no sorry ale stavat treba rentabilne inak iba vytvaras vnutorny dlh, lebo nesanujes ine dolezitejsie problemy. Za 50mil. mozes kupit 7 solo busov a budu urcite uzitocnejsie ako manipulacka s navratnostou 250 rokov...
A co sa luxusu diesel agregatov a argumentu existovali sme bez toho. Existovali sme aj bez NP vozov, aj bez internetu, aj bez elektriky... Chces sa vratit do jaskyn?
aj na tie vonkajsie transparenty bi sa podla mna mohlo dat viac tych zastavok...tych co blikaju...ze cez...kedisi to bolo ,...teraz tam blika len 1 zastavka... ? ?
a ci skrolovat aj pasmo na kazdej zastavke a ci ho nezobrazovat, len pri prechode do druheho pasma s nejakym blikajucim textikom - pozor prechod do 1. pasma. Ci nie je lespie vypisat prestupy ako neustale ukazovat ze cestujuci je naozaj stale vtom istom pasme a urcite ho este nezmenil...
No pri troche utópie by si v budúcnosti pri výstavbe trate do Lamača a na nábreží mohol preveisť do elektrickej trakcie aj L 30. A čo sa týka L 32, myslím žeby nechodila prázdna ani s kratším ako 30 min. intervalom v sedle+ ako spomínal Ike L 31/39. Takže tých spojov za deň by bolo relatívne dosť si myslím.
Re #69726 Mike: Myslím, že to, že keď sa zobrazí Hodžovo nám. a po jeho opustení napr. Kollárovo nám. tak každý pochopí, že ide o zastávky. Takže jedine by stačilo vyriešiť konečnú zastávku a odklon z pravidelnej trasy.
Ináč fakt, toto je vážna dilema, ktorú napr. rieši v NR Vladimír; u nás sa zatiaľ nerieši vôbec.
Či niečo scrollovať, ted ako tvrdíš Ty čas/time/zeit, či náhodou cudzinec nech je aj z Veľkonočných ostrovov nepochopí keď tam bude 15:43, že sa jedná o čas. A stačilo by dať iba pásmo/zone 1 - to by sa zmestilo do jedneho riadku aj s tym časom a nemuselo by sa nič scrollovať. a ďalej, či už sa má scrollovať ďalšia zastávka, next stop, nächste halt(estelle) SAV, alebo ci by nestacilo ako v Brne pri dalsej zastavke iba piktogram zastavky a pri konecnej piktogram sipky.
tak ale nepoznas dpb? viem si zivo predstavit ako tam scrolluje Čas 15:00 Pásmo 1, Time 15:00 Tariff-zone 1, Zeit 15:00 Tarrifzone 1, ???? 15:00 ?????? ???? 1
"manipulacna trat za zopar desiatok milionov" - nebola by to LEN manipulačná trať, používala by ju súčasná 32. Po dobudovaní tunela a zvýšení priepustnosti Patrónky by 32-ka uživila aj 10-minútový interval (napríklad zlúčením s 204) pretože by sa pravdepodobne zvýšil dopyt.
V Odesse jazdia presne také električky T3RP, ako v Bratislave, majú presne také isté BUSE transparenty a s ruštinou (napodiv ? ) nemajú vôbec žiadne problémy ? .
Ad voľby: Som nesmierne rád, že po odsťahovaní na vidiek už nemusím riešiť otázku, koho za primátora. Ďurkovský je síce nesporne schopnejší, než všetci ostatní ponovembroví, ale, ako už tuším Ámos napísal, jednooký kráľom medzi slepými. Čo sa týka dopravy, nasľuboval podporu hromadnej doprave, ale akosi nevidím, že by sa tie sľuby aj na MHD nejako prejavili. Skôr naopak - zmršené DD, antipreferencia a pod. Lenže koho voliť iného?
Avšak netreba sa tým príliš trápiť. Myslím si, že výsledok volieb je dopredu jasný, pretože Bratislava je výrazne pravicová a SDKÚ a KDH neopakujú svoju chybu z prezidentských volieb a postavili spoločného kandidáta.
