Este sa vratim k tej autobusovej rychlodrahe z Holandska, uviedol som to len pre inspiraciu a netvrdim ze je to to prave riesenie pre Bratislavu. Tu je este zopar odkazov na tento projekt v anglictine:
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
http://www.amadeus-hotel.com/GB/ov_gb.htm
http://www.emta.com/amsterdam_news.htm
Tiez odporucam pozriet tieto stranky:
http://www.trainweb.org/subwaymark/transit/Holland/ams_hr.htm
http://www.metropla.net/eu/ams/amsterdm.htm
Je tam popisane metro v Amsterdame - zaujimave je, ze na trasach su dva typy suprav - klasicke tazke metro napajane z tretej kolajnice a tzv. Sneltram - elektricka, ktora sa v metre napaja z tretej kolajnice a na povrchu cez pantograf, pricom zdiela trasu s beznymi elektrickami. Zastavka elektricky a sneltram je riesena tak, ze cast nastupista je nizsie (tam zastavuju elektricky) a cast vyssie, tak aby bola v urovni podlahy sneltram.
Nieco ako sneltram by prave mohlo byt dobrym riesenim pre Bratislavu - pod zemou v centre mesta s napojenim na existujuce radialy elektricky.
Pepino
Uzávierka v križovatke Prievozská-Miletičova
V dňoch 6. a 7. apríla 2002 (sobota a nedeľa) bude z dôvodu výstavby vodovodu zakázané odbočovanie z Prievozskej ulice (smerom od Prievozu) doprava na Miletičovu ul. V dôsledku toho bude zmenená organizácia hromadnej dopravy nasledovne:
Linka č. 201 : trolejbusy pri jazde z Dolných honov na Hlavnú stanicu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo a na Hlavnú stanicu prepravia cestujúcich po trase Mlynské nivy-Karadžičova-Legionárska-Račianske mýto-Šancová. Pri jazde smerom z Hlavnej stanice na Dolné hony nebude trasa trolejbusov č. 201 zmenená. Trolejbusy linky č. 201 na presmerovanom úseku nahradia linku č. 210.
Linka č. 210 : pri jazde z Hlavnej stanice trolejbusy odbočia na Mlynské nivy smerom do Prievozu, kde zastavia na zastávke AS Mlynské nivy. Odtiaľto budú pokračovať po Prievozskej a Miletičovej ulici a ďalej po trase linky č. 201 cez Trnavské mýto, Račianske mýto a Šancovú ulicu na Hlavnú stanicu. Linkou č. 210 nebude obsluhovaná zastávka AS Mlynské nivy pred budovou autobusovej stanice. Cestujúcim smerom na Hlavnú stanicu odporúčame prejsť na zastávku Mlynské nivy na Karadžičovej ulici a tam použiť presmerované trolejbusy č. 201.
Linka č. 86 : autobusy pri jazde z Petržalky do Prievozu budú pokračovať po Prievozskej ulici priamo, odbočia na Košickú ulicu, kde zastavia na zastávke Dulovo nám. a pri trhovisku sa napoja na svoju trasu. Pri jazde smerom z Prievozu do Petržalky nebude trasa autobusov č. 86 zmenená.
Agentúru SITA informoval vedúci odboru informatiky a koordinácie dopravy Dopravného podniku a.s. Bratislava Karol Kajdi.