Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
juj..este neni zajtra...heh...ale mi to aspon nahralo:
13sk - ty ma nepovazujes za normalneho len preto, ze sem chodim, ked ty uz hajas? 😃 ...ale, ked mne to tak vyhovuje 🙂
Noo...dneska (vcera) rano som mal to stastie pocut radijko...a niekto z dp hovoril, ze vraj z dovodu noveho zakonnika prace nebolo vynachalo 15 BUSovych spojov/kusov...huuh...silka silicka 😉
Inak ked sme uz pri tom amsterdame, tak taka univerzalna zastavka (s dvoma nastupnymi vyskami) sa mi paci viac ako univerzalne elektricky (na jednej strane dvere so schodikmi a na druhej dvere v urovni podlahy).

Inak este by ma zaujimalo ako je technicke riesenie, toho ze zberac sa pri vjazde do tunela zlozi do najnizsej polohy (snad to neovlada rucne vodic - to by u nas dopadlo...), teda predpokladam ze sa ten zberac stahuje, aby tunel mal co najmensi polomer, preto asi aj volili v tuneli napajanie tretou kolajnicou.
Este sa vratim k tej autobusovej rychlodrahe z Holandska, uviedol som to len pre inspiraciu a netvrdim ze je to to prave riesenie pre Bratislavu. Tu je este zopar odkazov na tento projekt v anglictine:

http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm

Tiez odporucam pozriet tieto stranky:

http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm

Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.

Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
tr3mp: No cely Vecernik...

hroch, ivo: Uz to nejak do pondelka vydrzte 🙂
Aspon si budeme isti, ze ked ten most znesie zopar rozzurenych Ikarusov, pod autami urcite nespadne 🙂
by ma zaujimalo ako chcu ten tyzden ustrazit stary most tak aby tam chodila len MHD, ked ti pajaci nedokazali ani chodcov ustrazit 🙂
To je teda krasa!DP zrusil 88 a ja ked idem z Ovsista do mesta tak ked poviem ze sa citim ako sardinka tak je to malo.83 je plna vzdy a teraz ako nejde 88 ani nehovorim.A cez weekend to bola katastrofa.Jedinny spoj za 15 minut.Nic viac.Zacinam uvazovat ze budem jazdit nacierno.500Sk za toto nedam.
Len mala poznamocka off topic: vcera v Televiznych novinach na Markize sa hovorilo o novom zakonniku prace a o problemoch, ktore sposobi napriklad v doprave. Ako priklad bol uvedeny presovsky DP, takze kto by mal zaujem vidiet niektore z nasich vozidiel, napr. CityBus ev.c. 343, nech si predmetne Televizne noviny stiahne na www.markiza.sk -> Archiv -> Televizne noviny -> 2.4.2002.
krasa, takze stary most otvoria v pondelok... no, snad z toho nebude katastrofa. a kedze autobusy zacnu normalne premavat az v pondelok, predpokladam, ze este do konca tyzdna si mame zvyknut na to, ze "mhd je ako smrt - nikdy nevies, kedy pride..."

