Ešte jedna vec, ktorú by som sa chcel opýtať všetkých. Ako je možné, že na tejto stránke uvádzajú kapacitu električiek K2 223ľudí a na inej stránke 175ľudí? Koľko to teda je?
Ok, dobre sú na linky ako 88 a 70. Ale hovorilo sa vyslovene o kupovaní autobusov ktoré nahradia kĺbové! Jednak keď sa kuknem do interiéru Solarisov tak sa nemôžu vôbec porovnávať s tým koľko priestoru poskytli staré Ikarusy 280 a 283. Také autobusy snáď ani nikdy nevýjdu zo žiadnej továrne, žeby sa do nich vpratalo 175 resp. 204 ľudí. Posledné čo kapacitne vynikajúce došlo do BA boli TAMbusy (180 ľudí) a Ikarusy 435.18 pojmú tiež dosť cestujúcich (160 ľudí) ale zadná časť je riešená moc stiesnene, čo je mínus. Ak sa budú kupovať nasledujúce roky Solarisy 15, tak to môžno dlabať.
Aký zmysel teda malo to "useknutie" trolejového vedenia? Aký osoh? Žeby tá dvakrát strhnutá električková trolej a zopár zničených zberačov električiek? V pláne sa jasne hovorilo, že troleje pôjdú až na konečnú, nie len po vyústenie Molecovej na Karloveskú.
Ok, také je, ale lenže vyslovene sa hovorilo o náhrade kĺbových autobusov !!! Na tom bol dôraz. Po nákupe Solarisov sa vyradili Ikarusy kĺbové, takže asi predsa tie Solarisy nastupujú za ne. Ak sa budú ďalej vyraďovať kĺbové vozidlá a nakupovať Solarisy tak to bude viac než na zamyslenie sa. Argumenty pre Solarisy sú,že sú na plynový pohon,čiže EKO. Neviem prečo sa nemôžu kupovať normálne nízkopodlžné naftové busy?! Myslím,že EKO doprava by sa mohla konečne riešiť aj inak len ako CNG busmi. Trolejbusy a električka žeby?!
uchadza mi tvoja pointa... ide ti o cielavedome kopanie do DPB alebo o nadavanie ze ti nechodi linka od bytu do triedy?
nebudem ti velmi odpovedat...
"ako nahradili klbaky 21 a 83?"
dobra otazka... celkom jednoducha odpoved... Vozovna Petrzalka prestala vypravovat linku 88 cize jej zostali volne klbaky, ktore sa daju pouzit inde... je to tazke pochopit?
proste v BA su linky kde je klbak vela a kratas malo...
Ja síce nie som ani AAA, ani S499.1023, ale malá poznámka: Triafaš vedľa. Iba pomenuvávaš, čo vidíš, neopznajúc a ani nesnažiac sa rozmýšľať, čo je za tým. Ľudia v DPB, ktorí toto mjaú na starosti, nerozmýšľajú krátkozrakejšie, ako Ty. Tvoje zmýšľanie ohľadom týchto problémov, je, nehnevaj sa na mňa, pod úroveň 15 ročného. Jediné, čo by som súhlasil, je spochybnenie ľudí, ktorí sú zodpovední za rozhodnutie o nákupe 15m vozov, namiesto 18m. Ale tie Dlhé Diely, Riviéra a 25Tr nie je rozhodnutie typu: poďme na pivo.
Ale aj tak neviem možno, preto píšem tak rozhorčene, že som tomu veril, že sa bude cestovať lepšie a akosi to tak neni. Však ale kukni sa na to aspoň z toho uhla pohľadu : Si v Petržke kde sú nosné linky s hustým intervalom 3,4,6min, potom doplnkové nejaké s 8min intervalom. Potom aj tak väčšina z nich nejde ďalej ako do centra kde sa prestupuje na ostatné linky. A tu je total iná doprava, linky s intervalom 12/20/20//20 a podobne a na ne prestupovať. Prečo by sa také linky s hustým intervalom nedali zaviesť aj vo zvyšku mesta?? Viď trolejbusy okrem 201,202 a 208 a o elinách nehovorím. Prečo voľakedy sa viedli linky z jedného konca mesta do jedného a odvšadiaľ všade a teraz sú zas proti tomu okrem možno L4,L5,L9,L39,L63,L75,L83,L96,L98,L204?
Ok. Teda musím povedať, že som na strednej škole. Vinu hádžem až moc na vedenie DPB, ale fakt sú veci o ktoré sa dobre dlho snažia (alebo to tak tvrdia) a nič z toho. Sú veci na ktoré potrebujú podporu vedenia mesta a nielen na papieri ale aj finančne. Predsa si tie money nevynútia, to je mi jasné. No posledné nákupy a stavby teda vyzerajú dosť shitne. Hovorilo sa o adekvátnej náhrade kĺbových autobusov a nakúpili sa Solarisy (neviem ako by nahradili klbáky na L21 alebo L83, by som sa rád pozrel) a nákup doubusov Citelis taktiež bol polovičný, ich počet nestačí na obsluhu Dlhých dielov a v súvislosti s nedobudovaním zatrolejovanej otočky pre trolejbusy na Riviére sa dá chápať,že ich naftový pohon bol argumentom prečo nepostaviť vedenie až k Riviére. Určite financie vyčlenené na stavbu trate počítali s vybudovaním otočky, chcel by som vedieť kto tie prachy trhol. Musím povedať,že tak hovädsky ako tie "useknuté" troleje na konci Molecovej nevyzerá snáď nič. Na jednej strane sranda a na druhej trapas. Dúfam,že 2x strhunté električkové troleje plus poškodená električka ako tak upovedomili DPB, že asi sa trať mala vystavať celá.
podľa toho ako si to napísal tak buď bývaš na Lúkach alebo pri Technopole...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike