Zamyslime sa nad tým, že ako často jazdia nákladné vlaky cez zvaračák....?
myslím, že jedna "lokálka" dva krát za hodinu tam veľký bordel nenarobí...alebo áno, len to by už chcelo synchronizáciu semaforov z bajkalskej-vajnorskej aby čakajúce autá na vlak nenarobili zápchu a tak, ale to je nad moje sily aby som nad tým filozofoval
Najkrajsie to bolo na Gibraltari. Ideme autom po ceste, ideme... zavru sa zavory ako na zeleznicnom priecesti. Cakame co bude - a zachvilu pristavajuce lietadlo prejde. To bol iny zazitok! Daju sa iste najst fotky toho na webe, lebo to je taka atrakcia tam.
Ja viem, ze to vyzera hlupo. Chcem tym len povedat, ze ak by niekto chcel, tak by vymyslel nejaky sposob ako by sa ten vlak dostal na Filialku bez co najmensich komplikacii. Podla mna by ten vlak prilis nekomplikoval dopravu.
No asi všetky trolejbusové linky, zmení sa pomer výpravy vozov z Hrobonky/Trnávky. Intervaly ostanú zachované, ale asi sa na nektorých linkách pomenia odchody. Opäť sa majú predlžovať chronometráže.
vo švajčiarsku sa bežne jazdí po meste vlakom alebo tam dokonca križujú cestu pristávajúce lietadlá, len mi nevieme vyriešiť dvojzastávkový "osobný rušeň" ?
Z tou krizovatkou pri zvaracskom by to nemuselo byt az take komplikovane ako sa zda, ale musel by tam pribudnut tzv. elektrickovy semafor alebo utopisticka znacka pre vlak: Daj prednost v jazde alebo by dopravu vlaku usmernoval nejaky policajt zo Sibirskej. V najhorsom pripade by premavala 155-ka len po Kukucinovu. Aj to je nieco. Viem, ze mnoho ludi, i ked nie ja, prestupuje na Riazanskej na 50-ku.
Duobusy sú fajn vec, najmä ked nie je prúd, ale vie mi niekto povedať, že aké sú časové straty pri napajaní a odpájaní zberačov, kedže nebývam v lokalite KV a ešte som nemal možnosť ísť "duobusom"
Teraz mi tak napadlo: Pri LIDLi na Jasovskej som z okna videl, že tam stojí akýsi červenobiely bus. Na Mercedes sa to podobá. Nie je náhodou určený pre MHD v Bukurešti, ako sa tu dávnejšie písalo? ?
Nejde o to, či je prenos elektrický, mechanický či hydromechanický. Ide o merný výkon vozidla. Ak je dnes zaužívané, že kĺbové vozidlo má výkon minimálne 160-180 kW (v praxi zvyčajne aspoň 200 kW), je jasné, že vozidlo s výkonom nejakých 100 kW asi úplne rovnocenné nebude.
Tak som sa dnes 1x zviezol uz aj ja s duobusom (budem ho nazyvat aj ja uz duobus, aj ke dviem, ze je to nespravne, nakolko tym kazdy vie co myslim a je to jednoduchsie, ako "trolejbusom s diesel-agregatom", pripadne "Skodou 25Tr"). Vozidlo je to vcelku svizne, tahal do kopca na elektrinu dost rychlo (ale boli sme skoro prazdny). len interier je taky nejaky "kočkopes". Co ma najviac zarazilo - tak kym nas este bolo vo voze dost, nebolo sa kde chytit poriadne! Chybaju **** drzadla hore medzi zvislymi. A dali by sa kam dat, som kukal. Exterier pekny.
Skoda, ze ich nie je viac a aj kratke verzie (ciste trolejbus Skoda 24Tr). Bratislave by pomohli popri existujucich 14tr a 15tr.
Ujasnime si ale ten motor a teda aj to, co je duobus. Ja som bol doteraz v tom, ze tato 25Tr ma dieselagregat, ktory vyraba elektrinu a ta pohana elektromotory vozidla. No a pod skutocnym duobusom zas rozumiem vozidlo, ktore ma oba plnohodnotne motory (cize aj sprevodovany diesel).
No a nakolko toto vraj nie su duobusy, tak ako to teda je ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jandro