Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A tento clanok z vcerajsieho Vecernika je perla, uvadzam ho komplet, lebo z webu Vecernika clanky miznu ...

"Metro versus električky

Koľajový systém hromadnej dopravy získava podporu

Občianske združenie Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy vyšlo s pozoruhodnou iniciatívou. Jeho zanietenci sa rozhodli predstaviť verejnosti alternatívny projekt metra - električkovú rýchlodráhu.

Koľajový systém hromadnej dopravy si, pravdaže, vyžaduje obnovu vozového parku, ktorý čoskoro dosiahne až 44-percentnú opotrebovanosť a na prepravu električkami, hlavne v špičkách, zatiaľ skôr nadávame, ako vyjadrujeme spokojnosť. Pritom nové, moderné nízkopodlažné vozidlá majú prepravnú kapacitu 100 až 300 osôb, v čase trojhodinovej rannej a popoludňajšej dopravnej špičky prevezú až 400 cestujúcich. Odborníci kritizujú súčasnú cestnú sieť v Petržalke, kde autobusy MHD najazdia veľa kilometrov a zbytočne. V projekte, ktorý vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10, sa uvažuje aj nad novou traťou do Petržalky. Vychádzala by zo Šafárikovho námestia. prechádzala po Starom moste a po Farského ulici, Vlasteneckom námestí, Markovej ulici, okolo Technopolu, Strečnianskej, Lúčanky a Vyšehradskej by trasa končila vo vozovni v Janíkovom dvore. Električky by jazdili v 90-sekundových intervaloch a spomínanú trasu by prešli za 12 minút. Celkové náklady na realizáciu tohto projektu by si vyžiadali 8 miliard korún. O osem rokov bude mať Bratislava 529 tisíc obyvateľov. Ak by prevádzka MHD zostala v terajšej štruktúre, skolabuje. Držať krok s každoročným nárastom cestujúcich si žiada investovať 39 miliónov korún do obnovy a rozšírenia vozového parku Dopravného podniku Bratislavy, rozšíriť komunikácie, vybudovať jazdné pruhy pre autobusy a trate pre električky za 1,2 miliardy korún, postaviť Most Košická za 4 miliardy, prestavať niektoré križovatky a nakoniec postaviť nové cesty za 6,5 miliárd korún. Výstavba metra ponúka riešenie za 60 až 80 miliónov korún. Financie sú však v nedohľadne, vláda zatiaľ nerozhodla o 15 miliardovej investícii, ktorá by mala stačiť na výstavbu I. etapy metra z Petržalky po Pribinovu ulicu. Ak sa ozývajú hlasy za i proti metru, koľajový systém hromadnej dopravy získava medzi nimi silnejšiu podporu. Škoda, že len v diskusii.


DODO JANOŠKO"

Cize prva etapa z 60-80 milionov je 15 miliard a projekt elektriciek vypracoval Dopravoprojekt a Mesa 10? Aspon mne to tak z textu vyplyva, alebo sa mylim?

Original clanku je na http://www.bavecernik.sk/1063a10b.html (aspon teraz) alebo vo Vecerniku z 2.aprila.
majkl> a uplne najlepsejsie STOJEDNOTKUUUUUUUUUUUUU :))
hee no dlho som tu nebol ale cital som poctivo.

No neviem ti co byvaju v ovsisti (teda aj ja) by najradsej videli stary most prejazdny uz vo stvrtok 😃.

Fakt je problem sa rychlo dostat do mesta v okoli safka. A hlavne chybajuca 88 je dost drasticka vec.

No uvidime, ako sa dnes veci vyvinu
Majkl: Ja som Petrzalcan a byvam na Furdekovej - teda mna sa Stary most dost tyka :-))
tr3mp: neviem, či aj Petržalčania zdieľajú Tvoj názor (čo najdlhšie neprejazdný SM), lebo rozhodne im to väčší komfort do MHD neprinieslo 🙂

Ale, keď už sme pri tom, mne sa zasa páčili X1 do Dúbravky. Zrušme električky a zaveďme autobusy! 🙂
He, ale vyzerá to super: 95 Nový most atď. 🙂
Nech Starý most čo najskôr otvoria, ale najprv si to chcem pofotiť 🙂
13sk: ako vravi si, ludia, co su online cez den, musia vacsinou pracovat 😞
Ale nemyslim, ze nie je s kym komunikovat. len nie je nacata nejaka zaujimava tema.

Ja som zvedavy, ako dopadne stanovisko k prejazdnosti Stareho mosta. Dokonca by som bol aj trochu rad, keby bol most nejaku dobu uplne uzavrety - to by si vyziadalo znacne zmeny MHD a bola by aspon nejaka zmena a zaujimavost :-))

Podla mna je najvacsim problemom pri vypadku Stareho mosta to, ze nie je funkcne odbocenie dolava z Jantarovej cesty na Einsteinovu popri Auparku a na Novy most (napr. cez rampy, tam kde je teraz zvodidlo). Opacny smer je celkom v pohode. Pamatam sa este na poslednu dlhsiu uzavierku Stareho mosta (je to asi 15 rokov?) a to busy chodili veselo po Starohajskej, Krasovskeho (teda poza sucasny Aupark) a hore na Novy most. Keby existovalo prepojenie v podobnom smere aj dnes, tak doprava nema az take vazne problemy - zachadzky by neboli take velke a Ovsiste a Stary haj spojene s centrom kratsou trasou. A na Einsteinovej by som zriadil aj zastavku Aupark, mozno aj v oboch smeroch.
som velmi rad,ze mam docinenia so samymi pracovitymi ludmi.Esteze nevymreli,lebo dost takmer vsade naokolo mna su ...
13sk: to vies, mnohi "slusni" ludia ako napriklad ja cez den pracuju a nemaju prilis vela casu na pridavanie prispevkov, pripadne v praci nemaju net a chodia iba vecer z dial-upu (tych ale lutujem, este ze mam aj doma pevnu lajnu:-))... A ak mi uz konecne dojdu pamatky tak niekedy dnes alebo zajtra imhd xvilu aj nepojde, lebo ho budem stahovat do SIXu :-))
skoda zenechapem,preco nikto nepise cez den,ale okolo polnoci,kedy uz slusny ludia davno spia:-) Takze vlastne pocas dna tu ani nie je s kym comunicate
nech ho otvoria...inac aspon som bol prvykrat na holandskej stranke,obrazky su fakt pekne.A holandcina ... velka neznama
juuuj, deti, dnes je vzrusujuci den! otvoria stary most? neotvoria? a ak ho otvoria, ako dlho bude trvat, kym padne? a ak ho neotvoria, ako dlho bude trvat, kym zacnu busy premavat nejako normalnejsie? a vobec, ako to cele dopadne? vzruuuuuso, normalne mam z toho krce v zaludku... hihi 🙂 🙂
🙂
d3k0> sak si uz isiel hajat, co este obrazky pozeras? 🙂 🙂
Yo, ale obrazok je pekny 🙂
mz: no ako idea to ma svoje +/-. Akurat najhorsie ze ja vobec neviem po holandsky.... a tak co i len trochu pochopit z toho textu je neuskutocnitelne....
Zaujimavy je aj clanok Vyjadrite sa k budúcej tvári nábrežia Dunaja - http://www.pravda.sk/dennik/2002/04/03/bratislava/50/article.37914.html
Aha, co zase Gandl trepol do Pravdy: "Bez Starého mosta nie je most Košická riešením dopravy" - no vyborne, ale na to ste chlapci mali mysliet skor, ako zacnete robit pripravne prace na moste Kosicka. Co tak mysliet aj trochu dopredu - myslite si, ze nas Stary most o niekolko rokov spasi, ked tu bude 2x tolko aut?
pre tych, ktori sa zaujimaju o alternativne riesenia MHD odporucam pozriet si stranku http://www.zuidtangent.nl - ide o holandsky projekt prepojenia lokalit v okoli amsterdamskeho letiska, ktory bol uvedeny do prevadzky v januari. Je to takmer bezkolizny (tam, kde nie je mozne zabezpecit bezkoliznost ma Zuidtangent (Juzna tangenta - vo vztahu k Amsterdamu)prednost pred inou dopravou) dopravny system s vyhradenou trasou (na zaciatku 25 km), na ktorej premava 33 nizkopodlaznych klbovych autobusov v typicky 7,5 az 10-minutovych intervaloch, do ktorych sa nastupuje zo zvysenych nastupist (v rovine podlahy). Trasa je planovana tak, aby ju bolo mozne v pripade nutnosti zvysenia prepravnej kapacity osadit kolajovou dopravou. Nieco podobne by mohlo pomoct vyriesit problem dopravy v Petrzalke aj bez metra, ci dokonca aj bez elektricky - za predpokladu dobudovania Jantarovej cesty v useku medzi Technopolom a Vlasteneckym namestim a jej vyhradenia len pre tento typ prepravy, s vyuzitim stareho mosta resp. mosta Kosicka. V kazdom pripade to ako alternativa stoji za zvazenie.
Aspon budete "opaleni", ani slnko svietit nemusi 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.