Ak sa nemýlim, prevrátil sa vozeň T3 č. 301 ešte v 70-tych rokoch. V roku 1980 dostal počas generálnej opravy novú karosériu, čiže bol de facto vyradený.
7915 + 7916 už jazdí s reklamou Siemens. Pravdu povediac, mohli ju nastriekať a nalepiť aj krajšie. Súprave zostali aj "televízory", aj dvojlištový pantograf KE-29.
Dee: myslím, že sme sa tu pred časom dohodli, že sa "konkurenčnými" problémami v diskusnom fóre iMHD.sk zaoberať nebudeme. Ja sa kritike nebránim, pokiaľ je konštruktívna. To môžu potvrdiť všetci tí, ktorí mi takúto kritiku napísali. Ale pokiaľ sa s nami budeš baviť štýlom, že sme povinní sa starať o tieto stránky podľa tvojich predstáv, tak myslím, že nie je o čom. My to robíme preto, lebo nás to baví a nemáme z toho žiadne finančné príjmy. Iní ľudia v mojom veku idú večer niekam von, a ja väčšinou píšem tieto stránky. Potom prídeš ty a jednoducho vyhlásiš, že na stránky kašleme. Rád by som sa ťa spýtal, aké dielo takéhoto rozsahu si urobil pre ľudí ty? P.S. Ak by ťa ešte trápili rozdiely Mestskej dopravy a iMHD.sk, tak si kľudne u nich vytvor diskusné fórum a môžeš to rozoberať tam. P.S.2: Mnohí naši spolupracovníci chodia do tohto diskusného fóra, preto je najviac noviniek o vozidlách tu. Hlavná stránka má slúžiť hlavne pre širokú verejnosť, takže je zameraná predovšetkým na zmeny v MHD a významné novinky o vozidlách. A keď žiadne zmeny od konca januára nie sú, tak tam proste nič nové nebude.
Už dva týždne sa od rôznych ľudí dozvedám, že sa možno budú nakupovať KT4-ky z Nemecka za 1-2 milióny Sk. Údajne však vďaka tomu môžu ísť na "odstrel" niektoré vozy K2. Vie o tom niekto niečo bližšie?
Cookies: Skús ukecať vodiča nejakej električky idúcej z Trnavského mýta po Miletičovej ulici, aby išiel 40 a budeš sa modliť opäť... (moja vlastná skúsenosť)
Papyr
k rýchlosti električiek: v KE sa skutočne stala v roku 1978 na trati z Terasy k amfiteátru havária. Na prudkom klesaní to električka rozbehla na nenormálnu rýchlosť a dole vyletela z koľajníc a dopadla na bok. Pritom sa jej vymlátili sklá a ľudia sa dostali medzi rámy okien a pod nimi ubiehajúci asfalt. Pár ľudí to vyslovene zošrotovalo.
Moja mama vtedy bývala na Braniskovej ulici neďaleko amfiteátra a o tej príhode mi hovorila takto: "Ráno som sa chystala do roboty a bolo mi čudné, že stále okolo nás lietajú sanitky. A keď už išla asi šesťdesiata, išla som sa pozrieť za roh, že čo sa deje. A prvé, čo som uvidela bolo, že po zemi tiekla krv a vlievala sa do kanálov."
A dnešný stav košických električkových tratí je žalostný. DPMK asi nemá peniaze na pravidelné opravy tratí, pretože sa často stáva, že napr. na Južnej triede (to je od nám. Osloboditeľov smerom na križovatku VSS a na Barcu - áno, jazdí po nej i slávna 4-ka) sa vykoľají električka. Tam sú chyby rozchodu viditeľné voľným okom, aspoň boli v r.1998.
Kvalitné trate na rozchode 1435 má Praha, tam sa každá trať tak raz za dva roky uzavrie a opravuje. Škoda, že Bratislava tiež nemá 1435 mm, možno by rekordy v rýchlosti boli ešte vyššie :-)))
Dee: aj mestskadoprava.sk má svoje klady, dokonca správca stránok o Prešove má značne lepšiu stránku ako ja a osobne sa s ním poznám. Na môj vkus je ale hrozne graficky nesúrodá a informácií má podľa mňa menej ako táto stránka. I keď pravda, že je o viacerých mestách na SK, nielen o BA. Ostatne, aspoň je tu nejaká konkurencia, a to silná - to je dobre. Pred dvoma-jedným rokom žiadna stránka o slovenskej MHD neexistovala a musel som chodiť na české stránky. Stránka o MHD navyše nie je denník, nemôže sa updatovať každý deň. Kritika často pomôže, ale dá sa napísať i bez výkričníkov.