ovsiste, nedaj sa! 🙂
SITA 03.04.2002 13:32
BRATISLAVA: Starý most nie je vážne narušený
Linky MHD by po moste mali premávať od pondelka 8. apríla a individuálna doprava od 15. apríla
RE-BA-Starý-most-havária-situácia
BRATISLAVA 3. apríla (SITA) - Narušený pilier bratislavského Starého mosta po minulotýždňovej havárii remorkéra Grafenstein nie je podľa predbežných výsledkov dynamickej skúšky a geodetických meraní vážne poškodený. Od 8. apríla by mala po moste začať premávať mestská hromadná doprava a od 15. apríla aj individuálna doprava. Lávka pre peších, ktorá je narušená najviac, bude v rekonštrukcii približne mesiac. Ako na dnešnej tlačovej besede bratislavského magistrátu uviedol námestník primátora František Dej, železobetónové dielce nahradia zatiaľ drevenými. Na dvoch pilieroch bude potrebné zrekonštruovať obloženie.
Slovenská strana diplomatickou cestou vyriešila financovanie uvoľnenia člna zalomeného v jednom z pilierov Starého mosta cez poisťovňu majiteľa remorkéra. Ten by mal uhradiť všetky náklady spôsobené haváriou, preto by mali nasledovať rokovania, keďže v súčasnosti ešte nie je známy ani obsah jeho poistky. Všetky náklady by mali byť vyčíslené podľa Deja zhruba do jedného mesiaca. Ako povedal vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku a.s. Bratislava Karol Kajdi, napríklad pre nich znamená odklonenie liniek denne asi 50-tisícové náklady navyše. Pripravený projekt dlhodobého presmerovania mestskej dopravy pravdepodobne nebudú musieť využiť, do pondelka budú autobusy MHD premávať tak ako v súčasnosti. Ako Dej informoval, dnes odčerpávajú vodu zo štyroch vodotesných komôr vraku, aby ho mohli vo štvrtok ráno nadvihnúť a do dvoch dní by mali čln vytiahnuť na petržalskú stranu Dunaja. Ďalší postup bude podľa Deja závisieť od vlastníka plavidla. Zároveň odborníci merajú dno rieky v úseku od Starého mosta po diaľničný Železničný meracou loďou vybavenou špeciálnym zariadením, aby zistili, či sa zmenilo koryto Dunaja. Riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Jurija predpokladá, že časť dna bude potrebné vybagrovať a až potom bude možné presmerovať plavbu do dvoch smerov.
Apropos Vecernik: Maju tam niekde stranku, kde sa im daju posielat namety na clanky, tak som im poslal, ze tam maju chyby (to o tom, kto to vypracovaval a o tych 80 mil. Sk). 🙂 Skoda len, ze som si to zabudol ulozit, tak tu nepastnem kopiu...
Oficialna sprava servisu SITA:
Uzávierka v križovatke Prievozská-Miletičova
V dňoch 6. a 7. apríla 2002 (sobota a nedeľa) bude z dôvodu výstavby vodovodu zakázané odbočovanie z Prievozskej ulice (smerom od Prievozu) doprava na Miletičovu ul. V dôsledku toho bude zmenená organizácia hromadnej dopravy nasledovne:
Linka č. 201 : trolejbusy pri jazde z Dolných honov na Hlavnú stanicu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo a na Hlavnú stanicu prepravia cestujúcich po trase Mlynské nivy-Karadžičova-Legionárska-Račianske mýto-Šancová. Pri jazde smerom z Hlavnej stanice na Dolné hony nebude trasa trolejbusov č. 201 zmenená. Trolejbusy linky č. 201 na presmerovanom úseku nahradia linku č. 210.
Linka č. 210 : pri jazde z Hlavnej stanice trolejbusy odbočia na Mlynské nivy smerom do Prievozu, kde zastavia na zastávke AS Mlynské nivy. Odtiaľto budú pokračovať po Prievozskej a Miletičovej ulici a ďalej po trase linky č. 201 cez Trnavské mýto, Račianske mýto a Šancovú ulicu na Hlavnú stanicu. Linkou č. 210 nebude obsluhovaná zastávka AS Mlynské nivy pred budovou autobusovej stanice. Cestujúcim smerom na Hlavnú stanicu odporúčame prejsť na zastávku Mlynské nivy na Karadžičovej ulici a tam použiť presmerované trolejbusy č. 201.
Linka č. 86 : autobusy pri jazde z Petržalky do Prievozu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo, odbočia na Košickú ulicu, kde zastavia na zastávke Dulovo nám. a pri trhovisku sa napoja na svoju trasu. Pri jazde smerom z Prievozu do Petržalky nebude trasa autobusov č. 86 zmenená.
Agentúru SITA informoval vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku a.s. Bratislava Karol Kajdi.
andrej: ja viem, co sa planovalo. ale ak si moja mamina dobre pamata (a ona ma pamat ako slon 🙂 ), planovalo sa aj, ze stary most bude len provizorny a po desiatich rokoch ho nahradia niecim trvalym. to znamena, ze uz nadsluhuje skoro pol storocia.

on by chudak urcite vydrzal este aj 50 rokov, ale na druhu stranu je mozne, ze ak sa zanedba tato sanca na rekonstrukciu, opat sa na to dlhodobo bude kaslat a bude sa cakat na nejaku tragediu. zatial sa pri havariach nikomu nic nestalo (okrem nevinneho obilia, cest jeho pamiatke - ale to by sa snad mohli do dunaja vratit kapre 🙂 ), nabuduce to moze byt horsie...
to hroch: no myslim, ze rekonstrukcia stareho mosta sa planovala po postaveni mostu Kosicka. Teda stary most by mal byt este v prevadzek nieco okolo dvoch rokov (20-30) mesiacov. No a to by mohol fakt vydrzat este a az potom byt zrekonstrovany.

Tiez mi vadi, ze obchadzky nas obchadzaju, ale keby zistili, ze mu nic nie je -tak by som to privital. Stacilo by mozno, keby ho iba pre MHD nechali.
majkl "#6612": ja osobne som tiez petrzalcan, dokonca z ovsista a napriek tomu zdielam nazor t3mp. nech ten most fakt konecne odstavia a poriadne zrekonstruuju. fsaq uz roky v jednom kuse niekto brble, ze stary most je zly, nizky, uzky a cojaviemcoeste... 🙂 teraz je jedinecna sanca ho opravit. iba kde vziat na to prachy?

