Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: citelis #70207:
Aby som to upresnil, SOR vyvinul úplne nové, plne nízkopodlažné autobusy radu NB. Low Entry rad BN zostáva vo výrobe a napriek "mimoriadne ohavnému" hrbu je najúspešnejším modelovým radom v histórii výroby autobusov SOR. Takže všetko je to len a len o tom, kto si aký autobus objedná a koľko zaň chce zaplatiť.
Reakcia na: citelis #70207:
Ved hej.. Avsak DPB potrebuje halvne 12 a 18 metrove busy... Aj ked kde je vylucene, ze o rok bude aj 9,5ka bez hrbu.

Re #70199 Beus: Dik.
Reakcia na: citelis #70207:
Prečo máš pocit, že "dobrý DPB" a "zlý magistrát". DPB nedokáže ani aktualizovať mapu liniek raz za rok, myslíš, že by to stálo milióny? DPB a komunikácia s verejnosťou? Nula bodov!

Navrhni, kde vziať peniaze na nové vozidlá!

Ak je málo peňazí z daní, tak zostáva jediné: Zvýšiť cestovné.

Má niekto iné riešenie?

Napríklad z reklamy? Takých 300 miliónov? ?
Reakcia na: citelis #70207:
rozpocet Brna: http://www.brno.cz/download/orf/rozpocet/2006/souhrn/rozpocet2006.xls
prijmy: 9,6 mld CESKYCH korun
vydavky: 11mld ceskych korun

rozpocet Bratislavy:
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73670&query=rozpo%E8et
prijmy: 6,3mld SLOVENSKYCH korun
vydavky: 6,1mld slovenskych korun
Reakcia na: citelis #70207:
Ked chces porovnavat - napriklad Brno a Bratislavu, tak porovnavaj, ale treba vzdy porovnavat vsetky vyznamne a rozhodujuce faktory. Myslim, ze tie udaje a ich porovnanie by potom nijak nesvedcili proti Durkovskemu. Ja nemam pocit, ze Durkovsky, alebo teda magistrat by mali kopu penazi a vsetky ich minali na nezmysli, mam pocit skorej opacny, ze uz teraz ide na dopravu v Bratislave znacna cast rozpoctu magistratu a problem bude skorej v obnose financnych prostriedkov, a prapricina bude zrejme v perfektne dotiahnutej "decentralizacii" najma v oblasti dopravy, kde akoze prenesene financie ma VUC, ale plati len SAD... Takze porovanie nakupu novych vozidiel v Bratislave a v Brne si predstavujem tak, ze tam bude porovnane
- pocet novych vozidiel
- financna dotacia mesta pre dopravny podnik + financne dotacie inych subjektov (VUC, statu), ak take su
- podiel dotacie mesta na MHD na celkovom rozpocte mesta
- celkovy rozpocet mesta (bratislava/brno)
Myslim ze porovnanim tychto udajov sa objavi zaujimava (a pre niekohho aj predpokladana a neprekvapiva) zavislost medzi poctom novych vozidiel a vyskou dotacie, a vyskou rozpoctu mesta. A tak, zrejme chyba bude v tom, s kolkymi financiami mesto pracuje, a v tom, ze aky je (ne)system financovania dopravy u nas a v Brne... Takisto sa moze porovnat nakup novych vozidiel do SAD... Priznam sa, ze posledne som isiel SAD Bratislava z Bratislavy do Nitry Mercedesom (a za sumu 50 korun!!! po 50% zlave na ISIC), a vlastne na vacsine liniek tam premavaju autobusy podobneho charakteru...
Reakcia na: luky133 #70206:
No uvidime lebo niekde na imhd.sk sa o tom spekulovalo ?
Reakcia na: Ámos #69955:
Ano,SOR vyriesil hrb na 12 a 18 metrovej nizkopodlaznej verzii,ale 9.5 metrova verzia sa vyraba iba ciastocne nizkopodlazna a ten hrb tam stale zostava a na tak kratkom voze vyzera neskutocne ohavne. Inac mimochodom naozaj som zvedavy,ci niekto z tych uzasnych kandidatov na primatora konecne nakupi nove vozy...Korupcny magnat Durkovsky to asi nebude a biela pecen Benova ako to uz bolo povedane ma len plnu hubu prazdnych reci a riesenie problemov ju trt zaujima.Tiez by ma ale zaujimalo,preco DPB neusporiada napriklad riadnu tlacovku s kopou novinarov,kde jednoduch oznami,ze nove vozy sa nekupili,nieje s cim jazdit,a ze rusi linky bez nahrady.Nech pan primator,a cele Slovensko vidia,ako sudruh Durkovsky realne pomohol vyriesit problem MHD v Bratislave.Vo volebnom roku by to bola pre pana primatora najlepsia volebna kampan.... Inak nemohli by autory imhd uverejnit tabulku,kde by bolo zverejnene kolko novych prostriedkov MHD od roku 1998 nakupilo Brno v porovnani s Bratislavou?Su to velkostou podobne mesta,a akosi sa k tym brnenskym udajom neviem dopracovat...
Reakcia na: Dlhe Diely MHD #70205:
No musíš počkať na zverejnenie rozpočtu mesta na rok 2007. Potom sa to dozvieme či sa kúpia.
Reakcia na: Ámos #70189:
Ked to chcete vedietmam 14 rokov som deviatak a caka ma monitor ❗ Mam preto vela ucenia doucka a k PC sa dotanem vacsinou (podotykam) az o siestej vecer a este robit referaty, projekty a labaki je dost tazke ❗ ? A vie niekdo nieco noveho o kupe dalsich 6 duobusov na DD? ?
Reakcia na: Martin Fundárek #70192:
Na 2-ke chodili sola cely den, nie len vecer. A myslim ze podobne to bolo aj na 8-ke.
Reakcia na: Beus #70202:
ROFL ? usaty vyplazeny jazyk ? Povodne to chcelo byt < P > 🙂
Reakcia na: Beus #70201:
Teda tuším... lebo rendering browsera, a keďže ta medzera nie je &nbsp; , ani odstavec nie je v <p>, tak vždy z viacerých medzier za sebou urobí jednu, takže za toto stránka nemôže 🙂
Reakcia na: Beus #70200:
Akurát netuším, prečo mi z 3 medzier medzi "p r i" a "c c a" urobilo jednu...:-/
Reakcia na: Beus #70199:
Sakra aj s dementným filtrom....
**** 30km/h = p r i c c a 30 km/h
Reakcia na: Ámos #70197:
To je fakt otázka na seminárnu prácu 🙂 Dosť veľa vecí, ktoré vážne bránia použitiu Tvojej metódy, a skutočne nie sú reálne odstrániteľné, som už napísal v dispečerovi. Odstránil by si to jedine tým, že by si dozadu namontoval plnohodnotné riadiace stanovište, ktoré umožňuje aspoň základné jazdné funkcie (radič jazdy a brzdy, piesočníky, zobrazovanie základných informácií) ovládať rovnako ako na prednom stanovišti; ďalej domontovaním zvonca, normálnych reflektorov, spätných zrkadiel, a pieskovačov aj dozadu. A to by už asi fakt bolo jednoduchšie postaviť obojsmerné vozidlo s dvoma rovnakými stanovišťami 🙂

