Koho volit ?
Durkovskeho nie - preco aj ?
Benovu sa bojim, na druhu stranu este sa jej neda nic vycitat, bo nemala sancu.
Ale to je taka volba, ze... ja uvazujem NEVOLIT. A dalsich nepoznam zatial.
preco sa vsetky CNG prerabky nerobia v Zlineri? Klbove CNG Karosy su neporovnatelne kvalitnejsie ako kratke rekonstruovane v Starku/UD... Ved tie kratke plynaky su chodiace crepy namalovane na kriklavo a to nehovoriac o tych "kvalitnych" prevodovkach...
To este nikto Starko/UD nezazaloval?
semafory na Molecovej nejdu, lebo ich niekto cez vikend rozbil, tie dalsie su zapnute...z DD bola pred 8.30 doprava plynula, cakali tam max. 1-2 auta, na Karloveskej bola zapcha vacsia, ale tam MHD nejazdi, takze to je ok...
Však to práve netvrdím. Koordinácia je maximálne záujmom dopravcu - ale ani to sa o dopravcoch v regióne povedať nedá. Dotácie bežia, tak bomba kšeft, no nie ?
Takže evidentne pletieš. Koordinácia totiž NIE JE úlohou dopravcu. Okrem toho, žiadna koordinácia nezmení pomer medzi radiálnou, diametrálnou a tangenciálnou dopravou.
Ráno okolo 6:45 nefungovali sem-tam-fóry na križovatke Molecova/Karloveská/Devínska cesta a čuduj sa svete - doprava bola celkom plynulá ... i keď ktovie ako to tam bude neskôr...
K podzemny tratiam - podla mna by sa mali zacat stavat najma tak, kde teraz elektricky este nechodia, a len tam, kde to naozaj treba. Stavat tunely radsej ako nove trate, a nie ze zrusit staru trat a namiesto nej tunel a este to bude spojene s niekolko rocnou vylukou. Zacat by sa mohlo napriklad tratou Karadzicova (povrchovo) - AS Mlynske Nivy (tu by mohol byt vstup do podzemia) - Mileticova (alternativne aj nejak inak, kratsie) - Trnavske myto - Racianske myto - Sancova - Predstanicne namestie - Stefanikova - Hodzovo namestie - vystup na povrch na Suche myto, alebo Kollarovo namestie. Problematicke by bolo najma prepojenie na Trnavskom myte a Racianskom myte. Ale Racianske myto podla mna potrebuje komplexne prebudovanie - vsetko od ciest, cez chodniky, zastavky MHD a trat. Dalej stavba tunelov pod Sancovou a Stefanikovou - by bola mozno bud podpovrchovo - lacnejsie ale s uzaverov ulice pre IAD, alebo drahsie - klasickym razenim tunelom (na zazemie pre razenie tunela je dost miesta na Trnavskom Myte, dalej na buducom stavenisku na Predstanicnom namesti). Na Trnavskom myte je dost miesta, aby trat z Mileticovej klesala do podzemia smerom na Sancovu aj pokracovala povrchovo na Kriznu zaroven, zo smeru zo zlatych Pieskov to moze byt problematickejsie. Na Mileticovej/Zahradnickej by bola klasicka krizovatka elektriciek, okrem smeru z Ruzinova by prichadzali po Kosickej v stredovom pase z AS Mlynske Nivy - idealne po Parickovej, ktora by bola vylucne pre elektricky. Napojenie na Hurbanovom namesti by predpokladalo rozbit prave cerstvo zrekonstruovane trat a peknu pesiu zonu, na Kollarovom namesti to zase nie je idealne, pre trasy...
Ja uz tieto temy radsej ani neriesim lebo mam pocit ze niekto berie mesto ako LEGO ktore rozoberies urobis tunel a znovu zlozis... to neni ani 10r. to je na takych 20r. pri tempe a technike co na Slovensku mame... ?
Viete si predstavit kolko rokov by trvalo vybudovanie podzemnych tunelov pre elektricky pod Starym mestom ? To by nebolo "trapne" 2-3-rocne budovanie tunela Sitiny... A nebolo by to ani 10 rokov !
Tak tu máš "pár" problémových bodov v centre:
1. Komplet Obchodná (max. 20).
2. Americké námestie (zapchávanie križovatky autami, kolízia odbočenia áut a električiek zo Špitálskej vpravo).
3. Špitálska, Štúrova, Jesenského, Mostová komplet (zóna 30).
4. Špitálska - smer Kamenné nám. pred zastávkou Mariánska - kolízia s IAD.
5. Mostová - idiotsky vybudovaný výjazd doprava na nábrežie, keďže električky nemôžu na zastávku kvôli čakajúcim autám a autá nemôžu do križovatky kvôli električke stojacej na zastávke.
6. Radlinského - zastávka Vazovova bez ostrovčeka, stojace električky výrazne prispievajú ku kolónam tvoriacim sa na Vazovovej (a v nej trčia nielen IGK, ale aj slušné množstvo autobusov).
7. Ľubovoľná dvojica semaforov, medzi ktorými je zastávka. Signály sú nastavené tak, že autá majú "zelenú vlnu", takže električka, ktorá sa zdrží na zastávke, nestíha a čaká na ďalší cyklus. Ak by si nastavil zelenú vlnu pre električku, budú čakať autá a produkovať zbytočné exhaláty ďalším rozjazdom. (Čím nechcem povedať, že by sa zelená vlna pre električku nemala urobiť, len upozrňujem, že to vyvolá, resp. zhorší, iný problém.)
8. Električkami je obslúžená pomerne úzka časť centra (pretože Obchodná a Špitálska sú veľmi blízko) a na vybudovanie nových tratí inde (Štefánikova, Karadžičova) nie je miesto.
2. Môžeš uviesť konkrétny príklad problémových miest v centre? Myslím, že centrum je menší problém ako napríklad Račianske Mýto, Trnavské Mýto, Legionárska, Radlinského, Bajkalská... Mimoúrovňovo by sa mali riešiť najskôr najkritickejšie body tam, kde je veľká IAD (aby to pomohlo aj IAD). V centre by sa mala IAD skôr utlmovať (prípadne viac podzemných garáží na okraji centra) a električka by mohla byť na povrchu.
3. Tunel lacnejší ako povrchová trať? Zaujímali by ma nejaké prepočty na konkrétnom príklade (napríklad námestie SNP). Aj ja patrím k tým "zadubencom", ktorí nechápu. ?
9. Ešte by som rád vedel, ako sa dostane električka zo Starého mosta pod zem pred križovatkou. Nebolo by lepšie zakopať autá, ako to tu už bolo navrhované (keď už to musí byť mimoúrovňovo)?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier