Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #78301:
Niekto evidentne nečítal návod, keď ho takéto veci prekvapujú ? .
Reakcia na: eripmav #78293:

Chceš úplne zbalkanizovať MHD? ?
Reakcia na: eripmav #78295:
Bez pomocného pohonu cca. o dva milióny menej, nenízkopodlažné už nie sú v civilizovaných krajinách v ponuke.
Reakcia na: Mikimaus #78299:
to zalezi od vyrobcu... nam tiez na Fobii nesiel ani klakson ano tlmene ani dialkove (len blikacky) a zaujimave ze ked som vyhodil smerovku naprazdno bez zapalovania tak sa zazal len ten obrysovy svetlomet kde by mala blikat smerovka 🙂 teraz jazdim na inom a tam vsetko ide aj bez klucika... okrem stahovania okien...
ale su auta kde aj to ide...

proste aj u busov zalezi od vyrobcu, ako spravi napajanie... teda si myslim...
Teraz pocuvam radio Viva, vraj mechanizmus ventilu nefungoval ani v jednom SU v DPB. Ceske zastupenie Solarisu, uvadza, ze ide o diel od externeho dodavatela a dokazu buduci tyzden dodat nove ?
Reakcia na: Ike #78291:
Ked som sa hrajkal u predajcu na vzorovom kuse mojeho IGK, tak tam nesiel ani klakson kym nebol klucik v polohe Vsetko pod prudom , holt bude to zabava ? ? Myslim, ze obrysove svetla isli (v zasade byvaju, obrysove-parkovcie, tlmene a dialkove ) aj po vytiahnuti klucika, teda sudiac podla pipania upozornovaca ? Ci sa prepli automaticky, alebo stale svietili tlmene to neviem, no urcite svietili. Vo feliciach sa pri startovani vzdy odopli dialkove ,alebo tlmene a zapli obrysove az kym motor nenabehol ? Nejak podobne to bude asi aj u busov, ze sa vypnu kriticke srandicky do stand-by rezimu, takze by sa mal odpojit aj ten ventil a ostat v polohe Zavrete. ?
Reakcia na: eripmav #78295:
25Tr a 18T stoja asi okolo dvanásť až štrnásť miliónov (bez pohonu) a vzhľadom na vybavenie.

Re #78296 Ike: Potom by tu už nič nejazdilo. Desať kusov kĺbového charakteru by sa sem naozaj zišlo.
Reakcia na: Mikimaus #78279:
Skor predpokladam ze to pozicaju z inych mestskych (ale aj inych) dopravcov ako v minulosti SAD Zvolen...

Ad. SORky: Tie 9,5 metrove busy sa hodia, SOR sa v Bratislave ukazal ako vyrobca strojov ktore su nie len lacne, ale aj spolahlive, takze super aj ked tie hrby sa mi na nich nepacia.. kazdopoadne to vitam - aj ked si treba uvedomit ze toto nestaci - specialne ak sa urychlene neobnovia Urbina.
Reakcia na: Solider #78294:

ok, keby sa teoreticky dali vsetky, aleu plne vsetky vozy DPB starsie ako 10 rokov do kovosrotu... kolko bubakov by to vynieslo a kolko % by bola navratnost v podobe busov? ?
Reakcia na: Solider #78294:
a kolko moze stat normalny trolejbus - bez naftoveho pohonu, pripadne aj nie plne nizkopodlazny/uplne nenizkopodlazny, pripadne kratky/klbovy?
Reakcia na: eripmav #78293:
Jeden trolejbus s pomocným dieselelektrickým agregátom, ktorý by sa mal kúpiť sa reálne pohybuje na cene okolo šestnástich - sedemnástich miliónov. To mi vychádza na 100 miliónov.

Btw. za tých 100 miliónov mohli kúpiť okolo 10 Solarisov 18M.
6 trolejbusov za 100milionov? to nie je trochu moc, sa mi nezda aby boli trolejbusy tak drahe - ci tym sa myslia tie klbove, nizkopodlazne duobusy?
a elektricka stoji 100milionov??? to snad tiez nie, a ked tak aj s tunelom niekomu do vrecka. Kolko stoji lokomotiva a jeden vozen, ved podla mna menej ?
Alebo tie ceny su vsetky take premrstene, lebo vsetko musi byt supermoderne nizkopodlazne??? Tu nastava otazka ci naozaj si mozme dovolit moderne a nizkopodlazne vozy pri sucasnom stave vozoveho parku a financnych moznostiach, a ci nahodou nebude lepsie kupit nenizkopodlazne elektricky a trolejbusy, alebo dokonca second-hand vozidla...
Ano busy mají jiné zapojení, dnes většinou je poslední poloha klíče odpojovač baterií s časovým spínačem (zhruba za 30s - 1 min. dojde k odpojení baterií), SOR B 10,5 CNG má ještě odpojovač baterií zvláštním tlačítkem+uzávěr plynu, BN 12 CNG už má uzavření plynu na klíček, odpojovač baterií má pořád tlačítko.
Reakcia na: S499.1023 #78289:
neviem, zalezi to od typu motora? lebo na Fobii svietili len obrysove, ale napr na Peugeote, alebo Suzuki svieti vsetko aj ked klucik nie je v zapalovani...

a teraz som si vsimol ze nakoniec na tej fotke svietia dvojsmerovky, nie tlmene svetla
no no ale ako naš dpb je prefikani že premenia všetky linky braislavskej mestkej hromadnej dopravy ? ?
Reakcia na: Ike #78285:
Naftový HGK má trošku iné zapojenie ako IGK a po vypnutí kľúčika by tlmené svetlá určite svietiť nemali. Ani na Fóbii nesvietia.
Na štvrtkové zasadnutie mestského parlamentu by sa mal dostať aj materiál s návrhom na kúpu 18 autobusov od českého výrobcu. "Je lepšie kúpiť 18 autobusov, ako šesť duobusov," konštatoval Zahradník. Podľa Cíleka návrh nesúvisí so sobotňajším požiarom, hoci víkendová udalosť znamená naliehavosť kúpy nových vozidiel. tak kde je pravda, sme abo novy cas? 😃
Reakcia na: magiq #78281:
Já se domnívám, že když řidič vypne klíček, plyn se musí odpojit, protože EM ventil bez proudu je prostě zavřený. A poku EM ventily někde drhnou a nezavírají, svědčí to v první řadě o tom, jakou péči věnoval DPB údržbě doteď. Taky je zajímavé, že jim to doteďka nevadilo, předpokládám, že o tom ani nevěděli.
Reakcia na: TeBeCe #78284:

Ááááno, substrát sa už teší! ?
Reakcia na: magiq #78281:
no neviem... nie som odbornik, ale viem ze na aute ti tiez svietia svetla aj ked vyberes kluce... 😕 akurat minas baterku... v buse to tak je 100%... aj na zajazdovych busoch ked je prestavka, vodic vybere klucik a ide napr na WC ale bus svieti ako Las Vegas...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.