Čo sa prúdov týka, je v tom reálne väčší rozdiel, než je v číslach. Fyzika nepustí - trenie, straty, atď, takže zrýchlenie pri 400A sa nerovná 2/3 zrýchlenia pri 600A, ale je o čosi menšie.
Ďalej, pri 580A dosiahneš charakteristiku motora (čiže zjednodušene otáčky, kedy už môžeš pripojiť k motoru na priamo trolej, a on bude svyšovaním otáčok znižovať prúd, a môžeš ho začať shuntovať) **** 30km/h, kdežto pri 400A ho budeš "dusiť" v impulznom režime aj po dosiahnutí charakteristiky až do cca 45km/h, čo motorom príliš dobre nerobí. A to je len môj odhad prúdového nastavenia zadného panela, v skutočnosti to nemusí byť ani tých 400A.
Takže v konečnom dôsledku až do 45km/h budeš zrýchľovať dosť obmedzene, a keď si zrátaš zo základných vzorcov čas, ktorý potrebuješ na dosiahnutie určitej rýchlosti pri zrýchlení a, a pri zrýchlení 3a/5 (pre jednoduchosť som zvolil 3/5, keďže je to o kúsok menej ako 2/3), vyjde Ti pomer časov 5/3, čo je fakt nezanedbateľne dlhšie. A keď si k tomu dopočítaš dráhy, ktoré potrebuješ na rozbeh danými zrýchleniami po stanovenú rýchlosť, tak ten priepastný rozdiel zistíš 🙂
Reakcia na: Beus #70196:
lebo ako johny napisal, ak mohli saliny cez celu dubravku cuvat... Teraz posim v cisto hypotetickej rovine, co by sa dalo spravit aby sa to mohlo vyuzivat a co skutocne zabranuje akemukolvek pouzitiu tejto metody v praxi (he to je ako otazka na seminarnu pracu ? )
Reakcia na: Beus #70196:
s ostatnymi ucastnikmi c. premavky mi je to jasne, aj ked to by sa dalo riesit cez dispo feldu, ale to je v skutku jedno...
Je mi jasne, ze riadit elektricku cez zadny panel v stoji cez cely ruzinov zrejme nie je to prave orechove...
Preco ale rozbeh cez zadny panel trva dlhsie, resp. tak vyrazne dlhsie. Je 400A a cca 570A taky priepastny rozdiel?
Ámos: Re Tvoje otázky z dispečera:
Samozrejme že motorom, a rovnako celému vozu, je úplne jedno, ktorým smerom sa ním hýbeš. Technicky.
Iná vec je však tá, že pomocný zadný panel neposkytuje také možnosti ovládania vozidla ako predné stanovište, a prúdové rozsahy do cca 400A na zadnom paneli versus 560-580A na hlavnom radiči sú len špičkou ľadovca. A o bezpečnosti jazdy som sa už rozpisoval. Takže vozu to síce jedno je, ale vodičovi a ostatným účastníkom premávky to sotva bude jedno 🙂
Reakcia na: Johny D #70194:
jo sorry
a dik za odpoved

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.