Trochu by som dovolil upresniť, v zásade máš ale pravdu. Zaťaženie lana by malo byť teoreticky rovnomerné z jedného dôvodu - aby nedošlo k rozkmitaniu lana v horizontálnom smere, čo je fyzikálny jav pri nerovnomernom zaťažení vo voľných rozpätiach. Staršie odpojiteľné lanovky ale mali tieto vzdialenosti nerovnaké a v prevádzke sa to napriek tomu nijak drasticky neprejavovalo. Ani na dnešných lanvkách sa vzdialenosti vozov nemerajú pravítkom.
neviem ako ta stara, ktora sa zrutila niekedy v 90 rokoch ci kedy ale tato "nova" nezastavuje.Aspon ja si pamatam, ze nie a isiel som nou minule leto...
Takto, lanovka urcite moze zastavit, ale kazda jedna by musela zastavit na rovnaky cas... Kvoli rovnomernemu zatazeniu (mam pocit). A co ked to mamicka s kocarom nestihne alebo naopak co ked bude ten cas kvoli takymto situaciam prilis dlhy a cestovny cas sa zbytocne predlzi...
Hm a co takto vybudovat eskalator
Presne tak, súčasná lanovka z Lomnice na pleso je odpojiteľná, čo znamená, že voz sa v stanici odpojí z dopravného lana a prechádza po staničnej koľajnici, rýchlosťou cca 0,5 m/s, zatiaľ čo vozy v trati jazdia 5 m/s. Tento typ lanovky v bežnej prevádzke nikdy úplne nezastavuje. ?
Pozemná lanovka to je už iná vec, tu vozy v staniciach pochopiteľne zastaviť musia.
Jáj, už chápem! Posunul som to o jednu kržovatku ďalej, ale myslel som to ako je to nakreslené. Mea culpa. Potom je to jasné, obaja sme mysleli na to isté. ?
Neviem ako tá niekdajšia, tú si už nepamätám v prevádzke, ale tá terajšia prejde Štart len spomalením (vylaní sa, prejde cez tie výhybkové dráhy a šikany, otvorí dvere (v pomalej jazde), o kúsok ďalej ich zatvorí, prejde ďalšími výhybkami, a nalaní sa na úsek Štart-Skalnaté Pleso
si ho chcel urazit ze chodi na geodeticku priemyslovku? tak to si potom obycajny obmedzenec lebo nevies co to obnasa, aj ja som mal teras geodeziu na vyske a je to dost tazke, mat taky rozum ako ty tak by som bol velmi nestastny clovek.
Ten vietor musi byt dost silny a malokedy vypinaju lanovky v popradskej kotline a na upati tatier kde je urcite priemerne do roka niekolkonasobnejsi silny vietor ako v BA medzi panelakmi... a su aj lanovky ktore zastavuju...
predstavoval som si to tak ze by na okruhu bolo cca 25 kabiniek po 10 miest... 4 stanice pricom cestou dole by na hornej uvrati stala kazda 3, na dalsej kazda 2. a na poslednej kazda... na dolnej uvrati by vsetci vystupili...
ale je to nerealizovatelna blbost... pozeram na to len z hladiska kapacity...
Nuž ale ktorým smerom! ?
Počítam, že si nevychutnávaš oblúk Technopol - Romanova - Jiráskova, ale keď ideš na stanicu, tak 98 + 93 s prestupom na Smolenickej. ?
napr. silny vietor??? A vlastne ako by si si to predstavoval, kade by si to viedol, kde by to malo stanicu, ake velke by tie kabinky boli, ako by do nich nastupovali dochodcovia, vozickari atd. na medzistaniciach(kde kabinksa spomali ale nazastavi)
Re #76982 Palo1987: tak ako si pochopil...Nemam ti co vysvetlovat ?
S tym ze by to bol dobry biznis suhlasim, dost ludi by to vyuzivalo na vyhnutie sa zapcham.. ale velke pociatocne naklady a cele by to bolo moc komplikovane.
No, pokial viem tak sedackove sa pri nejakom velkom vetre nemozu prevadzkovat a predpokladal som ze podobne je to s kabinkovimi... ale mozem sa mylit, do tohto sa velmi nerozumiem
uvazoval som celkom vazne, ze ak by sa spravila nejaka kabinkova, alebo sedackova lanovka v Mlynskej medzi VS arealmi, ze to by bol celkom slusny job pre prevadzkovatela... ale zase prejst sa nezaskodi
Pozemna - neviem ci je miesto.. a ked uz radsej tak elektricku... Sedackova / Kabinkova nadzemna - nespolahlive... ale mohlo by sa spravit metro Molecova - Kuklovska ?
no nerozmyslal som ked som to pisal... dalo by sa mozno aj viac druhov... ale je to blbost...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX