Ale už mám toho vážne dosť. Samé polemiky o tom, že horia len Solarisy, a iným značkám sa to nestáva. Nehorľavý autobus proste NEEXISTUJE, a požiare sa stávajú úplne rovnako autobusom všetkých značiek. A spokojnosť so Solarismi vo Švajčiarsku či Nemecku hovorí sama za seba. Horel u nich nejaký Solaris? Nie. A z druhej strany: horeli aj autobusy iných značiek. Áno, horeli. Len sa to tak nenafukuje ako tu teraz, a keďže sa to stávalo aj mimo ČR a SR, tak o tom asi málokto z nás niečo relevantné vie. Takže už dosť súdov typu "Solaris horí", pretože nehorľavý autobus ešte nevyrobili, a tak skoro ani nevyrobia. A aj iné horia rovnako.
matiseek: Vieš mi vysvetliť, aký je rozdiel medzi motormi Mercedes-Benz, MAN a Iveco? Keď teda tak fundovane tvrdíš, že motory Mercedesov a MANov sú o 100% lepšie než motory Solarisov... A čo myslíš, aké motory sa montujú napr. do Citybusov/Citelisov, alebo SORov? Áno, je na nich presne taký istý nápis Iveco, aký nájdeš v Solarise. Podľa akej chorej logiky teda odsudzuješ práve a len jedného z mnohých výrobcov, používajúcich motory tej istej značky?
A ešte mi povedz, koľko tých "zopár" Solarisov horelo v Čechách. Konkrétne - dopravca, ev.č., dátum. My všetci ostatní vieme o jedinom. Takže si obyčajný klamár.
Čo sa týka príčin požiaru toho ostravského, asi ste nečítali #77933, keď o tom tak básnite. Za takýchto okolností by sa vznietil autobus ľubovoľnej značky, ba dokonca aj Praga V3S, keby ten predhrievač motora mala.
Zvyšné požiare Solarisov boli LEN v BA a v KE, nikde inde na svete. Čo asi tak majú tieto DP spoločné? Všetci tušíme.
Dosť pravdepodobnú príčinu požiaru tu naznačil BMko - turbo je nad rúrou výfuku, a ak autobus "precpali" olejom, a ten začalo z turba vytláčať von, tak kvapkal priamo na tú rozpálenú rúru. A to, že niekto dá toho oleja viac než má, alebo nezatiahne skrutky tak, ako má, podľa mňa nie je konštrukčná chyba.
Ámos a richardhudec: áno, samozrejme že tie vozy mali isté detské choroby, veď sú to prvé sériové vozy s výzbrojou CNG, takže na takéto vychytávky majú právo, rovnako ako majú detské choroby všetky ostatné prvé série iných typov...
A po posledných vyjadreniach, čo vraj Zahradník povedal (ak to naozaj povedal), by som sa technikom zo Solarisu vôbec nečudoval, keby ako príčinu označili nezvládnutú údržbu, a odmietli nám uznať reklamáciu. Aj v záujme ich vlastnej povesti.
A prečo ich asi tak nechcú k tomu vozu pustiť, a ešte sa tým aj verejne chvália? To už je úbohé... Ak by bolo všetko s kostolným poriadkom, tak prítomnosť bolechowských technikov pri obhliadke a vyšetrovaní by nikomu nijako neprekážala, ba práve naopak, ako konštrukcie znalí by boli ešte užitoční a nápomocní pri vyšetrení. Ale tu sa zjavne ide niečo tutlať...a na môj vkus až príliš okato.
matiseek: Vieš mi vysvetliť, aký je rozdiel medzi motormi Mercedes-Benz, MAN a Iveco? Keď teda tak fundovane tvrdíš, že motory Mercedesov a MANov sú o 100% lepšie než motory Solarisov... A čo myslíš, aké motory sa montujú napr. do Citybusov/Citelisov, alebo SORov? Áno, je na nich presne taký istý nápis Iveco, aký nájdeš v Solarise. Podľa akej chorej logiky teda odsudzuješ práve a len jedného z mnohých výrobcov, používajúcich motory tej istej značky?
A ešte mi povedz, koľko tých "zopár" Solarisov horelo v Čechách. Konkrétne - dopravca, ev.č., dátum. My všetci ostatní vieme o jedinom. Takže si obyčajný klamár.
Čo sa týka príčin požiaru toho ostravského, asi ste nečítali #77933, keď o tom tak básnite. Za takýchto okolností by sa vznietil autobus ľubovoľnej značky, ba dokonca aj Praga V3S, keby ten predhrievač motora mala.
Zvyšné požiare Solarisov boli LEN v BA a v KE, nikde inde na svete. Čo asi tak majú tieto DP spoločné? Všetci tušíme.
Dosť pravdepodobnú príčinu požiaru tu naznačil BMko - turbo je nad rúrou výfuku, a ak autobus "precpali" olejom, a ten začalo z turba vytláčať von, tak kvapkal priamo na tú rozpálenú rúru. A to, že niekto dá toho oleja viac než má, alebo nezatiahne skrutky tak, ako má, podľa mňa nie je konštrukčná chyba.
Ámos a richardhudec: áno, samozrejme že tie vozy mali isté detské choroby, veď sú to prvé sériové vozy s výzbrojou CNG, takže na takéto vychytávky majú právo, rovnako ako majú detské choroby všetky ostatné prvé série iných typov...
A po posledných vyjadreniach, čo vraj Zahradník povedal (ak to naozaj povedal), by som sa technikom zo Solarisu vôbec nečudoval, keby ako príčinu označili nezvládnutú údržbu, a odmietli nám uznať reklamáciu. Aj v záujme ich vlastnej povesti.
A prečo ich asi tak nechcú k tomu vozu pustiť, a ešte sa tým aj verejne chvália? To už je úbohé... Ak by bolo všetko s kostolným poriadkom, tak prítomnosť bolechowských technikov pri obhliadke a vyšetrovaní by nikomu nijako neprekážala, ba práve naopak, ako konštrukcie znalí by boli ešte užitoční a nápomocní pri vyšetrení. Ale tu sa zjavne ide niečo tutlať...a na môj vkus až príliš okato.
ufo