Brno má opravdu opci na 100 tramvají.
fobust:
Tys chtěl vidět projekt 15T?
1) Ten má v současné době asi tolik šotoušů, že bys je napočítal na prstech jedné ruky
2) Já mezi ně nepatřím, ale znám se pouze s těmi, co je již viděli.
3) Ikdybych ten projekt měl, tak pouze za posvětění někoho ze Škodovky, že jej nesmím zveřejnit. http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tram20070914.html
Ak by to bolo celý týždeň, tak by som naozaj nechal auto doma a cestoval do práce sockou.... Ale nie 98+70, ale tramvaj na račko a odtiaľ trolejbus + 1 zastávku peši. Keď už, tak ekologicky. Ja viem, som cvok. ?
ČSA NEJSOU DOTOVANÉ vládou ČR, protože by to odporovalo regulím EU. ČSA nedostaly od vlády ani halíř již několik let.
Sky mají velmi dobře nakročeno, ale jsou stále v ohromné ztrátě.
"len tvrdím, že pokiaľ bude niekto využívať infraštruktúru na našom území, je v dnešnej dobe rozhodne lepšie ak prostriedky aspoň oficiálne ťahá zo súkromných zdrojov"
To máš 100% pravdu, ale to není v rozporu s národními aeroliniemi, které žádné peníze z veřejných zdrojů netahají. Výjimkou byla Alitalia, která dostala od italské vlády dotaci a byl z toho v Evropě obrovský skandál.
Nesouhlasím s tebou ovšem ohledně národního dopravce. Pravda, dnes je pozdě. ALe ještě před deseti lety mělo Slovensko vysoký potenciál, aby tu národní aerolinie mohly s přehledem fungovat. Po té, co se začlenily aerolinky do alianací (ČSA - Sky Team, LOT - Star Alliance a Malév - One World) bylo pozdě. Přesto se neubráním dojmu, že SA stále jen brečely, že nemohou konkurovat blízké Vídni. Vídeň byla a je právě obrovským potenciálem pro Bratislavu a místní aerolinky. Je škoda, že SK nemá klasické národní aerolinie, které by ho v zahraničí reprezentovaly a dělaly mu reklamu. Corporate identity národních aerolinií se odráží i v pohledu na danou zemi - jídlo servírované na palubě nebo reklamy na regiony dané země vysílané na palubách letadel aj. I název aerolinií je určitou reklamou. Pokud se letadlo s nápisem Slovak Airlines objeví kdekoliv na světě, je to pro SLovensko přínosné. Sky Europe se nedají zařadit nikam, jen mezi tuctové lowcostové aerolinky.
"Odlož komplexy a poďakuj sa všetkým, že Ti venovali svoj čas. Na akéhosi imageového národného dopravcu niesú ľadia, čas ani peniaze. A dúfam, že aj politická vôľa už všetkých prešla."
Som posledný, kto by mohol mať komplexy z toho, ako to na SK vyzerá, ja som aj s dopravou vo Viedni spokojný (včera, cestou do Viedne som skoro skončil v pangejte 50m za zastávkou Jarovce - záhrady). Príklad CSA som použil len preto, aby som ukázal, že nielen mestská hromadná doprava v Česku funguje v úplne inej kvalitatívnej kategórii, ako na SK, ale aj všetka verejná hromadná doprava. Aby som ukázal, že zatiaľ čo Bratislava nemá na obnovu vozového parku, v Brne budú mať čo nevidieť sto nových električiek. Aby som ukázal, že niekde je asi nejaká chyba. Ja sa domnievam, že viem, kde. Je ale ťažké rozprávať o tom s niekým, kto a priori odmieta vidieť skutočnosť.
CSA sú výdatne dotované vládou ČR, vzhľadom na skutočnosť, že organizácia je značne nepružná, čo na konci dňa bol a je fakt, s ktorým oproti nízkonákladovkám zápasí nejeden pôvodný prepravca. Nič to však nemení na fakte, že momentálne sú mnohé aerolinky záťažou na chrbáte mnohých vlád.
Keď sme pri tom, v dnešnej dobe sa aerolínie rozrastajú pomocou aliancií. Každá letecká spoločnosť potrebuje svoj domovský prístav - letisko alebo jeho časť - a nedá sa povedať, že by ich boli desiatky voľných. Sky by sa dal vnímať ako dobrý dopravca, avšak vzhľadom na minimálnu snahu a činnosť nielen na bratislavskom letisku bol nútený rozšíriť svoje aktivity - celkom logicky do Prahy a Viedne.
Slovenské érlinky nemali ani najmenšie predpoklady stať sa čo i len malou hviezdičkou. Keď odhliadneme od nevalných schopností managementu, stačí spomenúť flotilu, v ktorej čele stáli síce nové, avšak takmer neakceptovateľné lietadlá. Holt, deblokovali sme niečo, čo si letiská a spoločnosti medzi seba nepustili.
Ono je obtiaťné predpovedať budúcnosť, len tvrdím, že pokiaľ bude niekto využívať infraštruktúru na našom území, je v dnešnej dobe rozhodne lepšie ak prostriedky aspoň oficiálne ťahá zo súkromných zdrojov ako z verejných - kde sa nám pričasto stráca, plytvá a systém trpí značnou nestabilitou.
Na prepravnú funkciu tieto záležitosti majú minimálny vplyv - porovnávať sa dajú služby a ceny.
No a na konci dňa Ti do toho všelijakí ujovia a tety niekde medzi Bruselom a Štrásburgom scentralizujú všetulinko do Malpensy a robia veľké Hub - hub - hub. ☺
Odlož komplexy a poďakuj sa všetkým, že Ti venovali svoj čas. Na akéhosi imageového národného dopravcu niesú ľadia, čas ani peniaze. A dúfam, že aj politická vôľa už všetkých prešla.
Zatiaľ len pocit, ale ja debil ja som bol vzadu ? radšej budem nastupovať len prednými dverami ? ? pre istotu aj s hasiacim prístrojom, ozaj nevedel by dakto zohnať hasičský oblek? ?
Aaa tak už to jazdí aj v sedle. Vlani keď sme tam boli cez prázdniny jazdila iba v špičke.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bwd
Moje životné skúsenosti, ktoré som získal počas môjho nie celkom krátkeho života mi dovoľujú domnievať sa, že už niečo málo aj viem. Čo sa týka nezmyselnosti rozdelenia Československa dokonca viem stopercentne, že to bola len účelová hra, z ktorej profitovali isté, všeobecne známe, sčasti kriminálne indivíduá. Že dopad rozdelenia je cítiť dnes a denne všade naokolo a aj vo verejnej doprave, je tiež neodškriepiteľný fakt.