Pokiaľ ide o poslancov, myslím si, že by Bratislave veľmi prospelo, keby konečne prestala voliť stranícky a vytvárať v MZ pohodlnú väčšinu pre doterajšie partajné kliky. Čím väčšiu silu totiž získajú, tým viac peňazí sa bude z mesta prelievať do partajných a súkromných vrecák.
presne Bratislava je multikulturne mesto.. minimalne v anglictine a v nemcine, (eventualne v rustine, ale uz vidim tu azbuku na transparentoch) by tie oznamy mali byt (ak su dlhodobe zmeny tak aj plagatiky na zastavkach)... toto je to co ma fascinuje... tam kde sa anglicky jazyk nehodi tam ho stale pchaju a tam kde sa pyta tak tam ich ani nenapadne... ?
"Na poslednej zastávke na trase to jednoducho zahlási, že "vůz jede do vozovny XY""
"Napríklad pri tých dojazdoch sa to prebieha ... na displeji nasledovne: nasledujúca zastávka........Jede do vozovny XY, Is going to XY depot"
No a v tom je práve ten problém, že v BA nič z toho nie je. Máme síce krásne transparenty, ale nevieme ich používať, o akustickom hlásení nehovoriac. Aj mne sa nedávno stalo, že som nejakej cudzinke na Vinohradoch musel vysvetľovať, ako sa dostane k hotelu Bratislava, lebo jej povedali, že sa tam dostane linkou 9 a ejha, ono ju to odviezlo kamsi úplne inam a nechápala, prečo.
no ak na magistrate a dpb rozmyslaju podobne tak sa necudujem ze mame tak malo trolejovych trati a ziadne sa nestavaju... keby sme vyuzili nejake fondy EU a zatrolejovali komplet Mlynsku, Nabrezie a Slavicie a postupne by sme prechadzali z busov na trofle tak mama nielen ciste a ekologicke mesto ale aj lacnejsiu dopravu + busy z liniek 32,39,31 by sa mohli presunut do inych casti...
k bodu
1) mas pravdu, nevravim nie, no je to luxus, existovali sme bez toho a existovat by sme bez toho vedeli aj dalej. Kyvadlova doprava sa prinajhorsom da zabezpecit busmi (jasne ze dat dole troleje a prepnut na naftu je rychlejsie a flexibilnejsie).
2) no vraj tam autobusy jazdia otrasne... karosa sa pred rozbehom zo zastavky do kopca posunie asi 6m dozadu, potom skace ako splasena kobyla, vypusti oblacisko cierneho dymu a rychlostou 5-10km/h za hodinu ide do kopca
3)opotrebuje sa ten dieselagregat... vravim toto nie je duobus ale trolejbus s dieselagregatom...ten je urceny na presun po vozovni cca 20km/h za hodinu, popripade na obchadzanie prekazky... No nie na jazdenie 60km/h do/z vozovne a pod most - nehovoriac o rozbiehani v zapche (na dieselagregat)...
4)k tomu som sa vyjadril hore.... keby sa na to vyclenili peniaze tak by sa to dalo
droty su teraz problem z toho titulu, ze je logicke ze investor si radsej nieco zlahci a zlacnie. cize neplati tam, ze by to bolo problem, keby na to mysleli dopredu.
neviem, co je v krizovatke molecova/karloveska take brutal mestotovorne mimo ten "panoramy" panelakov ... tam ta MUK len pomoze z estetickeho hladiska :)))
To by si neodkontroloval. A co ak si to zaplati vela ludi a bus pruhy sa ti zaplnia... Ak ma mesto malo penazi malo by ist cestou zvysenia dani, vyberania vynosov z mestkych organizacii a podnikov a setretim v oblasti vlastnej rezie, cize na uradnikoch, poslancoch, ale aj dalsou reorganizaciou liniek MHD a o konkretne u elektriciek ci autobusov...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
A co sa luxusu diesel agregatov a argumentu existovali sme bez toho. Existovali sme aj bez NP vozov, aj bez internetu, aj bez elektriky... Chces sa vratit do jaskyn?