mam taky pocit, ze ovsistanom az tak nevadi, ze je uzavrety stary most, ani to, ze fsetko jazdi po obchadzkach. problemom je skor to, ze vdaka rychlemu zasahu dpb sme odrezani od mesta a vsetky obchadzky nas zdaleka obchadzaju... 🙂

mimochodom, tusi uz niekto, ako to s tym mostom dopadlo? dnes predsa mal byt vysloveny ortiel... nie? 🙂
Mike: k tomu clanku vo Vecerniku. Mne sa zda, ze Dopravoprojekt spolu s Mesou 10 robili projekt na metro a nie na elektricky. Projekt elin je pracou KPMaRHD. Z clanku vyplyva nieco ine. A to sa mi zda ako fakticka chyba. Alebo sa mylim. A takisto je podla mna chyba, ze sa pise ze metro ponuka riesenie za 60-80 milionov korun a 1.etapa ma stat 15 miliard. Teda 80 000 000 >= 15 000 000 000? Ak sa mylim, povedzte mi kde, ale mne to nejde do hlavy ...
tr3mp práve pridal zaujímavý článok. Na vypracovaní projektu električky cez Petržalku v posledných týždňoch som sa toiž podieľal aj ja. K tomu nášmu projektu:Tá trasa z konečnej =Vyšehradská na šafko by sa dalo skutočne dostať za dvanásť minút. Si predstavte tú nádheru, že v Petržke sadnete napr. na 12 - ku (trepnem, že dojde 2xT3 nejaká reko) a dovezie vás to až do Dúbravky. Alebo sadnem napr. pri Technopole na 14ku (trepnem, dojde mi K2S) a doveziem sa až do Ružinova. Na 11ke, ktorá by chodila z Rače tiež do Petržky by chodili T6.
NO NAZDAR!!!!!!!
Ak to niekto stihne prečítať ešte dnes do 16,00, tak dúfam, že príde na schodzu. Dúfam, že tam bude predseda Broňo Weigl a Karol Kajdi, a že nás poinformujú o aktuálnom stave ohľadom starého mostu. A možno budú aj perukazy. Ale nechajme to...
Ináč, takto:okrem spomínaných výluk by mala byť ešte cez výkend aj výluka križovatky Miletičova - Prievozská.Že vraj.Org. dopravy by bola asi takáto:86 sez Košickú, dulák a Prievozskú. 201z Hl. St. bez zmeny, na Hl. St. cez Prievozskú, Ml. nivy a Karadžičku.210, haluz:HL.ST, Karadžička, Ml. nivy, Prievozská, Miletičova, Trnko, Račko, Hl. ST.Uzavretý by mal byť totiž pravý jazdný pruh na Prievozskej pri jazde smerom z
Dolných Honov. T. j. odbočenie doprava na Miletičovu.
A tento clanok z vcerajsieho Vecernika je perla, uvadzam ho komplet, lebo z webu Vecernika clanky miznu ...

"Metro versus električky

Koľajový systém hromadnej dopravy získava podporu

Občianske združenie Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy vyšlo s pozoruhodnou iniciatívou. Jeho zanietenci sa rozhodli predstaviť verejnosti alternatívny projekt metra - električkovú rýchlodráhu.

Koľajový systém hromadnej dopravy si, pravdaže, vyžaduje obnovu vozového parku, ktorý čoskoro dosiahne až 44-percentnú opotrebovanosť a na prepravu električkami, hlavne v špičkách, zatiaľ skôr nadávame, ako vyjadrujeme spokojnosť. Pritom nové, moderné nízkopodlažné vozidlá majú prepravnú kapacitu 100 až 300 osôb, v čase trojhodinovej rannej a popoludňajšej dopravnej špičky prevezú až 400 cestujúcich. Odborníci kritizujú súčasnú cestnú sieť v Petržalke, kde autobusy MHD najazdia veľa kilometrov a zbytočne. V projekte, ktorý vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10, sa uvažuje aj nad novou traťou do Petržalky. Vychádzala by zo Šafárikovho námestia. prechádzala po Starom moste a po Farského ulici, Vlasteneckom námestí, Markovej ulici, okolo Technopolu, Strečnianskej, Lúčanky a Vyšehradskej by trasa končila vo vozovni v Janíkovom dvore. Električky by jazdili v 90-sekundových intervaloch a spomínanú trasu by prešli za 12 minút. Celkové náklady na realizáciu tohto projektu by si vyžiadali 8 miliard korún. O osem rokov bude mať Bratislava 529 tisíc obyvateľov. Ak by prevádzka MHD zostala v terajšej štruktúre, skolabuje. Držať krok s každoročným nárastom cestujúcich si žiada investovať 39 miliónov korún do obnovy a rozšírenia vozového parku Dopravného podniku Bratislavy, rozšíriť komunikácie, vybudovať jazdné pruhy pre autobusy a trate pre električky za 1,2 miliardy korún, postaviť Most Košická za 4 miliardy, prestavať niektoré križovatky a nakoniec postaviť nové cesty za 6,5 miliárd korún. Výstavba metra ponúka riešenie za 60 až 80 miliónov korún. Financie sú však v nedohľadne, vláda zatiaľ nerozhodla o 15 miliardovej investícii, ktorá by mala stačiť na výstavbu I. etapy metra z Petržalky po Pribinovu ulicu. Ak sa ozývajú hlasy za i proti metru, koľajový systém hromadnej dopravy získava medzi nimi silnejšiu podporu. Škoda, že len v diskusii.


DODO JANOŠKO"

Cize prva etapa z 60-80 milionov je 15 miliard a projekt elektriciek vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10? Aspon mne to tak z textu vyplyva, alebo sa mylim?

Original clanku je na http://www.bavecernik.sk/1063a10b.html (aspon teraz) alebo vo Vecerniku z 2.aprila.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.