Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pupava,
rychlost sa zda tym vyssia, cim je jazda nestabilnejsia. Skus ist niekedy stovkou na Skode 120 a potom na BMW. (A to si ako zena prisla o zazitok vozit sa na tanku alebo BVP, kde uz 15km/h vyzera pre vezucich sa ako priserna rychlost.)

Takze mozno je to len subjektivny pocit, skust niekedy stat pri vodicovi a nakukat na rychlomer.
Maju to v predpisoch, inak rekord bol pri PKO s miernym sklonom trate okolo 110km/h a na Ruzinovskej tusim 92km/h. Vodici ale mozu ist najviac naozaj len 60km/h.
Turbo:

Velmi pekne dakujem za odpoved a ochotu.


Autorom tejto stranky:

Vynikajuca stranka, pekne graficky spracovana, priznam sa ze ked som dostala odporucanie pozriet si tuto stranku tak ma to moc nelakalo, ale potom som bola naozaj velmi milo prekvapena, hned prvykrat som tu stravila asi dve hodiny, najprv som si myslela ze co uz moze len MHD ponuknut, asi sa vo mne akosi automaticky zakorenil odpor k vsetkemu co suvisi s dopravou kvoli mojim velmi zlym skusenostiam vseobecne s cestovanim.
Zelam vela uspechov !!!


Otazka:

V elektrickach sa uvadza ze mozu ist max. 60km/h, no mne sa zda ze elektricky cez Kriznu, Vajnorsku, Zahradnicku a dalej idu minimalne 80 km/h, sinu si to velmi rychlo, trasie sa nam cely dom a niekedy mam pocit ze niektore elektricky sa uz-uz vykolaja, chapem ze to roztocia ked maju dlhi usek medzi dvoma zastavkami, naozaj moze ist elektricka najviac len tych 60 km/h?
Dakujem za informaciu o linke D aj za usmernenie na sekciu Historia. Zaroven by som rad napisal dva postrehy:

1. Cely tento web o mhd je urobeny velmi dobre. Urcite by sa nasli aj nejake nedostatky, ale aj tak vyslovujem autorom uprimny obdiv a vdaku.

2. Sypem si popol na hlavu, ze som si cast "Historia" nevsimol a poslal som zbytocnu otazku. Na nieco to ale bolo dobre - neprisli ziadne odpovede typu "najprv sa pozri a potom sa pytaj", "nauc sa pouzivat pocitac" a podobne. Je zrejme, ze sa stretavam s rozumnymi ludmi.

S pozdravom Vlado.
Ano, prave som sa o tom uistil v sekcii Historia. Je to tak, linky do novopripojenych obci boli zavedene 4.4.1972. Su tam aj ich trasy.
Andrej: Tak to samozrejme ano. Pokial by sa ku mne revizor spraval neslusne (co mne osobne sa este nikdy v zivote nestalo), rovno od srdca by som mu povedal, co ma stve. Mna len privadza do pomykova, ked sa siria informacie o tom, ze aj ked listok nemas, mozes sa na revizora vybodnut, lebo Ti aj tak nic nemoze... Na druhej strane chapem, ze su blbe zakony. Chcelo by to vacsi natlak zo strany slovenskych DP (nejaky spolocny postup) a docielit zmenu. Ak raz mam v prepravnom poriadku napisane, ze cestujuci je povinny preukazat sa platnym cestovnym listkom, a ak ho nema, tak je povinny zaplatit uhradu, a ak nema pri seba hotovost, tak je povinny strpiet zistenie totoznosti privolanou policiou, resp. revizorom, resp. vodicom (etc.), tak by to nemalo byt v rozpore so ziadnym "vyssim" zakonom.

