Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #73102:
Správne si to pochopil ? . Inak ten pás vrťúľ by musel by%t široký asi tak od Bratislavy po Čadcu a dlhý od Vysokej pri Morave po Čiernu nad Tisou a keby zrovna nebol vietor, tak by nám na tie vrtule museli prísť fúkať Rakúšania.
Reakcia na: Ike #73102:
Solárny potenciál celého územia (t. j. koľko by sme dostali pri pokrytí celej plochy SK solárnymi panelmi so 100% účinnosťou) je pár stoviek MW. Pri prepočte na normálne podmienky je to okrajový zdroj. Okrem toho zatiaľ solárny článok pri svojej výrobe spotrebuje viac elektriny, ako za celú svoju životnosť vyrobí, o pekelne škodlivých procesoch pri tom ani nehovoriac.
Jaslovske bohunice
jeden reaktor vyrobi elektriny s vykonom: 440MW, tepelny vykon je 1375MW (ten rozdiel ide samozrejme do pary co stupa z chladiacich vezi, ale nie len to! - cele piestany, celu trnavu to VYKURUJE a dodava TEPLU VODU z odpadoveho tepla - a to nie je zanedbatelny vykon, to mozu byt dalsie stovky megawatov - usetreneho plynu, uhlia, elektriny na kurenie). Jaslovske bohunice maju 4 reaktory, celkovo teda vyrabali elektrinu s vykonom 1760MW plus samozrejme vykurovanie dvoch velkych miest a mnohych mensich v okoli.

Vrtulky: najvacsia znama ma okolo 30m vysku a 20m rameno vrtule, ktore su 3. Je MAXIMALNY VYKON (a to je pri vetre asi 15m/s - nie menej, ale ani viac!!!) je 500kW. Takychto vrtul - ale stale tociacich sa na nahradenie JE by bolo treba: 3520 (slovom tritisic patsto dvadsat). Kedze rozpatie vrtul je 20m, tak musia byt od seba minimalne 40m. Teda keby ze su v rade po jednej vrtule, siahaju vyse STOSTIRIDSAT KILOMETROVY PAS, samozrejme niekde kde stale fuka!!! Kedze tu stale nefuka, a uz vonkoncom nie do 15m/s - lebo ta vrtula sa vo vetre nad 15m/s musi zastavit a otocit do ineho smeru - kvoli tomu, ze vysia rychlost by ju mohla poskodit, takze ked tu bude vychrica, vacsi vietor - je to presne ako bezvetrie - vrtula sa musi otocit uplne opacne aby sa neznicila a zablokovat. Este dodam, ze CENA jednej takejto blbosti je asi 20 milionov - teda cena tych vrtul (pri stalom toceni) aby nahradili JE je 70,4 mld - SEDEMDESIA MILIARD!!! paaaaani, tak za to si viem predstavit vselico, ved to su 3 rocne rozpocty armady... A to vsetko sa bavime o sitacii staleho vetra s rychlostou do 15m/s. Ked su priaznive podmienky polovicu roka, tak treba vybasobit dvoma, takze 140 miliard, a 300 kilometrovy pas... a este riesit ci ked nebude fukat alebo bude prilis fukat, ci nebudeme svietit, alebo postavime nejaku dalsiu zaloznu elektraren...
a co takto solarne elektrarne? nemaju v buducnosti perspektivu?
Ten hybridný chameleónoid (čo sa trasy týka) 17/14 je riadne zverstvo. Človek si nastúpi v Karlovke do sedemnástky, že ide na Račko a vystúpi na Odborárskom zo štrnástky, že tá sedemnástka ide nejak divne 🙂 Ale aspoň som sa kúsok aj pešo prešiel, trochu zdravého ranného pohybu nezaškodí. 😉 Dnes 7919+7920.
Reakcia na: N/A #73095:
Nejde ani tak o výkon vrtulí - ide aj o ich neschopnosť vyrábať ee kedykoľvek keď si zmyslíš. Ich enormné použitie nie je možné - pretože vo veľkej miere spôsobujú nerovnováhu v dodávkach. Vcelku dobrý článok - http://www.reflex.cz/Clanek17928.html - niektoré veci sú ale pritiahnuté za vlasy. ?
