Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
kuuuurniksopa 🙂 , to aby som sa dozvedel, odkedy a pre ktore linky bude zastavka pri auparku, musel som sa prebojovat cez 9 stran textu... a nakoniec tu najdem iba jeden riadok? no hanba ti, tbc, to si mi to nemohol rovno napisat? som si myslel, ze to bude rozvedene trochu viac...
Na margo diskusie, ktorá tu prebieha o preferencii električiek pred metrom, ktoré už staviame 20 rokov a nič, podelím sa s vami o postreh ohľadne dopravy v Strasbourgu.
Bol som tam minulý týždeň 2 dni a veľmi sa mi páčili električky, ktoré tam jazdili. Sú to 100% nízkopodlažné električky, premávajúce v 2-4 minútových intervaloch. Trate sú absolútne rovné (žiadna Vajnorská), električky jazdia na samostatnom telese, ktoré je miestami celé zatrávnené, čo vyzerá veľmi efektne. Električky sú neuveriteľne komfortné, úplne tiché ako vo vnútri tak aj vonku čo som zistil, keď som študoval mapu na zastávke a prebral ma až známy zvonec, keďže prichádzajúcu elinu som vôbec nepočul.
Interiér je plne klimatizovaný, pretože okná sa nedajú otvárať. Zastávky sú oznamované vždy rozdielnou melodickou zvučkou, potom sa ozve príjemný melodický ženský hlas oznamujúci zastávku, prípadne aj mužský, ktorý oznamuje prestupné uzly, prípadne iné info. Na každej zastávke je automat na lístky zabudovaný do valcového cca 4-5m vysokého reklamného pútača. Zaujímavá je navigácia, masívnym nerezovým valcovým asi 20 cm širokým rolovátkom (princíp ako má tuším Nokia 7110?). Najprv si vyberieš rolovátkom na obrazovke typ cestovného lístka (pre jednu cestu, pre viacero, pre skupiny, rodičia s deťmi atd), potom klikneš koľko lístkov potrebuješ, vhodíš mince a dostaneš lístok. Zaujímavé je, že lístok si označíš v označovači na zastávke, na začiatku, v strede a na konci ostrovčeka je približne po troch kusoch. Najjednoduchší lístok na 60 minút, ale iba jedným smerom na tej istej linke stojí 1,10 euro. Veľa-málo, ťažko zhodnotiť, ale na ich pomery určite nie veľa, aj keď po zavedení eura išli ceny v celej Európe dosť hore. Za 1 euro tam nedostaneš skoro nič.
Nakoniec jedna zaujímavá skúsenosť. Pri rozbiehaní sa na križovatke musel vodič náhle prudko zabrzdiť, pretože mu vbehol do cesty chodec. Ľudia začali logicky šomrať, pretože to bolo dosť prudké zastavenie, u nich zrejme netypické, pretože tam elina jazdí absolútne „plavne“, žiaden plyn-brzda. A potom to prišlo. Vodič sa začal na naše pomery neskutočne dokoola ospravedlňovať, vysvetľovať situáciu, čo sa stalo, jednoducho aby cestujúci prepáčili a išlo sa ďalej. Túto poslednú skúsenosť berte prosím nie ako „rýpanie“ do našich šoférov, že naši sú nevychovaní a francúzski sú s „francúzskou výchovou“, ale len opis reality, ktorú som zažil. Neviem či je to pravidlom u každého šoféra (vychovanosť človeka, školenie firemnej kultúry a komunikácie so zákazníkmi) alebo len toho konkrétneho, ale verím, že keby naši šoféri dostali také stroje ako majú v Štrasbourgu, keby bolo dosť peňazí na dopravu ako celok, tzn. intervaly by boli v špičke 1-2 min, šoféri by boli lepšie zaplatení, údržba by bola na úrovni, tak by boli aj cestujúci aj šoféri spokojní.
Možno by sme sa aj toho dočkali, že pri takejto náhlej udalosti, by šofér do mikrofónu oznámil čo sa stalo, ospravedlnil sa, že musel prudko zabrzdiť a tým pádom narušiť komfort jazdy. Ale on prudko brzdí nie preto, že ho to baví (aspoň dúfam), ale aby nezabil seba a ľudí vo voze, keď mu do cesty vbehne napr. k....t na bavoráku, prípadne dôchodca, ktorý sa 20 sekúnd pozerá na blížiacu sa elinu a potom sa rozhodne 5 metrov pred ňou prebehnúť.
Bola by to bomba keby sa u nás dali plánované miliardy na metro do rozvoja električiek.
Pár fotografií ako by to mohlo raz vyzerať v Blave: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/fr/trams/Strasbourg/pix.html
obrázky z výstavby: http://transnord.schilick.free.fr/tramb/tram-arrive.htm
tbc "#7970": no pekne, citim sa zlikvidovany... ale keby som cital diskusiu, tak sa snad nepytam, nie? 🙂 mam bohuzial na praci aj ine veci... fnuk... 🙂

no tak, ludia, nebudte na mna zli, odpovedzte mi na moje drobne otazky... (vid "#7969") vopred vsetkym dobrym dusiam dakujem...
Turbo:
No myslim, ze je to dobre, ale akceptoval by som pripomienky J-ho 🙂.

