Aha, cize ak vsetky emisie klesnu o 99% okrem zrovna oxidu uhliciteho, ktory tvori 95-99% emisii, a ktory klesne len o tretinu, tak celkova uspora emisii je 99%?
Ja si tiez myslim, ze by sa malo pokračovať v plynofikácii. Ved aj keby chcelo mať DPB vozidlový park približne 50:50 tak pri 500 vozoch ich može mať 250 ale kludne aj 300 kvôli tým ich neočakávaným udalostiam. Kde je napísané, že práve naftových musí byť viac. Ak niekto vytvroí neočakávanú udalosť tak sú to arabské krajiny s ropou...
Aj ked zrejme by sa bolo dobre spýtať analytikov, kde bude vyhodnejšia cena kedže som niekde zachytil, že sa v poslednych dnoch začalo obchodovať na burzách aj s plynom (ktorého dodávky sú stabilnejšie) a jeho cena sa už nebude odvodzovať od ceny ropy... Ak by sa plyn javil ako lacnejsie a stabilnejsie, je treba mať viac plyňákov ako naftových.
Ja som za pokračovanie dodávok autobusov na plyn aj ked sú o niečo drahšie. Ten rozdiel sa vráti behom +/- prvých dvoch rokov prevádzky..
solaris ma spotrebu priemerne okolo 30 - 45 m3 plynu na 100km, v zavislosti od spotreby. Priemerna spotreba nafty u terajsich vozov sa pohybuje okolo 45 - 60 l/100km. Cena plynu je aktualne 26,40sk/m3 , pricom nafta sa pohybuje okolo 37 - 40sk/l (neviem presne). Dopravny podnik kupuje naftu za cca 25 sk/l ako velkoodberatel a plyn tam ma tiez neaku tu zlavu ale neviem presne povedat.
Zaver: kvalitnym motorom na plyn sa da usetrit. lenze v tejto dobe maju kvalitny plynovy motor v BA tak solarisi, Vrakosi : 1615, 2705, 2630 - 2645, 1625 - 1630, 1708 - 1710, 2710 - 2713. Zbytok su nekvalitne motory, ktore sa prehrievaju a nemaju pozadovany vykon.
Jednou nevyhodou je, ze prerabane vozy od Vrakosy maju strasne malo miest na uskladnenie tlakovych nadob a velky objem motora, nakolko je to stale upraveny LIAZ ML 636.
Re KLF: Pri River park ma byt vybudovany park na mieste toho parkoviska. Ale vakom rzshau,... Neviem
skusk kuknut http://www.archiweb.cz/buildings.php?action=show&id=329
aj ked vizualizacia dost casto nesedi s realitov.
Su tam aj cisla:
Plocha pozemku: 24.000 m²
Z toho promenáda: 3.000 m²
Využiteľná plocha: 21.000 m²
Zastavaná plocha: 8.690 m²
Nadzemné podlažia (priemer): max 14, /7-11/
Prevládajúca podlažnosť?: 6-8
Plocha podzemných podlaží: 43.000 m²
Plocha nadzemných podlaží: vyše 98.000 m²
Predpokladaná hodnota investície: 3,6 mld. Sk
Nieco najdes aj tu http://www.jtfg.sk/http://www.blavablava.sk/
Som s Teba úplne šťastný. Presne spĺňaš kritéria namysleného byrokrata, ktorý iba trepe múdrosti ale to čo robíte v skutočnosti v DPB je diametrálne vzdialené od skutočnosti ktorú tu neustále prezentuješ. Apropo - ja si žiadnu dielňu upratať nemusím - v žiadnej v DPB nepracujem.
Jedovatú žlč zrejme vyvraciaš vždy Ty malčik - keď sa nájde niekto kto na tomto fóre má iný názor ako Ty - ktorý si o sebe mylne namýšľa, že si tohto fóra leader.
Neviem si spomenut na ani jeden park - v pravom slova zmysle, ktory by bol v majetku mesta. Vsetky patria MČ.
Viem však, že chceli (Durkovsky) vybudovat jeden pre NR SR, tam kde sa konaju demonstracie ak nejake su, ale nepodarilo sa im vykupit pozemky v jednej casti na zavedenie pripojky vody na zavlahovy system. Ci to tak vsak bolo naozaj nikto nevie.
Skusim mu napisat co sa stym deje dalej...
Teraz sa minimalne vybuduje v zone Pribinova a River Park. Minimalne na pribinovej ma podla projektu zelen silne zastupenie...
Som za predvolebné, volebné aj povolebné moratórium na tomto fóre na diskusie, ktoré nemajú s dopravou nič spoločné. V posledných dňoch je takých príspevkov neúrekom.
Práveže je v DPB niekto, kto s tým nevie narábať. Inak by sa nemohlo stať, že toto isté ti zahlási aj v 11-ke, ktorá ide tiež do centra. Alebo na Trnavskom mýte v 1-ke idúcej z centra sa dozvieš o možnosti prestupu do centra na linku 4 a 14...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek