Teraz mi tak napadlo: Pri LIDLi na Jasovskej som z okna videl, že tam stojí akýsi červenobiely bus. Na Mercedes sa to podobá. Nie je náhodou určený pre MHD v Bukurešti, ako sa tu dávnejšie písalo? ?
Nejde o to, či je prenos elektrický, mechanický či hydromechanický. Ide o merný výkon vozidla. Ak je dnes zaužívané, že kĺbové vozidlo má výkon minimálne 160-180 kW (v praxi zvyčajne aspoň 200 kW), je jasné, že vozidlo s výkonom nejakých 100 kW asi úplne rovnocenné nebude.
Tak som sa dnes 1x zviezol uz aj ja s duobusom (budem ho nazyvat aj ja uz duobus, aj ke dviem, ze je to nespravne, nakolko tym kazdy vie co myslim a je to jednoduchsie, ako "trolejbusom s diesel-agregatom", pripadne "Skodou 25Tr"). Vozidlo je to vcelku svizne, tahal do kopca na elektrinu dost rychlo (ale boli sme skoro prazdny). len interier je taky nejaky "kočkopes". Co ma najviac zarazilo - tak kym nas este bolo vo voze dost, nebolo sa kde chytit poriadne! Chybaju **** drzadla hore medzi zvislymi. A dali by sa kam dat, som kukal. Exterier pekny.
Skoda, ze ich nie je viac a aj kratke verzie (ciste trolejbus Skoda 24Tr). Bratislave by pomohli popri existujucich 14tr a 15tr.
Ujasnime si ale ten motor a teda aj to, co je duobus. Ja som bol doteraz v tom, ze tato 25Tr ma dieselagregat, ktory vyraba elektrinu a ta pohana elektromotory vozidla. No a pod skutocnym duobusom zas rozumiem vozidlo, ktore ma oba plnohodnotne motory (cize aj sprevodovany diesel).
No a nakolko toto vraj nie su duobusy, tak ako to teda je ?
Snáď tá L209 bude chodiť ešte tento rok opäť do Ružovej doliny, keďže tam začne asi v novembri-decembri fungovať celobratislavský kataster a určite bude táto linka využívaná viac ako pred rekonštrukciou Miletičky.
presne na toto by som tiez rad poukazal. A zrejme p.Maria Rackova nikdy nesla rano v dopravnej spicke z DD do mesta inac by take sprostosti netrepala ?
Citát z článku:
----
Žiadosť dopravného podniku o jeho vybudovanie leží na stole magistrátu, odkedy bola spustená prevádzka duobusov. Hoci podľa Kajdiho Dopravný podnik ešte nedostal oficiálnu odpoveď, pracovníčka magistrátu Mária Račková uviedla, že pruh sa budovať nebude. „Po opatreniach, ktoré sme prijali na Karloveskej radiále, sa zlepšila priepustnosť dopravy na Dlhých dieloch. Nie je preto nutné vybudovať samostatný pruh pre autobusy," vysvetlila.
----
Takže toto je ten istý magistrát, ktorý deklaruje podporu verejnej doprave a "zapája sa" do Dňa bez áut? Priepustnosť konkrétne z Dlhých Dielov sa zvýšila PRE AUTOMOBILY. Očividne to je pre magistrát rozhodujúce.
Lužné lesy, južne od povodia dunaja (konečná L77), západne od slovnaftu a východne od dunaja, ide tade modrá turistická značka.
Re #68238 Engerau: no ja mám zase také info, že ešte nie je hotová výhybka smerom od Trhoviska čo ťa pošle buď na Trn. mýto, alebo na zimý štadión. Neviem, či teraz tade chodia dojazdové 207 a 208, ale ak áno, tak potom sú všetky výhybky funkčné. ak nie, tak sa čaká na ňu. Okrem toho, spustenie miletičovej bola taká huráakcia, teda ohlásené zo dňa na deň, že sa nestihli spraviť nové grafikony. Autobusy ich mali vycapené už k 4. septembru, ale trolejbusy bežali podľa výluky. Je chystaná väčšia zmena t-bus grafikonov a vtedy as vráti, snáď, aj 209 na Ruž. dolinu. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Eury