Este sa vratim k tej autobusovej rychlodrahe z Holandska, uviedol som to len pre inspiraciu a netvrdim ze je to to prave riesenie pre Bratislavu. Tu je este zopar odkazov na tento projekt v anglictine:
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
Papyr