VladoBB a Turbo: Nemyslim, ze VladoBB sa pytal prave na linku c. 30/D, tak ak sa nemylim premavala este niekedy v 60. rokoch. Opravte ma ak sa mylim, ale v roku 1972 po pripojeni novych obci k BA boli zavedene linky D do Devinskej Novej Vsi, Z do Zahorskej Bystrice, C do Cunova.
pupava:
Zaujimavy problem. Zrovna som studoval prepravny poriadok a tarifu, ale nic som nenasiel. Iba to, ze existuju tie kombinovane cest. listky pre osobu a psa. Ale pokial sa nemylim tak to bolo tak, ze za psa sa plati ako za normalneho dospeleho cloveka, cize zakladny cestovny listok bez zliav. To bolo ale podla stareho cest. poriadku, nerucim ci to plati este aj dnes.
Neviem ci to zrovna patri sem ale rada by som vedela ze ked chcem ist zo psom v elektricke tak maximalne tri zastavky ktore by trvali 10 minut (cesta k veterinarovi) a clovek ma elektricenku co ma robit listok len pre psa neexistuje a platit za seba aj ked dotycny ma elektricenku, skuste mi to prosim Vas nejako vysvetlit, mozno som problematiky neznala. Dakujem, caute.
to Vladimir: no bavit sa, co revizor moze a co nie ma vyznam - uz len z principu (a vobec ma nezaujima, ci sa na vychode, alebo na severe, ci kde o tom bavai, ci nebavia - je to ich problem, ci hlupost). Ked sa po mne pozaduje, aby som dodrziaval poriadok (resp. zakon, ci ine nariadenia), tak to iste musi robit aj revizor. A ze existuju nedokonale zakony, ktore mu zhodou okolnosti nedovoluju nic je smutne, ale neviem, preco by sa o tom nemalo hovorit. A ked sa o tom hovori, to neznamena, ze hovoria o tom iba ludia, co neplatia. Ja mam naopak pocit, ze ti co platia, tak doplacaju na neplatiacich (nemyslim len financne). A revizor sa aj k velmi slusne vyzerajucim (aj oblecenim a spravanim) spravaju ako chrapuni a fakt, ze ma revizor povazuje za potencionalneho cierneho pasaziera a navyse sa ku mne arogantne sprava ma minimalne stve. A so skutocnym ciernym pasazierom aj tak nic nespravi! Zazil som par krat pripad, ze dotycna osoba (zena) mala proste v kabelke elinu platnu a chcela normalne vystupovat(kratka vzdialenost medzi zastavkami) a revizor ju nechel pustit, kym mu ukaze - a hovorila mu, ze ma a ze hned vonku mu ukaze (lebo to nemoze stihnut vybrat s kabelky ukazat a vystupit na tej zastavke). A on sa k nej choval priserne, nadaval jej a podobne a zabranil vystupit. Tak nielen z tychto dovodov ma velmi zaujima, co moze revizor a co nie. A on by mal v prvom rade dodrzovat zakon - aj ked je zly!!!!
(a to nehovorim o opacnych priapdoch,ked proste nechal cierneho pasaziera len tak).
Presne pred 75. rokmi sa do ulíc Bratislavy vydal prvý autobus ................

Budou se letos konat nějaké oslavy 75.výročí autobusové dopravy v Bratislavě? (jízdy historických autobusů)?
VladoBB:
tu je linka 😨

Linka 30/D:
Októbrové nám., Pri tuneli, Park kultúry a oddychu, Žižkova škola, Mlynská dolina, Slávičie údolie, Ihrisko Machnáč, Pri Habánskom mlyne, Záhorácka, Výskumný ústav drevársky, Mokrohájska cesta, Polianky, Strážny domček ČSD, Žel. st. Bratislava Lamač, Rázcestie, Dúbravka (Jadranská)

s povodnymi nazvami zastavok a ulic. 🙂
Prosim vas, pamatate si niekto na roky priblizne okolo 1973-75, kedy existovali autobusove linky do vzdialenejsich oblasti (Dubravka, Zahorska Bystrica,...) oznacene pismenami? Vie niekto, o ktore linky islo? Pamatam si, ze ako male dieta som pri PKO videl autobus oznaceny D a otec mi povedal, ze ide do Dubravky. Privitam podrobnejsie informacie. Dakujem.
Trosku som sa vrtal v nete a tu mate suhrn Nemeckych elektrickovych prevadzok a ich rozchody:

elektricky s rozchodom 1435 mm:
1. Berlin
2. Bonn
3. Bremen
4. Chemnitz
5. Dessau
6. Dortmund
7. Dessen
8. Düsseldorf
9. Duisburg
10. Frnakfurt/Main
11. Hannover
12. Heilbronn
13. Karlsruhe
14. Kassel
15. Köln
16. Magdeburg
17. München
18. Nurnberg
19. Rostock
20. Schwerin
21. Strausberg
22. Wehmingen
23. Woltersdorf

elektricky s rozchodom 1000 mm:
1. Augsburg
2. Bad Schandau
3. Bielefeld
4. Brandenburg
5. Braunschweig
6. Cottbus
7. Darmstadt
8. Erfurt
9. Frankfurt/Oder
10. Freiburg
11. Garmisch-Partenkirchen
12. Gera
13. Görlitz
14. Gotha
15. Halberstadt
16. Heidelberg
17. Jena
18. Krefeld
19. Ludwigshafen
20. Mainz
21. Mannheim
22. Naumburg
23. Nordhausen
24. Oberhausen
25. Plauen
26. Schöneiche
27. Spiekeroog
28. Ulm
29. Würzburg

elekrtricky na dvoch rozchodoch 1000/1435:
1. Bochum-Gelsenkirchen
2. Essen
3. Halle
4. Leipzig
5. Mülheim
6. Schwerte
7. Stuttgart
8. Zwickau

ostatne rozchody (alebo kombinacie):
1. Leipzig 1458/1435
2. Schönberger Strand 1100/1435


zhrnutie:
29 prevadzok na 1000 mm rozchode
23 prevadzok na 1435 mm rozchode
8 prevadzok na kombinoivanom rozchode 1000/1435 mm
2 prevadzky s atypickymi rozchodmi (1100 a 1458/1435 mm)
aaaaaaale, tato divna klavesnica.
Dnes rano som videl z autobusu c. 198 dva Sory B9.5 postavajuce v colnom sklade. Kto ich che vidiet nech ide na Pristavny most.
Kockac: Ako to myslis, ze mu to nezozeries? Ved ak je to raz schvalene a visi to v kazdom vozidle, tak to tak ma platit?

Ale osobny moj postreh je, ze vo vseobecnosti sa akosi cast cestujucej verejnosti v BA vyhyba povinnosti za MHD platit a sustavne sa zabava vymyslanim nejakych bachoriek o tom, co revizor moze a co nemoze. Na vychode som s takym niecim este nestretol. Nie, ze by sme nemali ciernych pasazierov, ale tu sa proste nikto o pravach revizorov bavit nebude.
no pepino asi myslel, ze (ja som sa tiez niekedy nad tym zamyslal) casto krat som napr. v prahe videl, ze pravouhla (alebo nejaka v podobnom uhle) zatacka eliny je riesena tak, ze obe rovne casti kolajnic su suvislo spojene jednym oblukom, kdezto u nas je taky mensi obluk - kusok rovnej kolajnice a potom zase rovnaky mensi obluk.
ad. Turbo: Vdaka za reakciu. To na Kamennom nam. chapem, aby sa tam zmestila cakajuca elektricka. Mne sa jedna ale o toto: mas dvojkolajnu rovnu trat, na nej vyhybku s odbocenim dolava. Tzn. ze sa krizuje s protismernou tratou. No a jedna sa o to, ze odbocenie na vyhybke je najprv obluk a krizovanie s protismernou tratou je rovne a potom dalej pokracuje obluk. Preco to nie je cele obluk? Ked tade ide elektricka, je to taka mykava jazda a myslim, ze to navyse aj spomaluje. Pri odbocovani je to asi jedno, rychlejsie sa tadial asi nesmie ist, ale pri pripajani (jazda po hrote sa to vola?) by sa tadial dalo ist rychlejsie. Ak najdem nejake foto z BA a aj odinakial, tak dam vediet. Ale este raz vdaka! 🙂
jak se stát členem klubu přátelů MHD v Bratislavě?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.