Reakcia na: S499.1023 #73097:
to áno, nesmieme však zabúdať, že tomuto nátlaku sme MY neboli schopní čeliť. Ako v mnohých iných prípadoch.
Reakcia na: N/A #73095:
A ja som si myslel, že to muselo byť každému jasné od začiatku, že rakúskym súdruhom ide v ich ušĺachtilom boji o našu bezpečnosť v prvom rade o to, aby sa elektromery na hranici krútili čo najrýchlejšie a to nie tak, že by rakúski súdruhovia nakupovali od nás.
Reakcia na: N/A #73095:
Ak som správne pochopil, S499 to myslel ironicky, len parafrázoval tomášove slová 🙂
A inak súhlas s tebou, len s 2 výhradami:
1) nepovedal si, aký široký a vysoký by ten pás vrtú+ musel byť
2) mám pocit, že by to muselo byť aspoň po PN, po TT by nestačilo 😉
Reakcia na: S499.1023 #73093:
Čo je teda podľa teba najlepšie?
Reakcia na: tomas1 #73086:
Vodná elektráreň je fuj. Uhoĺná elektráreň je dvakrát fuj. Jadrová elektráreň je päťkrát fuj. Vrtuľky, biomasa, repka a podobné veci môžu pokryť možno tak 10% energetickej potreby, pokiaľ vrtuľkami pokryjeme všetku plochu polí, pokrývajúcich celú plochu SR, na ktorých bude pestovaná repka olejka ? . Tak ako ďalej? Späť do jaskýň?
Reakcia na: Valis #73080:
Samozrejme, že ryčali. A čo ešte také prejazdy medzi linkami...
Reakcia na: fobust #73087:
Cooool, tak toto je dosť dobré!!! Tá kresba je vyníkajúcim obrazom MHD v Bratislave!! Keď už aj malé decko nakreslí zaplátaný Ikarus (ešte aj nápis "Ikarus" tam je ? ) tak je jasné aký je všeobecný stav našej SHitMHD....
Toto by trebalo ukázať nielen Ďurkovskému, ale aj vláde, ktorá úspešne neposkytuje dotácie na MHD v BA.........
Reakcia na: klasIK #73089:
A to, že tá strecha podozrivo ľahko ustúpila hlave toho človeka (ešte sú tam vidno ohnuté plechy z nej) svedčí tiež o tom, že aj tá strecha už má časy svojej slávy dávno za sebou ?
Reakcia na: fobust #73087:
To chýbajúce označenie linky (v okne za prednými dverami) je zrejme pokazený transparent... Postava, ktorá sa tam výškovo nezmestila - pravdepodobne chcel autor poukázať na nedostatok nízkopodlažných vozidiel. A pri dverách nestojí nikto (napriek tomu, že sa tam tlačia), čo značí, že sú asi hrdzavé. ?
Reakcia na: Martin Fundárek #73085:
Už len to označenie 133 alebo 56X je zvrhlosť a chcení celodennej premávky či 133 alebo 56X ani nevravím... ?
http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=7080&idg=440&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=

Musím povedať, že toto sa mi mimoriadne páči. Autor na obrázku zachytil katastrofálny stav niektorých vozidiel, všimnite si kúsky plechu prinitované k "autobusu". O jazdných vlastnostiach vypovedá zuajímavá druhá "náprava". A v neposlednom rade je vidno vo vozidle veľmi veľa natlačeného substrátu, reprezentujúceho kultúru cestovania. Vozidlu samozrejme chýba linkové označenie, takže nevedeno čo je to zač.
Reakcia na: Ike #73073:
Vodná elektráreň je nechutný zásah do krajiny, ovplyvňuje vodný režim krajiny alebo ako sa to volá.
Ale tak otázka nestojí, otázka je aká je doba návratnosti investícií stavby železnice do takých *ití...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.