A pacilo by sa mi, keby si to poslal ako otvoreny list - to by malo vacsiu ucinnost, resp. pravdepodobnost, ze dostanes aspon nejaku odpoved.

Kludne sa pod to podpisem, ak by si chcel.
Tak teda vy suhlsite s tym listom? To ma tesi, a asi s tym nieco porobim. Urcite vyhodim vulgarizmy a mena, to tam fakt nepatri. J, dakujem ze rady. Ak by mal niekto zaijem, tak nech napise co by dodal, aby to bolo objektivnejsie. Napiste to sem do Diskusie, to uplne staci. Cakam na dotazy.... 🙂
Dnes sa stal zazrak!Siel som rano 86 ale nie hocijakou!Cistou, vyumyvanou, navonanou!Clovek sa bal chytit tyce aby ju nezapackal 🙂
Preco je to len jeden bus?
No pozeram ze aj stranka SORu sa trosku vylepsila...
180 neruste, to fakt radsej SORy...ako sa ja potom k Inchebe prekreslovat budem 😉

K kotasovym farbam K2Skovym...ako dlhsie pozorujem, su dve skupiny, jedna kt. sa to vobec nepaci a druha kt. tie farby a ich kombinaciu a vobec cely ten nater "zere"...ja teda neviem co sa van ma tom nepaci...hihi 🙂 Aj ked to nie su uplne bratislavske farby, ale myslim ze sa na elinu hodia...

A este daco o podhradi, len taky vycuc, bolo to v SME pred par dnami:

V časti Zuckermandel sa bude môcť stavať do výšky štyroch až šiestich nadzemných podlaží, na Vydrici len do štyroch nadzemných podlaží.

Tak stverat na Inchebu aby sme hrad videli sa nebudeme 😃
tr3mp: Ohladom Ik411 a 412 sa skus pozriet na polskych weboch, rozdiel asi bude v technickych parametroch. Nie som si isty, ci su rovnako dlhe...
Kua, ani do spravnej kolonky sa neviem trafit 😃
Alcazar: Najlepsie na moj mail 🙂

All: Ak mate nieco na mna, tak mi to pliz poslite na mail, lebo nestiham citat diskusiu 🙂
#7889-d3k0>Kam mám dať/poslať tie fotky z Autotecu? Nie sú až také super, ale myslím, že použiteľné budú...
hrox> a vobec...keby si cital forum tak na tie otazky uz mas odpoved 🙂
ahoj deti! no pekne, clovek sa tyzden nevyskytuje v okoli noveho mosta a oni tam zatial postavia novu zastavku. zahada... 🙂 nuz, co uz, je mi jasne, ze si ju vydupal aupark, ale vie mi niekto povedat, kedy sa ma zacat vyuzivat, co na nej bude stat (hlasujem za 83 🙂 ) a vobec...

mimochodom, este stale planujem napisat rocnikovu pracu o dpb. tak mi drzte palce, aby sa mi konecne podarilo sa k tomu donutit... 🙂
Turbo: Ten list je dobrý výstižný ale vulgarizmy musíš odstrániť. Potom to stačí odniesť do podateľne, lebo jeho domácu adresu nenájdeš. Ak ano tak budeš macher. A tiež by si ho mal poslať ako otvorený čiže zároveň médiám (Sme, Pravda, Večerník). Dobré by bolo keby sa podto podpísalo viac ľudí. A o tom Kovalčíkovi - žiadne mená. Naznač koho myslíš - napr. predstavenstvo Metro a.s. Lebo ak to takto napíšeš, a nevieš to dokázať, tak by ťa mohol žalovať - aj keď vieme všetci, že je to pravda - prezumpcia neviny je občas sviňa.
Děkuji vám za informace!
Vážení přátelé, jedna smutná zpráva. Popradský Ikarus z roku 1976 je již sešrotován!!!
RV: 191 je len spickova linka a doplna linku 91. Je tam mozno tiez zastihnut aj I412. Inak I415 a B732.

tr3mp: Presne ako pises, keby to bolo pre auta, tak uz to je davno hotove. Ved este je tam asi polka toho chodnika betonova, pochybujem ze to stihnu do konca juna.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.