Ale ja nehovorim otom ze si elektricenku zabudnes doma, ale otom ze si myslis ze elektricenka ti plati do 9teho a skutocnosti ti plati do 8meho a prave toho 9teho ta chyti revizor...
Potom mozno nieco ako bodovy system, ze ked ta prvy krat chytia tak 1 400, druhy krat 2 800, treti 5 000, stvrty 10 000, piaty 20 000 atd.. pricom do poctu tych jazd na cierno by sa neratali chytenia starsie ako 24 mesiacov. A samozrejme by bolo nutne zvysit pocet revizorov.
Re #71494 richardhudec: ta sanitka nebol nahodou Sprinter? ?
Re #71495 eripmav: prosim, precitaj si zakon a zistis ze to je mozne..
Re #71505 Ámos: napisal som ze tych 140 sk by som nechal
To vies, ked cestujes bez listka tak si vselico povymyslas len aby si sa ukazal ake si ty chudatko a ten zly revizor...
Ja mam tiez skusenosti len s slusnymi revizormi...
Ad. slušnosť revízorov: stále počúvam, akí sú revízori hrubí, neslušní apod. Ja neviem, ale ja som zatiaľ zažil len samích píjemných revízorov, čo vystupovali maximálne slušne a boli úplne v pohode. Niekedy, keď čítam takéto sťažnosti, tak už začínam mať dojem, že žijem v nejakom úplne inom meste, než tí, čo to píšu.
Trest za jazdu na čierno by sa mohol pekne rozčleniť (viď DPMŽ). Základná taxa by bola 1400 Sk. Možné úpravy nasledovné:
1. pri úhrade revizórovi alebo na Olejkárskej do 30 dní 500 Sk.
2. pri úhrade po 30 dňoch 1400 Sk.
3. pri súdnom vymáhaní 1400Sk + poplatky
4. po viacerých opakovaniach bodu 2 by súd mohol nariadiť odpracovať určitý počet hodín pre DPB (pre niektorých je totiž takto zabitý čas cennejší ako tých 1400 Sk)
5. pri viacerých opakovaniach bodu 3 by mohol prísť v úvahu aj to väzenie.
Body 1 a 2 by bolo umožnené dotyčnému si odpracovať (8,5 resp. 24 hodín).
Isteže, dá sa všeličo, až všetko zakotviť ako trestný čin. V GB je offence (trestný čin) aj zlé parkovanie. Iba je otázka, či je správne za to, že niekto ide napr. 3 krát za 5 rokov na čierno, dať ho do väzenia.
Tak ma napadlo. Turisti mozu zaplatit pokutu aj v Eurach. Kedysi pri kurze 40SKK/1EUR to vychadzalo na 35 eur. Dnes je vsak kurz 35 Eur,budu tak musiet cudzinci platit pokutu 40 Eur?
Co som bol v Mnichove, tak tam je vypisana uhrada 40 eur, ale je tam pripisane nieco v tom zmysle, ze jazda na cierno je trestny cin (Straftat) a moze viest k financnym pokutam, ci dokonca vazeniu az jeden rok (http://www.mvg-mobil.de/schwarzfahren_nein_danke.htm). Takze asi to nie je az take nerealne, aj ked predpokladam, ze sa to uplatnuje naozaj zriedka.
Prakticka skusenost bola taka, ze kamaratka si tam raz zabudla vziat so sebou mesacnik, a kedze tam listky nie su na meno, hrozilo jej tych 40 eur. Nastastie revizor bol neznaly a do blocku zapisal namiesto Slowakei Slovenien, tak aj keby nahodou to niekto chcel urgovat, tak ma smolu (aspon myslim)...
CNg vozy maju reklameu ktoru si plati SPP. Ak by alianz chcelo mat svoju reklamu na 160 vozoch, tiez by ste ho brali ako mestky nater?
Fakt je ten, ze mestsky nater ma kazda divizia iny. Mne osobne by to neprekazalo, keby kazdy autobus, ktori nema CVR bol cerveno biely, kazda elektricka bola modrocerveno strieborna a kazdy trol bol bielocervnecierny.
Re #71455 peter.tomsik: Ak si das na dpb.sk zalozku vyrocna sprava tak su tam aj roky 2005 aj 2004
Re #71488 SDX: Hm... a co so zakaznikom, ktory si roky pravideln ekupuje elektricenku a zrazu raz zabudne, nema ju jeden den, lebo sa jednoducho pomyli a mysli si ze mu este plati a chyti ho revizor. Das zaplatit vernemu a poctivemu zakaznikovi zaplatit pokutu 14.000?
Re #71490 fobust: Poplatky za sudne spory idu na ucet pravnickej kancelarie pri neuspesnom vymahani alebo na ucet cierneho pasaziera pri uspesnom vymahani. DP stym nema ziadne vydavky, dokonca teraz uz ani kolky neplati... 1400 je podla mna pokuta, tak akurat... Len revizorov by malo byt viac.
Re #71493 richardhudec: Nie, ludi na DPB by mali konecne pochopit, ze doplnkovy predaj CL u vodica je standard, ktory mimochodom zvysuje prijmi od cestujucich. Kolko je takych ludi co si chceli kupit listok ale nemali kde, respektive dobiehali na bus a cakat dalsich 15 minut sa im nechcelo, tak to riskli...
Re #71495 eripmav: Zase kecas. Revizorovi si povinny sa podla zakona preukazat osobnymi udajmi...
s cim mozem suhlasit je to sledovanie ci si dotycny elektricenku kupuje alebo nie...
Takisto progresivne pokutovanie... A za kolko by sa ti ta prva pokuta zmazala. Co ked ma prvy krat chyti v 18, druhy krat v 40 a treti v 59. To budem platit pokutu 50.000 a este aj umyvat busy?
Myslim si, ze na celu reorganizaciu by bola potrebna analyza ako to funguje teraz, co by sa mohlo zlepsit, ako to funguje inde. A z vysledkov urobit zavery a najst si poslanca, ktory ti to pretlaci v NR SR. Vysku pokuty urcuje zakon ako 100 nasobok zakladneho cestovneho, pokial si dobre pamatam.
No čo sa týka väzenia za cestovanie na čierno trochu prisilné, nemyslíš? Čo sa týka kontroly lístkov policajtami. Nezabúdaj, že DP môže byť aj súkromná firma. Teda žiadaš, aby štát - PZ SR, resp. Obecná polícia, robila v zmysle svojich povinností servis pre v podstate súkromnú firmu. Teda je to niečo také, ako keby SBSku v TESCU si nariadil robiť polícii.
Lepšie by potom možno bolo dať v zákone možnosť dopravcu zadržať cestjúceho do príchodu polície.
mini nevazi 26 ton, to je rozdiel. Otazka znie, aky motor dokaze utiahnut generator pre elektromotory, ktore pohnu klbovym busom?
Tie odkazy co si tu dal, kazdy to riesi inak.
Ak chces maly motor, baterie (na zaciatku plne nabite) su nevyhnutne. Motor potom baterie len dobija (nabijaju sa aj pri brzdeni). Pripadne baterie aj spalovaci motor funguju v sucinnosti, navzajom sa doplnaju. Na udrzanie rychlosti velky vykon nepotrebujes, naopak pri rozbehu je nutny velky odber.
Velky motor utiahne celu spotrebu elektromotorov, nepotrebuje trakcne baterie.
no neviem, ci by zvysenie pokuty bol dobry napad - to by sa musela radovo zvysit kulturnost a cestnost revizorov a pod. Ja proste len nechapem, preco DPB nezvysi pocet revizorov - ved to je v momentalnom stave najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie. Alebo zeby sa to nikdy tak nerobilo a cestujuci by to nepochopili?
Nemas pocit ze tvrdou represiou by si miesto viacplatenia za listky na MHD, dosiahol skor este vacsiu nechut cestovat? Alebo inak, nie je MHD nahodou sluzba? Tak ako kazda ina sluzba, by mala fungovat aj tato, preco prave MHD ma byt kontrolovana policajtami a nebodaj este kvoli nej menit zakony? Do toho aku dopravnu sluzbu kto poskytuje sa stat nema co srat. Takymto az "trestnym" postihovanim robis z MHD vysadu. Nezabudni dodat, ze kto nezaplati trikrat, nemoze sa uz nikdy v zivote viezt a kto koho rodicia neplatili MHD nikdy sa nedostane na VS, ...
Rozhodne by som isiel drasticky dolu, lebo ciel kontrol nie je zarabat na pokutach, ale primat ludi kupit si listky. Cize keby bola pokuta trebars aj 100, ale skontrolovali by ta trikrat za den, tak si rozmyslis ci si kupis listok alebo nie. Casom by sa pocet platiacich cestujucich priblizil k 100% a zvysili by sa tym prijmy (a zrealnili pocty odvezenych cestujucich).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Emo