Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
podla mna je to pekne.. urcite 100x lepsie ako zilinske farby SPP
mne sa moc v tych farbach nepaci...soriky su podla mna dobre vymyslene...na tie C12 sa mi viac hodi ta cervena ako na B9.5... ?
Reakcia na: SDX #71473:
to by neboli t-busy ? trosku ekologickejsie busy akurat a nefiem preco pise peter.tomsik, ze takymto riesenim by sa to dalo vyriesit vsetko za 5, nie za 25 rokov...uz vidim, ako durkovsky nakupuje 100-vky takych vozidiel, AJ KEBY TO BOLO EFEKTIVNE take nieco nakupovat tak by sa zas kupilo 20 a "VOZOVY PARK BY BOL OBNOVENY"!!!! ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: peter.tomsik #71472:
NO A CO? Ako nam pomoze ze mame viac t-busov, ked aj tak nebudu ekologicke?
Reakcia na: SDX #71471:


skusim odpovedat v cislach na zaklade kt.ma to napadlo napisat:

prevadzkove vykony r 2001//novsie nie su..:
prepravenych osob celkovo: 223706, elektrickami: 691105, trolejbusmi: 22690 a 131 911 autobusmi!!!!

ano,. idealne by bolo, keby BUSy neboli vobec, ale! kedy bde pokryta cela BA trolej.vedenim? vies si rpedstavit stavbu takeho niecoho v petrzalke? kedy to bude hotove /2030?, kolko to bude stat? toto je riesenie, kt. moze byt v praxi do 5tich rokov..a to je dovod, preco by to za to stalo..len uvadzam dalsi dolezity fakt:

Dlzka liniek/r.2003? 2228,8km, elektricky:243,9km!, trolejbusy:180km!! a BUSy: 1804,9 km!!!

ByE
peeT
Reakcia na: peter.tomsik #71470:
No, naco by sa to robilo? T-Busy sa stavaju kvoli ekologii a keby tu elektrinu vyrabal motor na naftu tak to ma od ekologie daleko.
a zostali mi este dve otazky..:
4. - niekto tu spominal v diskusii ze DPF//filter pevnych castic// je o nicom, ze je to okrasa naftovych motorov..no ja neviem, preco taka okrasa znizuje o 85perc.vypustany bordel a sotji 20-30tis.Sk v priplatkovej vybave.. pokial sa mylim, tak by som poprosil autora nech mi da skutocne dovody preco je to prkotina.. ja vychadzam z tychto informacii.. http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_Particulate_Filter

5. - preco sa neobratili primatori vacsich miest na Skodu auto, aby im dodali BUSy, kt. maju klasicke dva elektromotory na zadnych kolesach a naftovy generator na vyrobu el.en.pre pohon? Takato hybridna verzia BUSov je uplne bezproblemov vyrobitelna a to bez nejakych extra vysokych cenovych priplatkov.. Jedna sa vlastne o to, ze zoberiete normalny trolejbus, nevybavite ho zberacmi a technikov potrebnov na spracovanie takehoto prudu z trolej.vedenia, ale date tam naftovy//alebo aj benz.motor//, kt. bude sluzit cisto na yvrobu el.energie. Tento motor moze byt totiz v porovnani s motormi v BUSoch aj 5x mensi/objemovo/ a plne pokryje produkciu elektriny pre dva 100k motory, kt. pohanaju zadnu napravu. Navyse tento motor toci relativne male otacky, takze spotreba je skutocne minimalna.. Ono, ak by totiz napisali vacsie slov.mesta, ze by mali zaujem o taketo BUSy zaujem, pridali by sa dalsi a skodovka by to dala do kopy..koniec koncov, maju tam 2,0TDIcko s 140k sil, takze by to len dali dokopy. Skvele je na to to, ze aj vaha samotneho busu by bola mensia..Pripadne by sa dalo aj tak spravit, ze by bol jeden motor ako zalozny, keby sa nieco stalo s tym prvym..I ked, pri priemernych 70tis.km,kt. najazdi kazdy bus rocne, by ten jeden motor mal v pohode obstat na 4roky bez nejakych extra poruch - treba mysliet na to, ze motor sa povaluje s kludom okolo 1800-2200ot. co je super, male opotrebenie a spotreba.
Tu mate nejake linky, kde sa o tom viac pise..sice sa jedna o USA a zvolili torchu iny pristup - oni zvolili skutocne hybridne BUSy, teda ako Prius ma baterky//tazke a drahe//, preto je ta prestavba taka strasne draha, no tie uspory paliva su zaujimave..Pri tomto rieseni by odpadla nutnost davat baterie, co je skvele a nahradit ich rpsoto malym motorom ako generator - bud naftak, alebo aj benzinak spalujuci LPG co by bolo este vyhodnejsie..samozrejem ten 2,0TDI by mal DFP, teda filter pevnych castic.. Celkovo odhadujem, ze jeden takyto BUS by usetril rocne na nafte okolo 1mio.Sk, co je velmi slusne. Keby sa nahradili vsetky 280tky takymto riesenim, tak sa rocne uspori cca 12mio.Sk na anfte..teda sa cela investicia sama splati..

