Tak ma napadlo. Turisti mozu zaplatit pokutu aj v Eurach. Kedysi pri kurze 40SKK/1EUR to vychadzalo na 35 eur. Dnes je vsak kurz 35 Eur,budu tak musiet cudzinci platit pokutu 40 Eur?
Co som bol v Mnichove, tak tam je vypisana uhrada 40 eur, ale je tam pripisane nieco v tom zmysle, ze jazda na cierno je trestny cin (Straftat) a moze viest k financnym pokutam, ci dokonca vazeniu az jeden rok (http://www.mvg-mobil.de/schwarzfahren_nein_danke.htm). Takze asi to nie je az take nerealne, aj ked predpokladam, ze sa to uplatnuje naozaj zriedka.
Prakticka skusenost bola taka, ze kamaratka si tam raz zabudla vziat so sebou mesacnik, a kedze tam listky nie su na meno, hrozilo jej tych 40 eur. Nastastie revizor bol neznaly a do blocku zapisal namiesto Slowakei Slovenien, tak aj keby nahodou to niekto chcel urgovat, tak ma smolu (aspon myslim)...
CNg vozy maju reklameu ktoru si plati SPP. Ak by alianz chcelo mat svoju reklamu na 160 vozoch, tiez by ste ho brali ako mestky nater?
Fakt je ten, ze mestsky nater ma kazda divizia iny. Mne osobne by to neprekazalo, keby kazdy autobus, ktori nema CVR bol cerveno biely, kazda elektricka bola modrocerveno strieborna a kazdy trol bol bielocervnecierny.
Re #71455 peter.tomsik: Ak si das na dpb.sk zalozku vyrocna sprava tak su tam aj roky 2005 aj 2004
Re #71488 SDX: Hm... a co so zakaznikom, ktory si roky pravideln ekupuje elektricenku a zrazu raz zabudne, nema ju jeden den, lebo sa jednoducho pomyli a mysli si ze mu este plati a chyti ho revizor. Das zaplatit vernemu a poctivemu zakaznikovi zaplatit pokutu 14.000?
Re #71490 fobust: Poplatky za sudne spory idu na ucet pravnickej kancelarie pri neuspesnom vymahani alebo na ucet cierneho pasaziera pri uspesnom vymahani. DP stym nema ziadne vydavky, dokonca teraz uz ani kolky neplati... 1400 je podla mna pokuta, tak akurat... Len revizorov by malo byt viac.
Re #71493 richardhudec: Nie, ludi na DPB by mali konecne pochopit, ze doplnkovy predaj CL u vodica je standard, ktory mimochodom zvysuje prijmi od cestujucich. Kolko je takych ludi co si chceli kupit listok ale nemali kde, respektive dobiehali na bus a cakat dalsich 15 minut sa im nechcelo, tak to riskli...
Re #71495 eripmav: Zase kecas. Revizorovi si povinny sa podla zakona preukazat osobnymi udajmi...
s cim mozem suhlasit je to sledovanie ci si dotycny elektricenku kupuje alebo nie...
Takisto progresivne pokutovanie... A za kolko by sa ti ta prva pokuta zmazala. Co ked ma prvy krat chyti v 18, druhy krat v 40 a treti v 59. To budem platit pokutu 50.000 a este aj umyvat busy?
Myslim si, ze na celu reorganizaciu by bola potrebna analyza ako to funguje teraz, co by sa mohlo zlepsit, ako to funguje inde. A z vysledkov urobit zavery a najst si poslanca, ktory ti to pretlaci v NR SR. Vysku pokuty urcuje zakon ako 100 nasobok zakladneho cestovneho, pokial si dobre pamatam.
No čo sa týka väzenia za cestovanie na čierno trochu prisilné, nemyslíš? Čo sa týka kontroly lístkov policajtami. Nezabúdaj, že DP môže byť aj súkromná firma. Teda žiadaš, aby štát - PZ SR, resp. Obecná polícia, robila v zmysle svojich povinností servis pre v podstate súkromnú firmu. Teda je to niečo také, ako keby SBSku v TESCU si nariadil robiť polícii.
Lepšie by potom možno bolo dať v zákone možnosť dopravcu zadržať cestjúceho do príchodu polície.
mini nevazi 26 ton, to je rozdiel. Otazka znie, aky motor dokaze utiahnut generator pre elektromotory, ktore pohnu klbovym busom?
Tie odkazy co si tu dal, kazdy to riesi inak.
Ak chces maly motor, baterie (na zaciatku plne nabite) su nevyhnutne. Motor potom baterie len dobija (nabijaju sa aj pri brzdeni). Pripadne baterie aj spalovaci motor funguju v sucinnosti, navzajom sa doplnaju. Na udrzanie rychlosti velky vykon nepotrebujes, naopak pri rozbehu je nutny velky odber.
Velky motor utiahne celu spotrebu elektromotorov, nepotrebuje trakcne baterie.
no neviem, ci by zvysenie pokuty bol dobry napad - to by sa musela radovo zvysit kulturnost a cestnost revizorov a pod. Ja proste len nechapem, preco DPB nezvysi pocet revizorov - ved to je v momentalnom stave najjednoduchsie a najlacnejsie riesenie. Alebo zeby sa to nikdy tak nerobilo a cestujuci by to nepochopili?
Nemas pocit ze tvrdou represiou by si miesto viacplatenia za listky na MHD, dosiahol skor este vacsiu nechut cestovat? Alebo inak, nie je MHD nahodou sluzba? Tak ako kazda ina sluzba, by mala fungovat aj tato, preco prave MHD ma byt kontrolovana policajtami a nebodaj este kvoli nej menit zakony? Do toho aku dopravnu sluzbu kto poskytuje sa stat nema co srat. Takymto az "trestnym" postihovanim robis z MHD vysadu. Nezabudni dodat, ze kto nezaplati trikrat, nemoze sa uz nikdy v zivote viezt a kto koho rodicia neplatili MHD nikdy sa nedostane na VS, ...
Rozhodne by som isiel drasticky dolu, lebo ciel kontrol nie je zarabat na pokutach, ale primat ludi kupit si listky. Cize keby bola pokuta trebars aj 100, ale skontrolovali by ta trikrat za den, tak si rozmyslis ci si kupis listok alebo nie. Casom by sa pocet platiacich cestujucich priblizil k 100% a zvysili by sa tym prijmy (a zrealnili pocty odvezenych cestujucich).
Revizory a pokuty
V prvom rade v sucasnosti su pokuty nevymozitelne a identifikacia "cierneho pasaziera" je nemozna pri znalosti svojich prav, a elementarnych zasad prava. Preto treba v prvom rade zmenit pravnu formu - a to revizora - mali by to byt policajti. A aj formu "cierneho pasazierstva" - mal by to byt priestupok, a pri opakovanom priestupku - trestny cin (tak ako ked napriklad niekto ukradne cokoladu za 5 korun, a ked to spravi znova v urcitom casovom obdobi - tak je to trestne, aj ked to stoji 1 korunu a s nepodmienecnym trestom). Kontrolu cestovnych listkov by mohli vykonavat mestsky policajti, to je jedna moznost, alebo druha - nepreukazanie sa dokladmi treba definovat ako trestny cin, aby bolo mozne pouzit nasilne obmedzenie osobnej slobody kymkolvek (napriklad aj zamestnancom dopravneho podniku) v zmysle trestneho poriadku - co je samozrejme dost rozporuplne, lebo niekomu sa naozaj moze stat, ze si zabudne obciansky a nema listok - a tym by spachal trestny cin! Preto jedine realne vidim kontrola listkov len policajtmi. Tym sa aj vyrazne riesi problem korupcie, lebo celkom inak je posudzovana korupcia u civilneho zamestnanca a inak u policajta. Pri vyske pokut by mal byt podla mna vyznamnym faktorom opakovanie prietupku - a az trestnost v pripade napriklad 3 nasobneho opakovania, prograsivne zvysovania - napriklad 1000 prvy krat, 10000 druhy krat a 50000+trestny postih - napriklad VPP treti krat. A tiez napriklad zohladnenie rocnej historie kupovania si predplatnych listkov - napriklad "cierny pasazier", o ktorom DPB zisti, ze v poslednom roku mal viac nez 10 mesiacov z 12 kupenu elektricenku by mohol DPB dat vyrazne nizsiu pokutu, kedze je predpoklad, ze jeho cierne pasazierstvo je skorej nahodne.
leeenze...ked 5000 korun dostane niekto ako ja napriklad, ked som v lete bol chvilu v BA, lebo som stale bol mimo a siel som do baumaxu na roznavskej a potom som hladal stanok...automat na listky a nic...elektricenku som nemal platnu, sak naco ked som 1 tyzden z 2 mesiacov v BA cez leto a nakoniec som presiel 6 zastavok(3 v jednom a 3 v druhom smere) a na ziadnej nebol ani automat ani nic a ked som bol pri vozovni trnavka a tam nic nebolo, tak som sa rozhodol, ze pojdem 4 zastavky na cierno a ked som uvidem prvu zastavku s automatom, tak som vystupil, ale keby ma tam capol a dal mi 5000 tak by ma maximalne drblo...potom by som zaviedol nejake vynimky...akoze keby ma chytil za zastavkov, kde neni moznost kupit si listok, tak by som nemusel platit...vo vlakoch to tak funguje, ze ked sa ide zo stanice, kde sa nedaju kupit listky, tak sa predavaju vo vlaku v busoch by podla mna v takom pripade vyhovovala ta 140 korunova pokuta...resp. ked uz hovorime o spristneni, tak napr 280...rozumiete v principe o com som pisal...ze??:) viem, ze dnes trochu chaoticky pisem, ale mam zly den
ja som este nezazil uplacanie a ani som nepocul...keby bolo take nieco pravidelne, tak by som revizorom zvysil plat a a zvyseni pokut by sa to vratilo...14 000 je trosicku prehnane:), ale tak 200 nasobok zakladneho a vacsi pocet revizorov by podla mna pomohlo trosku...lebo cloveka, ktory si 1 necvakne listok 2800 korun uplne nezabije ale cloveka, ktory si nemieni cvakat listky a chytia ho 2 krat po sebe ako jedneho kamosa (po tyzdni siel zaplatiti pokutu na DPB a cestou domovsamozrejme bez listka ho chytili zas ? ? ? )tak toto by mozno pomohlo....140 za cestovanie bez elektricenky je celkom v pohode...sak stava sa obcas...
a mirecek je ten BIG BIG??:)
Pokuta za jazdu na čierno by mala byť 500 Sk, tak by sa viacej vyberalo na mieste a nemuselo by sa vynakladať toľko prostriedkov do súdnych sporov. Navyše keby to bolo 500 Sk, tak každý by radšej týchto 500 Sk zaplatil ako uplácal revízora povedzme tristo korunami. Lebo to mi žiaden nedopraje. Ak však je pokuta 1400, čo je dosť, tak napriek nenávisti voči revízorovi bude čierny pasažier snažiť podplatiť ho, aby vyšiel lanejšie. A revízori sú skorumpovaní. Alebo nie? Aké sú, ak vôbec, štatistiky a aký je všeobecný názor na revízorov? Napr. Mirečka?
Viem, že je tu súbeh a je to dosť veľké mínus, no bez neho ti jediné spojenie DD, Slávičie údolie - CMO zostane cez Mudroňku, alebo cez Kramáre, čo nie je nič moc. A takto môžeš preniesť do elektrickej trakcie 30, 31, najzaťaženejšiu vetvu 39 a spraviť spojenie DD a KV priamo s Nivami a trebárs aj tým mnou navrhnutým Prievozom t-busom a nemusíš kupovať duobusy, ale stačia aj 24 Tr a 25 Tr, čo sú lacnejšie vozy ako duobus a tá trať už len pre interval 31 a 39 by sa, myslím, uživila.
No ja som jednoznacne za zvysenie z 1400 sk na 14 000 sk.. pricom 140 za zabudnutie elektricenky by som nechal.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
richardhudec
a mirecek je ten BIG BIG??:)