Martyk:
V Blawe mame kola profilove, teda kuzelove. Kolajnice su kadejake (by si sa divil...), mame po meste dost vela typov a urcite najdes zvisle aj sklonene. Ale myslim ze viacej je sklonenych. Ak sa teraz nieco rekonstruuje, tak vacsinou na kolajnice S49, alebo na zliabkove NT4. Kedze som teraz v robote, tak si nemozem v literature overit presny rozdiel medzi pojmom zvisle a sklonene. Ale su tam aj preirezy jednotlivych typov a tam to je popisane.
K prechodu elin na vlaky. Vime co je v Karlsruhe a je to suepr vec. Nasi pracovnici v DP konecne presvedcili nasich radnych papalasov aby sa tam bol pozriet. Videli to. Potom isty pan zo spolocnosti Metro. a. s. toto zobral ako model a zacal s tym robit. Boli sme na prezentacii projektu "Metro a region". Tam nam najprv pol hodinu vysvetlovali ako to funguje v Karlssruhe, ake je to genialne, ze by to bolo to vhodne pre Bratislavu atd atd... Potom zacali ukazovat mapky a odbobne blobost, uz akoze BA. Nuz, pani z Metra a. s. si to cele prekrutili a to co prezentovali vobec nebol system Karlsruhe, aj ked to tak nazyvali. Oni totiz tlacili vlaky do mesta a nie elektricku do regionu. Este na to aj upozornili, ze sucasna elektricka ma na seba prebrat iba doplnkovu dopravu. (?????) Pri diskusii nikto, opakujem nikto z pritomnych nepovedal ze je to dobry napad, ze s tym suhlasi a pod. Vsetci co tam boli to kritizovali, poukazovali na nezmysly, zbytocnost a v neposlednom rade na nerealizovatelnost toho ich napadu. Potom aj vysiel clanok v novinach s nazvom "Plany na metro nepresvedcili"... No a viete co sa stalo potom? Nic, aj tak to chcu stavat.... To o niecom svedci.... Oni velmi dobre vedia co su, takze to nebudem pisat.
Inac, ak sa chcu dostat eliny do regionu, tak sa zmene rozchodu nevyhneme. Ja osobne podporujem to, ze vozidla su nove, typu hybryd tramvaj / vlak. So sirkou skrine aspon 2,8 metra. Behal by po zeleznici v regione, ale vyzbroj by mu zhltla aj 600 V js. Ak by taketo kockopsi checli ist po tramvajovyhc tratiach, tak nevidim problem. Stacilo by prestavat niektore trate, vsak taketo hybrydne vlaky by nemuseli chodit az do uplneho centra, na Hviezdoslavovo nam. Myslim si ze prestavba napriklad Ruzinovskej radialy, az po Trnavske myto na trat s dvoma rozchodmi o vacsej osovej vzdialenosti (aby vyhovovala aj sirke skrine 2,8 metra) by stacila. Pred Trnavskym mytom by sa normalnorozchodna cast trate oddelila a zisla by pod zem. Potom by mohla ist ako metro na hlavnu staicu alebo aj krizom cez mesto, co nam prezentoval aj pan Kovalcik. Uzkorozchoden eliny so sirkou 2,5 metra by som nechal v meste a na povrchu nie pod zem. Tam by som tlacil nieco kapacitnejsie (vylucne pod zem), aby to mohlo ist jednak rychlejsie a druhak aby to nebrzdili zbytocne huste zastavky. Cize nieco na systeme: Po regione na tratiach ZSR, na radialach spolocne s elinami a v meste samostatne pod zemou. Inac sponemuty priklad Ruzinovsekj radialy nie je zrovna najlpesi, skor by sa holidla radiala Racianska. Niekde pri Mladej Garde by sa Normalnorozchodna cast odclenila, napojila by sa na vlecku do Filialky a sme o5 na Trnavskom myte. A podobne. Nemusime mat celu siet na 1435 mm, podla mna stcia useky, po ktorych budu behat spominane vozidla "kockopes". Trate sa vopred urcia, nemusi ich byt vela, stacia dve - tri po meste a mozu byt aj pod zemou. Uzkorozchodnu elektricku prebudovavat na rozchod 1435 mm je prilis drahe a aj tak sa mi zda byt lepsie, ak bude po regione behat nieco kapacitnejsie, so sirkou aspon 2,8 metra. Lebo 2,5 metra je malo, malo na vlak, ale dost pre elinu. Elektricka by ale nestracala svoj vyznam ako nosny system na niektorych usekoch a zarovej by sa aj opravili trate. Chcem naznacit, ze elektricka a vlak, aj napriek tomu ze su na rozdielnych rozchodch sa stale nevylucuju. Aspon pre mna nie.
V Blawe mame kola profilove, teda kuzelove. Kolajnice su kadejake (by si sa divil...), mame po meste dost vela typov a urcite najdes zvisle aj sklonene. Ale myslim ze viacej je sklonenych. Ak sa teraz nieco rekonstruuje, tak vacsinou na kolajnice S49, alebo na zliabkove NT4. Kedze som teraz v robote, tak si nemozem v literature overit presny rozdiel medzi pojmom zvisle a sklonene. Ale su tam aj preirezy jednotlivych typov a tam to je popisane.
K prechodu elin na vlaky. Vime co je v Karlsruhe a je to suepr vec. Nasi pracovnici v DP konecne presvedcili nasich radnych papalasov aby sa tam bol pozriet. Videli to. Potom isty pan zo spolocnosti Metro. a. s. toto zobral ako model a zacal s tym robit. Boli sme na prezentacii projektu "Metro a region". Tam nam najprv pol hodinu vysvetlovali ako to funguje v Karlssruhe, ake je to genialne, ze by to bolo to vhodne pre Bratislavu atd atd... Potom zacali ukazovat mapky a odbobne blobost, uz akoze BA. Nuz, pani z Metra a. s. si to cele prekrutili a to co prezentovali vobec nebol system Karlsruhe, aj ked to tak nazyvali. Oni totiz tlacili vlaky do mesta a nie elektricku do regionu. Este na to aj upozornili, ze sucasna elektricka ma na seba prebrat iba doplnkovu dopravu. (?????) Pri diskusii nikto, opakujem nikto z pritomnych nepovedal ze je to dobry napad, ze s tym suhlasi a pod. Vsetci co tam boli to kritizovali, poukazovali na nezmysly, zbytocnost a v neposlednom rade na nerealizovatelnost toho ich napadu. Potom aj vysiel clanok v novinach s nazvom "Plany na metro nepresvedcili"... No a viete co sa stalo potom? Nic, aj tak to chcu stavat.... To o niecom svedci.... Oni velmi dobre vedia co su, takze to nebudem pisat.
Inac, ak sa chcu dostat eliny do regionu, tak sa zmene rozchodu nevyhneme. Ja osobne podporujem to, ze vozidla su nove, typu hybryd tramvaj / vlak. So sirkou skrine aspon 2,8 metra. Behal by po zeleznici v regione, ale vyzbroj by mu zhltla aj 600 V js. Ak by taketo kockopsi checli ist po tramvajovyhc tratiach, tak nevidim problem. Stacilo by prestavat niektore trate, vsak taketo hybrydne vlaky by nemuseli chodit az do uplneho centra, na Hviezdoslavovo nam. Myslim si ze prestavba napriklad Ruzinovskej radialy, az po Trnavske myto na trat s dvoma rozchodmi o vacsej osovej vzdialenosti (aby vyhovovala aj sirke skrine 2,8 metra) by stacila. Pred Trnavskym mytom by sa normalnorozchodna cast trate oddelila a zisla by pod zem. Potom by mohla ist ako metro na hlavnu staicu alebo aj krizom cez mesto, co nam prezentoval aj pan Kovalcik. Uzkorozchoden eliny so sirkou 2,5 metra by som nechal v meste a na povrchu nie pod zem. Tam by som tlacil nieco kapacitnejsie (vylucne pod zem), aby to mohlo ist jednak rychlejsie a druhak aby to nebrzdili zbytocne huste zastavky. Cize nieco na systeme: Po regione na tratiach ZSR, na radialach spolocne s elinami a v meste samostatne pod zemou. Inac sponemuty priklad Ruzinovsekj radialy nie je zrovna najlpesi, skor by sa holidla radiala Racianska. Niekde pri Mladej Garde by sa Normalnorozchodna cast odclenila, napojila by sa na vlecku do Filialky a sme o5 na Trnavskom myte. A podobne. Nemusime mat celu siet na 1435 mm, podla mna stcia useky, po ktorych budu behat spominane vozidla "kockopes". Trate sa vopred urcia, nemusi ich byt vela, stacia dve - tri po meste a mozu byt aj pod zemou. Uzkorozchodnu elektricku prebudovavat na rozchod 1435 mm je prilis drahe a aj tak sa mi zda byt lepsie, ak bude po regione behat nieco kapacitnejsie, so sirkou aspon 2,8 metra. Lebo 2,5 metra je malo, malo na vlak, ale dost pre elinu. Elektricka by ale nestracala svoj vyznam ako nosny system na niektorych usekoch a zarovej by sa aj opravili trate. Chcem naznacit, ze elektricka a vlak, aj napriek tomu ze su na rozdielnych rozchodch sa stale nevylucuju. Aspon pre mna nie.
tr3mp
A nech nie som uplne off-topic (ako mnohe prispevky za poslednych 24 hodin:-). Podla mojho zbezneho odhadu je zbytocne prestavovat trate z 1000mm na 1435mm, ak ratame len s prevadzkou elektriciek na elektrickovych trasach. Ale v pripade, ze by sa zvolila kombinacia zeleznica-elektricka, bolo by to nutne.
Kombinacia elektricka-vlak by splnala aj kriterium obsluhy sirsieho regionu, tak ako je to v "kovalcikovom" nosnom systeme. Len este s drobnym vylepsenim, ze z Kamenneho namestia do Trnavy by som sa nedostal len na zeleznicnu stanicu, ale elektrickou by som sa mohol zaviest az na konkretne trnavske sidlisko (tam, kde by sa to oplatilo). Elekrtickovo-zeleznicna rychlodraha by sa dala na koncovych usekoch doviest az do oblasti, ktorej obsluha sa pozaduje, pripadne vo vacsich mestach rozvetvit (Trnava). Dokonca by bola mozna aj rychlodrazna trat z Pezinku cez Vinosady do Modry, ci z trate na Dunajsku Stredu (Kvetoslavov) do Samorina. A ako vedlajsi efekt by sa ujo Roman mohol vozit elektrickou do Jura
Pri vyuziti zeleznicnych trati je otaznou ich priepustnost, ale to je problem aj pri metre s vyuzitim zeleznic. Neviem si celkom dobre predstavit, ako sa na taku trat 110 vojdu este dalsie vlaky, ked uz aj teraz je tam dost husto ...