teraz slubene linky:

http://autos.msn.com/advice/article.aspx?contentid=4022529

vyberiem fakty: 27.maja2004 GM oficialne dodalo 235 hybridnych autobusov,kt.usetria mestu rocne 750 000 US galonov nafty//US galon je 3,8litra, takze 2 850 000litrov nafty!!!!! rocne...Zivotnost vozov je 12rokov a celkovo usporia 8 000 000galonov nafty//30,4 mil.litrov nafty//System kombinuje 8,9litrovy naftovy motor zn.Caterpillar a dva 100KW el.motory..to znamena o 60% uspornejsia prevadzka..mnozstvo pevnych castic bolo redukovanych o 90%! a NOx o 50%!Ak by 9 najvacsich miest v USA zamenilo existujuce BUSy za hybridne, teda celkovo 13 000ks, usetrili by tym 40mil.galonov paliva//152mil.litrovnafty!to je vacsie mnozstvo ake usetri 500 000 hybridnych vozidiel typu Toyota Prius.Autobusy maju o 50% lepsiu akceleraciu a tym prispievaju k plynulosti premavky..navyse pri kazdom pribrzdeni je energia rekurperovana do baterii..prave vdaka hybridnemu systemu a sa celkovo usetri 32,000 quarts//30283 litrov oleja, pretoze naftovy motor sluzi ako generator el.prudu a nie hlavny motor - nie je tak zatazovany..prevadzka je tichsia a ma vyrazne mensie vibracie ako konvencny BUS.

druhy link:
http://www.bctransit.com/regions/kel/news/hybrid_electric.cfm

opat fakty: tu sa jedna o klasicky model hybridu - presne ako osobne auta - prius, alebo lexus RX400h..opat baterie zvysuju cenu a hmotnost.. ale..58% redukcia spotreby-usetrenych vyse 100000litrov nafty rocne//pri6tich BUSoch.Redukcia produkcie sklenikovych plynov o 60%-to znamena ze tychto 6 BUSov vypusti o 403 ton CO2 menej ako klasicky naftak a o 90% mensie mnozstvo vypustenych pevnych castic..Vzhladom na stupajuce ceny paliv sa cenovy rozdiel hybridu splati za 10-12rokov, typicka doba sluzby je 20rokov//pisane pre US a Canadu..Cena vozu je cca 530tis.USD, priplatok za hybridnu verziu je 300tis.USD//hlavne kvoli bateriam..vycet redukcii vypustanych splodin..Particulate Matter (PM) is reduced by up to 90 percent over the cleanest diesel buses now in BC Transit's fleet
Carbon Monoxide (CO) reduced by up to 90 percent
Hydrocarbons (HC) reduced by up to 90 percent
Carbon Dioxide (CO2) reduced by up to 40-60 percent
Nitrogen Oxide (NOx) reduced by up to 50 percent
baterie su na streche, vazia 400kg!!//v BUSe je nap.600V.

NO a pre zaujimavost uvadzam este jeden projekt, kt. sice nesuvisi priamo s autobusmi, ale na nom chcem ukazat, ze motor,kt.sluzi ako gen.el.en.nemusi byt 9litrovy naftak 😃

http://www.treehugger.com/files/2006/08/the_hybrid_mini.php

jedna sa o projekt, kt.mal sluzit ako prezentacia dnes dostupnych technologii.. V kazdom kolese je el.motor, kazdy ma vykon 160koni!!, celkovo je to teda 640 koni na brzde!!!, energia je dodavana z baterii, celkovo vydrzia na cca 4hodiny jazdenia, sotvku robi za 4,5sec.!!//Mercedes S600 s 12valcom o objeme 6litrov to zvlada za 4,8s :D/. Ak su baterky vybite, nastartuje sa dvojvalec/4taktny s objemom 250cm3!!!, ktory sluzi na produkciu elektr.en.na pohon auta rychlsotou tusim 100km/h a zaroven dobija baterky. To vsetko pri spotrebe 65-80mpg//teda 2,94-3,6l/100km..to znamena, ze motorcek o vykone 20,5k zasobuje el.energiou el.motory o vykone 640k!! Teda nie je vobec nutne mat v BUSe 8,9l CAT motor, bohato staci aj 2,0TDI so 140k, mozno aj 1,4 TDi so 68k - ale tam bude nizsia zivotnost.. ak mate zaujem, mozem poslat PDFko, 2strankove s presnou specifikaciou toho auticka..inak, jeho cena je 350tis.USD a ma sluzit cisto ako prezentacia..pri seriovej vyrobe by bol omnho lacnejsi..inak..skoda, keby sa vyrobcovia zobudili, viem si rpedstavit normalne osobne auto ja neviem s prednym pohonom, teda s dvoma el.motormi po 100k sil a maly benzinak ako gen.prudu..Navyse, ten miniCooper nema brzdy! vsetko zabezpecuju el.motory v kolesach a energiu ukladaju do baterii. navyse je kazde koleso pohanane nezavisle - takze pomocou compu sa da z neho spravit dokonala 4kolka:D so vsetkymi uzavierkami ake si viete predstavit..

