takze sa mozme tesit na outsorcin vodicov.
Teraz pri cistom plate 25.000 stoja DPB 1000 vodicov asi 50.000.000 (aj s danami a odvodmi, ktore sa priblizne vyrovnaju cistemu prijmu ktory zamestnanec dostane ak plati vsetky dane, zdravotne poistenie, dochodkove, nezamestnanecke, socialne, invalidne a neviem ake este su).
Ale pride (najlepsie zahradnikoveho znameho) firma xy s.r.o., ktora ponukne DPB ze im zabezpeci 1000 vodicov za 40.000.000Sk. Urobi to tak, ze zamestna tychto 1000 vodicov za minimalnu mzdu, teda ich to bude stat mozno 10.000.000Sk na mzdach a tato firma xy s.r.o. teda vytvori mesacne zisk 30.000.000, ktory sa zdani 19% minus pausalne vydavky, teda mozno 11-12% zdanenie (alebo samozrejme mozu obist zakon napriklak kupou nehnutelnosti, kde sa da dan optimalizovat az na 0%, alebo zaratanim inych nakladov...), tento zisk si vyplati majitel xy s.r.o. a moze si s nim robit co chce - a on ho samozrejme doplati tym vodicom - samozrejme vsetko nacierno, bez evidencie. Z pohladu uradu prace je vsetko OK, ved ti vodici budu zamestnani oficialne so zmluvou (co na tom, ze za minimalnu mzdu...). Druha moznost je tym vodicom dat podiel na zisku - ale ta je trochu komplikovanejsia, a na co sa zatazovat, ked to ide tou jednoduchsou prvou, nelegalnou, ale na slovensku to policiu a vystrovatelov nijak velmi netrapi... rovnako ako miliony veci pocnuc parkovanim a konciac nasilnostami co sa tu deju...
Heh... zamer na jednej strane pekny, administrativa je tam predimenzovana, ale na druhej strane... brigadnici asi koncia.
Tak sa majte pekne elektricky... bolo mi s vami fajn.
Uvidime sa v buducom zivote.
http://www.sme.sk/c/3337961/Dopravny-podnik-Bratislava-bude-hromadne-prepustat.html
Zahradnik vie ako na to - outsorcing vodicov je jediny sposob ako moze DPB obchadzat a porusovat danove zakony, ako to robi vacsina podnikatelov na slovensku... robia to tak vsetky velke firmy (taky VW bratislava tiez nemoze mat cierne uctovnictvo, preto kupuje zamestnancov od slovensky pochybnych s.r.o.) rovnako nemoze DPB mat cierne uctovnicto z ktoreho bude platit vyplaty bez dane a hlavne bez odvodov - sukromnik moze. DPB si objedna u sukromnej firmy ze chce 1000 vodicov a da za to 30milionov mesacne - a sukromnik im da minimalnu mzdu, zvysok si vyplati ako zisk (zdaneny 19%, aj to sa da este vselijako znizit, nie ako plat zamestnanca - kde pri plate 25000 su naklady takmer DVOJNASOBNE!!! - 50000, teda odvody+dane su temer 50%). Ta veta "Zahradník pripúšťa, že ak podnik vyhodnotí lacnejšie a výhodnejšie zabezpečovanie pracovníkov z externého prostredia, bude robiť outsourcing. " o tom jasne hovori - pracovnici z externeho prostredia vyjdu urcite lacnejsie, lebo mozu porusovat zakon a na slovensku im ziadny trestny postih nehrozi, vsetko co dokazu nase urady skontrolovat je ci ma pracovnu zmluvu - a tu budu mat na minimalnu mzdu, zvysok im doplatia vselijakymi sposobmi - su dokonca aj legalne sposoby ako neplatit dane a odvody (napriklad dat zamestnancom byt a ine vyhody...), pololegalne, alebo uplne bez evidencie, alebo az z penazi z trestnej cinnosti (co je zaroven vynikajuca pracka penazi).
Koxo tie obmedzenia... Ked som zacinal som siel jak posraty na useku Detvianska - Zahumenice do tej lavotocivej kde je 25. Som siel 20 a som myslel, ze skoncim v Drevone cez cestu. Dnes viem, ze sa tam da aj o 15 viac ist. Podobne obluk pri Riviere. Nastastie na tychto "oblukovych" 40kach, 25kach nas ani nemeraju (uvidime, ked si toto precitaju hosi, hehe). Zas ale co je brutus pre obluk na Americkom ked ides zo Spitalskej na Americke ako napr. 14. Rovno pod tou vzdusnou cakam kazdy den kedy tam vyglajznem. To je snad najvacsi kandidat na vyglajznutie v celom meste! A preco s tym nic nespravia? Naco? Pockame, kym tam KLF vyglajzne, zdrbeme ho a potom to opravime, hehe.
Odvážlivec, že 45 Ja tam chodím cca 35, a na tých najhorších zlomoch (pri schodíkoch, o 3 koľajové polia ďalej, a za posledným poľom oblúka) pribrzdím pod 25 A s tým obmedzením na 40 súhlasím, no radšej by tie zlomy mohli opraviť
109? Pekne To ešte na starej trati? Zíram, že to zniesla
A NL-Segnerova, ak si dobre pamätám, obmedzenie nie je, tá 40 je s istotou až v ďalšom oblúku Segnerova-Jurigáč
Plne súhlasím. Nech MHD v Blave aspoň nepriamo dotuje štát. Kopa cezpoľných sem prichádza práve kvôli štátnym inštitúciam. Ja len nesúhlasím s tým, aby platili dvojité ceny, ako kedysi v Tatrách, kde domorodci tak radi zdierali cezpoľných. To je Balkán najhrubšieho zrna...
Re #79014 AAA: Mne osobne je absolútne šumafuk, ako je financovaný London Transport. O tom môj príspevok nebol. Len som poukazoval na to, že nikde inde na svete neexistuje diskriminácia cestujúcich podľa pôvodu alebo bydliska. Opakujem; ak sa nepočítajú dovolenkové oblasti, kde by si väčšinou domáci ceny nastavené pre turistov nemohli dovoliť a kde je pomer medzi prvou a druhou skupinou asi tak 1:8...
Inak, ubezpečujem ťa, že drvivá väčšina Slovákov tiež použíje bratislavskú MHD raz za päť rokov. A čo sa týka prímestskej, oprav ma, ak sa mýlim, ale štát posiela na VÚC iba balík peňazí zo štátneho rozpočtu a kraj samotný sa rozhoduje, kam ich pošle. Ale ten nápad je aj tak absurdný. Vieš si predstaviť, že by si všade pri nástupe do autobusu musel vyťahovať občianku?
čo som počula od známych,vždy sa sali uplatiť. Nebolo to tak dávno,bývalý spolužiak furt cestuje na čierno,asi raz za 3 mes. ho chytia,dá im 400 Sk a je to vybavené.Možno len títo 2 sú takí,čo sa nedajú.
No a čo že to bolo na Rybničnej? Máš mať lístok a hotovo A keď máš električenku len na 1. pásmo, je taký problém si dokúpiť jednorázový lístok? ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav