Dnesl som bol vo Viedni a napišem vám moje postrehy.
Bus: Za cely den som stretol len dve starinky. Všetko ostatné bolo nové a nízkopodlažné, plyn aj keď troxu viac hlučné, asi ako Tam-busy. Veľmi dobre riešenie je, že niekedy busy využívajú električkové koridory. Čiže sú rýxle lebo predbiehajú kolóny. 50Km/hod určite nejazdia.
Strassenbahn: ULF- čo dodať snáď len, že ix bolo mrtne veľa a že dúfam, že sa niečoho podobného dočkáme aj v BA. Ale tie ix staršie eliny - nastupovanie je otrasné. Sxody sú veľmi vysoko a sú krátke- kto má dlhšiu nohu musí našlapovať bokom. Sieť je nenormálna- to jazdí odvšadial všade.Ale doslovne.
U-bahn: Dnes som sa prvýkrát viezol metrom Ale je to fantastická vec na U1 sú intervaly 3min a to čo som prešiel peši za 35min metrom trvalo 5min. A preto som sa stal zástancom metra aj v našom meste. Vozne sú pohodlné troxu tvrdé sedačky. (išiel som na čierno)
Okrem toho vo Viedni ešte jazdí Lokalbahn a Schnellbahn, ale na nich len staršie typy.
Doprava: toľko ohladuplnosti som ešte nevidel. Chodci tam majú absolutnu prednosť naozaj nie len vo vyhláške. Takisto veľmi ohladuplný sú aj k cyklistom a prednosť zo zástavky busom dávajú vždy. Sieť je dokonale premyslená. Celá Vieden je dokonale premyslená, nestavia sa tam živelne ako u nás. Praha má najkrajšiu panorámu, ale na Vieden čo sa celkového výzoru mesta týka nemá.
Bus: Za cely den som stretol len dve starinky. Všetko ostatné bolo nové a nízkopodlažné, plyn aj keď troxu viac hlučné, asi ako Tam-busy. Veľmi dobre riešenie je, že niekedy busy využívajú električkové koridory. Čiže sú rýxle lebo predbiehajú kolóny. 50Km/hod určite nejazdia.
Strassenbahn: ULF- čo dodať snáď len, že ix bolo mrtne veľa a že dúfam, že sa niečoho podobného dočkáme aj v BA. Ale tie ix staršie eliny - nastupovanie je otrasné. Sxody sú veľmi vysoko a sú krátke- kto má dlhšiu nohu musí našlapovať bokom. Sieť je nenormálna- to jazdí odvšadial všade.Ale doslovne.
U-bahn: Dnes som sa prvýkrát viezol metrom Ale je to fantastická vec na U1 sú intervaly 3min a to čo som prešiel peši za 35min metrom trvalo 5min. A preto som sa stal zástancom metra aj v našom meste. Vozne sú pohodlné troxu tvrdé sedačky. (išiel som na čierno)
Okrem toho vo Viedni ešte jazdí Lokalbahn a Schnellbahn, ale na nich len staršie typy.
Doprava: toľko ohladuplnosti som ešte nevidel. Chodci tam majú absolutnu prednosť naozaj nie len vo vyhláške. Takisto veľmi ohladuplný sú aj k cyklistom a prednosť zo zástavky busom dávajú vždy. Sieť je dokonale premyslená. Celá Vieden je dokonale premyslená, nestavia sa tam živelne ako u nás. Praha má najkrajšiu panorámu, ale na Vieden čo sa celkového výzoru mesta týka nemá.
kockac
To skor by som obnovil rychlikove linky z Dubravky, lebo odtial nejde nic, co by nestalo pri kazdej vrbe; s vynimkou 63, ale ta je pre vacsinu ludi asi troxu od ruky.
Ad prepravne naroky: Myslim, ze Si ma pravdu, prepravne naroky su mensie. (Po mojej dnesnej rannej jazde to neznie moc pravdepodobne - plna 21 a potom plna 204...).
Ale riadne by ma zaujimalo, ako moze byt na zast. Zaluhy 63 z Lamaca +1 (teda skor) a 30 z toho isteho Lamaca -5? Ved je to ta ista trasa, nie?