Takze, co si myslite o tom vsetkom?

Bol by som rad, ak by som dostal odpovede na vsetky moje otazky.. Asi moje prispevky nikto necita, lebo su dlhe, no dufam, ze sa najdu vynimky..Dik moc za Vas cas.

ByE
PeeT
Reakcia na: richardhudec #71466:
Suhlasim, tato duobusova mania je dost na houby.. obavam sa ze raz na toto hromadne duobusovanie Bratislava doplati, podobne ako doplatila na roky snivania o metre, namiesto rozsirovania elektriciek... je len otazka kedy sa na toto bude spominat ako na druhy najvacsi omyl BA MHD (po prekladke trate na Hlavnu Stanicu)
prave na dlhacoch namontovali nove oznacniky tak iste ako na kapucinskej
Reakcia na: richardhudec #71466:
kým a henite sci-fi projekty zrealizujú, hádam sa aj vedenie DP viackrát vymení, a to na viacerých úrovniach a možno sa aj vedenie mesta vymení.
Dosť podstatné napr bude, ako na to nový námestník pre dopravu zareaguje.
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=79060
Reakcia na: Ike #71465:
samozrejme ze sa to da, vsetko sa da, ale to treba pre to aj nieco urobit konecne...a zaroby boli 2 veci naraz urobene - aj elektrickove aj trolejbusove vedenie...ale sak zekologizovanie v bratislave sa predsa ide robit tak, ze kde su troleje, tam budu jazdit duobusy ako trolejbusy a kde niesu, tam sa jednoducho nastartuje agregat a ide sa, ako je najnovsi navrh "ZATROLEJOVANIA" ovsista...ale ja uz ani nemam sajnu ako to tym ludom vysvetlit, ze toto zekologizovanie neni, ze tam pojdu duobusy...oni su psychopati niektori ludia...to ked som cital ten clanok na imhd pred 2 tyzdnami myslim co pribudol o trolejbuch, resp. DUOBUSOCH!!! co sa idu za miliardu kupovat sa mi vlasy dupkom stavali...je to sice pekne, ze mame taku zaujimavu vec ako su duobusy, ale je to to iste, ako keby na zatrolejovanej trati premavali trolejbusy, ludia by presadli na bus a pokracovali tak - to je mi ale ekologizacia...jedina vyhoda pre ludi je, ze nebudu musiet prestupovat...preco nemozu radsej kupit lacnejsie obycajne trolejbusy - napriklad obycajne 25Tr-ky, polske trollina by som nekupoval, lebo podla toho co som od vodicov pocul ako zatekaju a podobne, ze su kvalitne ako vsetko ine polske...usetrilo by sa na aj tak slabo vykonnych dieselagregatoch a za tie peniaze by sa mohla budovat trolejova trat...toto napadne aj male decko...neviem presne o kolko je jeden duobus drahsi ako obycajny troflak...myslim, ze som pocul, ze okolo 2 miliony viac stoji a zoberte si pri odporucanej obnove vozoveho parku kolko milionov by sa usetrilo, alebo aj keby zmodernizovali 15Trky na TrMky, tak by to bolo este viac penazi pri pomerne dobrych vozidlach a stavala by sa trolejova trat a nemuseli by jazdit vsade smradlave busy...
prepacte niektore chyby a aj ked som napisal nejake nezmysly, ale trochu ma to vytocilo a som unaveny ?
Reakcia na: jandro #71464:
v pripade ze by sa nabrezie malo trolejovat, tak potom jedine tym sposobom ze by mali trolej spolocny s elinou... neviem ci to ide, ale viem ze ste sa tu o tom este zhruba pred 3 rokmi bavili
Reakcia na: AAA #71461:
Na nabrezi este aj trolejbusy. Neviem, ci by to bol dobry napad? Jedine ak, tak duobusy.
Reakcia na: SDX #71462:
V utorok bol este letny, ale viem, ze predym chodili dva motoraky. Mozno to je zle len v jednom z nich.
Reakcia na: jandro #71459:
Este stale? Ja ked som nou isiel naposledy tak bol zimny..
Trochu som sa hrabal v compe a našiel som môj pár rokov starý a veľa krát menený návrh 1. fázy budovania trolejbusových tratí.
Takže koho by to zaujímalo:
Predpoklad vybudovanie tratí:
1. Mlynská dolina s vetvou k Cintorínu Slávičie údolie
2. z Molecovej cez nábrežie a Staromeskú na Hodžovo, resp. cez podjazd na Nám. 1. mája + zatrolejovanie konečnej pod mostom,
3. trať Amfiteáter – Matúšova – Drotárska – Búdkova,
4. zobojsmernenie Lamačskej a potiahnutie cez Hodonínsku a Podháj na súčasnú konečnú v Lamači,
5. trať cez Košickú, Most Apollo a Dolnozemskú do Ovsišťa.
Následné trasovanie:
T-bus:
201: nechať ako je
202: nechať ako je
203: vybrané spoje predĺžiť cez Búdkovu po Lovinského
204: Lamač – Podháj – Lamačská – TESCO Lamač – Kramáre – Trnavská – Slovinská – Galvániho – Avion
205: predĺžiť cez Avion po Letisko
206: predĺžiť cez Prievozskú na Hraničnú
207: (Vojenská nemocnica– Pri Suchom mlyne) - Valašská – Lovinského – Matúšova – Drotárska – Mudroňova - pôvodná trasa – Ružová dolina
208: z Hodžovho predĺžiť cez Staromeskú , nábrežie na Kuklovskú
209: predĺžiť cez Prievozskú, Košickú, Dolnozemskú do Ovsišťa
210: na pomocný pohon predĺžiť cez Dostojevského rad na Šafko
211: Koliba – Kramáre – Patrónka – Vojenská nemocnica
212: obojsmerne cez Patrónku
213: posilová ako teraz
214: Ovsište – Dolnozemská – Košická – Rajská
230: ako L 30 s tým, že k zachádzke na Segnáre by sa využil agregát
231: Cintorín Slávičie údolie – nábrežie – Staromeská – Kollárovo nám. – AS Mlysnké Nivy
232: ako L 32
233: ako L 33
239: Cintorín Slávičie údolie – nábrežie – Staromeská – Pražská – Šancova – Jelačičova
Zmena A-bus:
39: len v úseku Súhvezdná – Trnavské mýto a krátke vozy,
88: skrátenie trasy na úsek Ovsište – Nový most,
68: vybrané spoje cez zastávku Landererova na AS Mlynské Nivy ako L 168
Zrušené linky: 30, 31, 32, 38, 63.
( ) – zachádzková trasa

