TGV sa takisto modernizuju a zlepsuju. A po rekonstrukcii si myslim, ze je to jedna z najlepsich suprav co v Europe mame. TGV Sud-Est, TGV Atlantic, ci napriklad TGV La Poste (a ine) stale premavaju a to nielen na uzemi Francuzska.
No ale sak mozme si sem pustit aj ICE II., nie ?
uz dlhsi cas ma trapi a nenasiel som ziadny dovod preco to tak nie je a to ze preco na elektrickovej zastavke racianske myto nie su zastavkove pristresky...jeden argument proti by bol, ze zastavka je uzka...ale na podobnych zastavkach v inych castiach mesta su pristresky...nemuseli by tam byt ani sedacky...stacili by 2 pristresky bez bocnych skiel...aky mate na to nazor...chcel som sa najskor vas opytat predtym, nez sa na to opytam na DPB...diky ?
este som nedal mozne spoje, takze:
hlavne spoje (10 minut spicka, 1h sedlo a sviatky, 30 minut vecer)
B Bratislava - Zohor - Malacky
C Bratislava - Stupava - Borinka (Borinka by uz toreticky mohlabyt sucastou MHD)
D Bratislava - Pezinok - Modra
E Bratislava - Ivanka - Bernolakovo - Senec
F Bratislava - Dunajska Luzna
G Bratislava -Petrzalka - Rusovce (cez ten zabudnuty tunel)
A Bratislava - Letisko
--------------------------
vedlajsie (30 minut spicka, 1h sedlo a sviatky):
B1 Zavod - Malacky - Vysoka pri Morave (nadvazovanie na spoj 01)
B2 Zohor - Plavecky Mikulas (nadvazovanie na spoj 01 - v ramci moznosti)
D1 Modra - Dolany (urcite spoje 03 by pokracovali az do Dolan)
E1 Bernolakovo - Bahon
E2 -Blatne - Senec - Hruba Borsa
F1 - Miloslavov - Kalinkovo (vykonavali by urcite spoje 05)
A1 -Letisko - Tomasov - Senec (vykonavali by urcite spoje 07)
nezabudol, ale jednak je Zahorska ves spojena so sietou cez Malacky, a jednak v okoli Zahorskej vsi je chranene uzemie nivy rieky Morava, takze velmi by som tam nechcel vrtat
potom by som to videl na nejaky šuter (shuttle) napr. Letisko - AS MN - Nam. SNP - Hl. stanica za osobitne cestovne (plati Bratislava Card a naopak listok na suter plati v MHD nejaky cas).
Konkurencia taxikom to moze byt - pre ludi co su ochotni pouzivat verejnu dopravu, ale boja sa hned vyuzit bezny spoj (nevedia kde ich zavezie, ako sa plati, ...).
Mimochodom, tie Mercedesy pred halou su riadne predrazene ...
Re #72800 LifeStar: vyhodou TGV je, ze dokaze premavat na beznych tratiach takze sa moze budovat postupne.
no neviem preco som s nim neratal
sak odkedy o tom spieva Elan, ne?
ale ne, povodne som robil tak ze cervene budu hlavne trate a sede vedlajsie, takze mi tam ostala nepresneost
O tých 20 mN viem, lenže viem (z počutia) aj to, že niektoré (prirodzene nie všetky) naše postaršie gramofóny dosahovali úctyhocných 100-150 mN, dakedy aj viac, preto ten rýpanec A takýto prítlak už určite platni škodil
No, budem trochu OT, ale k "našim kvalitným gramofónom":
Tieto gramofóny sa predávali a PREDÁVAJÚ v celom svete pod značkami LENCO, NAD, PROJECT. Tie gramofóny boli dobré a sú dobré.
Boli sme jediným štátom boľševického tábora, ktorý dokázal vyrobiť magnetodynamickú prenosku (doporučený prítlak na hrot čs. magnetodynamickej prenosky bol 20 mN, doporučený prítlak na hrot americkej prenosky Audio Technica AT 95 E, ktorú používam dnes, je 20 mN ? ).
Mimochodom, prítlak nie je sám o sebe až taký dôležitý, je to presne to isté, ako pri električkovom zberači - neodskakujúci zberač s väčším prítlakom škodí vedeniu menej, než odskakujúci s malým.
Este predtym nez ma ukamenujete... myslim si ze v dnesnej dobe by sme mali mysliet ekologickejsie a preto skor investovat do ekologickej (a teda elektrickej) dopravy.
Jedna rovina je rozvoj mesta a hlavne jeho expanzia, ktora ma v sucasnosti jeden velky problem. Nedostatok prepravnych kapacit co sa odraza na pocte vozidiel. Tie zase maju negativny dosledok vo vytvarani zapch vo vsetkych smeroch vstupu do BA. Ak by sa BA expanzovala do okolitych obci a miest, bolo by to neunosne.
A preto prichadzam so sci-fi myslienkou. zrusit Bratislavsku SAD a nahradit ju niecim co by si hovorilo Bratislavske Zeleznice. Zeleznice su ekologicke a maju vysoku prepravnu kapacitu a nestoja v zapchach... do obci kde je vazne velmi maly pocet obyvatelov by chodili predsalen nejake tie autobusy, ktore by zabezpecili prevoz cestujucich do okresneho mesta, kde by im bol umozneny prestup na zeleznicu... Intervali by boli rozne, liniek co najmenej. Pricom linky by boli hlavne, kde by bol husty interval a premavali by dlhsie supravy a vedlajsie (su to povacsine oznacene sedou), ktore by mali napr 20-30m interval a premavali by sem kratsie supravy...
Koxo, ano, tie sa mi z toho lubili najviac! ;))) A este boli aj priesvitne!!!!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike