ALIENI NA NETE. Kto ma rad cierny humor na temu ALIENI (dochodcovia) nech neleni a hupsne na stranku www.cossack.cz Su tam bezva historky. Len pre silne zaludky. :-)))))))) :o)
J: s tou transformaciou dielni s tebou uplne suhlasim, vsetko co je sukromne funguje efektivnejsie ako statne ci mestke, sukromnik moze mat kludne aj 60%, pokial bude v zmluve zakotvene ze mesto ma vacsinu v dozornej rade.
Ja suhlasim ze dielne treba modernizovat a taktiez suhlasim ze nemozeme donekonecna jazdit s 14Tr a 15Tr, akurat si myslim ze kym sa nezmeni ten system prerozdelenia dani, tak je dost velky luxus a mozno aj zbytocne kupovat nizkopodlazaky. Totiz aky uzitok bude z troch nizkopodlaznych t-busov? Ked ich bude 20-30 tak to je ine... Ale 2-3 nic nevyriesia, suhlasim ze raz treba zacat, ale ja osobne by som najprv preorganizoval a zlepsil pracu dielni, pockal na zmenu systemu prerozdelovania dani a potom by som rozvijal mhd jedine nizkopodlaznymi vozmi. V sucasnosti sa mi to skutocne zda unahlene. Viem ze je to krasna predstava ze Blava bude jedno z prvych miest kde budu jazdit seriovo vyrabane 22Tr, ale treba zvazit ze ci si to mozme dovolit a co ine okrem prestize nam to prinesie.
Totiz sam pises ze sa maju zvysit najma kapitalove dotacie, ale to nic neriesi. Totiz naco sa maju kupovat nove vozy, ked vdaka nekvalitnej - ba az ziadnej udrzbe tu za par rokov uplne zhniju. Aky to ma vyznam?
No co sa tyka Tr22 - tak (aspon, co viem) sa v blizuckej buducnosti pripravuje spustenie seriovej vyroby. Este sa robia posledne upravy na troch prototypoch (vsetky tieto tri jazdia v nejakom meste ceskom - neviem si spomenut ktore presne - v praci pozriem do mailu od kamosa, tam to je napisane), resp. ak som to dobre pochopil prve dva prototypy upravuju po vzore tretieho - zhruba finalneho.
Takze je kludne mozne, ze do konca roka uz bude bezat seriova vyroba (ale sa ho cez tyzden popytam, ako to asi bude - snad uz bude o tom nieco vediet).
No mam otazku. Vcera som videl elinu - novu kratku rekonstruovanu (typ neviem urcit). A chcel by som vediet, co to bolo zac - cislo 7303 - isla hore do dubravky - isla sama, mala napisane skusobna jazda a co bolo zaujimave, ze nemala vpredu, ani vzadu spriahadlo. Cely predok, zadok a aj boky boli uplne zakrytovane.
To je ta, na ktorej sa skusa ta detvianska vyzbroj, ci co? Lebo som si vsimol,ze zberac nemala taky ako ostatne K2s (ted dvojramenny), ale mala ho taky ako ma T6A5 - teda tiez dvojramenny s tym, ze horne rameno nebolo iba jedno, ako pri K2s, ale bolo rozdvojene.
tulenique: Ešte som zabudol. Možno by bolo najlepšie keby sa dieľňe privatizovali (napr 60% aby mesto malo kontrolu) a súkromník by sa postaral o ich dobré fungovanie. A DPB by dávalo len zákazky tak ako si otom uvažoval skrz trolíky. Oni by sa postarali o tech. zázemie a know-how. Mesto by len platilo za prácu. Bolo by to efektívnejšie a lacnejšie.
tulenique: Je výhodné kupovať z prvej série, lebo cena je nižšia. Ak dve 22Tr v pojode jazdia, tak by nemala byť nejaká prekážka. V meste nieje predpoklad, že by DPB malo dostať nabudúci rok menej peňazí ako tento. Skôr by chceli ešte trochu zvýšiť dotácie - kapitálové. Ak by sa tento rok kúpili 3 a nabudúci 5 či 6 nových 22Tr, vybavenie dieľne je potrebné pre ďaľší rozvoj t-busov v BA, lebo MHD sa bude uberať len s nízkopodlažnými prostriedkami. A nezabudni na projekt t-busov v Petržalke. Ak sa rozbehne tak určite nie s 14TrM a 15TrM ale 21Tr a 22Tr. Ako náhle sa prejde na nový spôsob prerozdelenia daní Bratislava bude mať na dobrú MHD. A bude si mocť dovliť nízko podlažné busy t-busy a neskôr aj nejaké eliny.
Spectre: to tech. zazemie musis raz kupit, nemozes donekonecna pouzivat tech. a moralne zastarale vozy. Hoci Turbo tu minule vynachvalil odp. vyzbroj, tak ja si myslim ze buducnost je v novych technologiach, akurat ako som pisal pred chvilkou, netreba sa pri ich nakupe unahlit...
Otazka je ci sa oplati kvoli trom trolikom investovat do vybavy novej dielne (jej cena nie je mala). A je tu este moznost ze udrzba sa bude mesacne / stvrtrocne platit u nejakej externej organizacie a ta sa uz postara o to aby mala tech. zazemie a know-how. Odpada potom aj problem s nekvalitnou ludskou pracou v dielnach dpb a takisto aj vysoka vstupna investicia na vybudovanie dielne v dpb. A ked bude dpb platit ext. organizacii za udrzbu, tak si snad uz konece da pozor na to aby to bolo kvalitne.
Zial si myslim ze bratislavsky dpb este nedospel do stadia aby dokazal pochopit ze nestaci voz zakupit, ze rovnako dolezite, ba i dolezitejsie sa je o neho primerane (a mozno i nadstardadne) starat. A tak si myslim ze 22Tr sa tu mozu kludne objavit a potom budu dva z nich a mozno aj vsetky stat vo vozovni, lebo to nebude dpb schopny a opravit (spomente si na Ikarusy 435 v Petrzalskej kolone).
No tie 22Tr sa mi pacia, akurat neviem ci to nie je trosicku unahleny krok. Sa mi zda ze Skoda Ostrov este ani nespustila ich seriovu vyrobu. A aby sa nam nestalo to co sa stalo v Brne s elinami RT6. Je sice fakt ze dva prototypy 22Tr jazdia vcelku uspesne v Cechach, ale i tak si myslim ze je to svojiim sposobom riziko kupovat trolik hned z prvej serie...
ale i tak sa na ne velmi tesim, len aby potom viac nestali vo vozovni ako jazdili...
v utorok idem na otocku do Brna a mozno mi ostane trosciku casu i na MHD tak mi dajte tipy na nejake pekne elinove trate. dik
22Tr???? Humoristi! To by naše pavučinárske dielne museli byť inak vybavené. Napríklad na to treba špeciálnu plošinu, aby sa dalo vôbec dostať k výzbroji. A vôbec, je to úplne nový typ a chýba nám technické zázemie, takže aj keby sa to kúpilo (čo je šanca tak 1:10000), tak nechápem, ako by sa robila údržba. Opravte ma niekto ak sa mýlim.
J - Suhlas...
A okrem toho...tie troliky maju dojst az koncom roka...a to bude uz PO volbach...tak...som zvedavy ci skutocne nejake dojdu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tulenique
Ja suhlasim ze dielne treba modernizovat a taktiez suhlasim ze nemozeme donekonecna jazdit s 14Tr a 15Tr, akurat si myslim ze kym sa nezmeni ten system prerozdelenia dani, tak je dost velky luxus a mozno aj zbytocne kupovat nizkopodlazaky. Totiz aky uzitok bude z troch nizkopodlaznych t-busov? Ked ich bude 20-30 tak to je ine... Ale 2-3 nic nevyriesia, suhlasim ze raz treba zacat, ale ja osobne by som najprv preorganizoval a zlepsil pracu dielni, pockal na zmenu systemu prerozdelovania dani a potom by som rozvijal mhd jedine nizkopodlaznymi vozmi. V sucasnosti sa mi to skutocne zda unahlene. Viem ze je to krasna predstava ze Blava bude jedno z prvych miest kde budu jazdit seriovo vyrabane 22Tr, ale treba zvazit ze ci si to mozme dovolit a co ine okrem prestize nam to prinesie.
Totiz sam pises ze sa maju zvysit najma kapitalove dotacie, ale to nic neriesi. Totiz naco sa maju kupovat nove vozy, ked vdaka nekvalitnej - ba az ziadnej udrzbe tu za par rokov uplne zhniju. Aky to ma vyznam?