S tým, že horizont dobudovania pri dobrej vôli so zohľadneím toho, že sme v BA, by mohol byť tak rok 2011 - 2012.
Reakcia na: jandro #71459:
Podla toho casu usudzujem, ze ak tam bol nejaky revizor, tak to bolo este vtedy, ked platil letny cas.
Reakcia na: SDX #71458:
Osobne som ich nezazil, ale susedia uz vraj ano. Vraj boli taky "nenapadny", ze predtym ako isli kontrolovat listky, boli natlaceni pri soferovi.

Oznacovace listkov je vsak asi sotva mozne zablokovat. Dokonca s nimi nikto nevie ani pohnut. Usudzujem to podla toho, ze je na nich este stale nastaveny LETNY CAS, ten, ktory uz viac ako mesiac neplati.
Ked uz sme pri revizoroch, zazil uz niekto revizorov v 155? Je v nej vobec mozne zablokovat oznacovace listkov?
Reakcia na: peter.tomsik #71455:
ohladom tych revizorov mas pravdu, ale cudujem sa, ze si za pol roka stretol 2 revizorov, ja som za 2 1.5 roka co chodim do skoly busom stretol 4 revizorov a to ja cele dni travi v MHD, ci uz elektricky, busy alebo trolejbusy a vsade cestujem MHD (kazdy den idem asi 30-40km) Podla mna, nazvem to investicia do revizorov by sa DPB vratila velmi rychlo, lebo pri kazdej razii co som videl, chytili aspon 2 ludi...a este by som mal navrh aby skusili ist revizori na niektore linky o ktorych je verejne zname, ze tam nikdy nechodia, hned by mali polovicku busu bez listkov...myslim nieco na styl 151, alebo take okrajove menej vyuzivane linky... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.