No, pozor. Ja si komunizmus este trochu pamatam. Doprava bola vynikajuca, ale:
a) spojov verejnej hromadnej dopravy bolo vela a boli lacne, ale to bolo aj tym, ze bol velky problem kupit auto. V prepocte na dnesne platy by stala blba Skoda 100 asi 570 000 Sk!!! A na auta sa cakalo cele roky v poradovniku, posledne poradovniky boli koncom 80. rokov na Favority.
b) vo velmi malo miestach existovala taktova doprava (odchody v rovnakej minute kazdu hodinu).
c) napriklad zeleznicnych spojov na trati BA-KE a BA-PHA bolo menej, nez dnes.
to bol len vtip ? ale tak asi nebol uplne az tak mimo.. az na ten komunizmus.. ved podla mna za komacou bola najlepsia doprava za cias Slovenska... teda aspon z pocutia chodili autobusy dost casto.. ale potom to znicili ti smradi... no co uz.. ?
1) taxibusy sice konkurenciou su, ale tu ich DPB "prevalcuje" tym, ze ma casove predplatne listky. Taxibusy mozu konkurovat MHD len v tych mestach, kde casove listky neexistuju.
2) Existencia komunizmu na nasom uzemi sposobila, ze dnes mame vobec nejaku MHD. Keby sme kopirovali vyvoj zapadnych krajin, s velkou pravdepodobnostou by sme v 60. rokoch prudko obmedzovali MHD v prospech IAD, a dnes by sme sa marne snazili dostat rozsah dopravy na taku uroven, aku mame. Inak samozrejme komunizmus nehajim, bol to zlocinny rezim.
3) Za Meciara po prvy raz prudko poklesli dotacie na MHD (pretoze nastup Meciara sa kryje s rozpadom CSFR, a skutocne, dotacie za rok 1993 boli skoro vsade nizsie ako za 1992.) Lenze po Meciarovom odchode doslo za pravicovej vlady k zastaveniu akychkolvek statnych dotacii MHD, ktore teraz lezia na bedrach VUC. Cim opat nehajim Meciara a meciarizmus, bol to zlocinny rezim.
Ale prosim, vysvetlite mi to uz niekto. Mesto Bratislava skutocne tie peniaze na mestsku dopravu NEMA? Ako to je mozne? Alebo z akeho dovodu nefinancuje MHD dostatocne?
Ono je to divne cele. Ako je mozne ze v roku 2006 sa vozime v Ikarusoch a sme v europskej unii? Ja by som nechal EU riadit cele SK a mali by sme aj dobru MHD, lebo ked to riadia nasi tak tu nikdy nebude dobre..
Prave monopolne postavenie je to, co sposobuje tzv. "zaspatie na vavrinoch" DPB. Keby nejaka konkurencia bola, chovali by sa mozno inak. Lenze konkurenciou je iba IAD, co si DPB neuvedomuje, resp. uvedomuje, ale je im to srdecne ukradnute.
mesto si peniaze na tlaciarni v kancli netlaci, takze ak by malo priplatit viac, muselo by na to odniakadial zobrat... takze napriklad take dane z nehnutelnosti (upozornujem ze aj byt v ktorom byvas je nehnutelost) su idealnym artiklom na dalsie zvysenie (aj napriek tomu ze su v BA zufalo najvyssie v ramci celeho SK)
DPB je majetkom mesta a ako s nim naklada ? pokial v DPB je nieco ziskove, tak to odtial radsej oddeli (a postupne vhodne zlikviduje) - vid zajazdy bratislava...
Re #63416 dankosmile: ok, takze by vsetko prevadzkoval BLAGUSS a ty by si platil 4x vyssie cestovne, bol by si urcite spokojny, ze ? (upozornenie na okraj: cestovne ktore platis zdaleka nepokryva naklady a je dotovane mestom, pokial by vsak dotacie ostali rovnake a dopravca by chcel viacej, tak co myslis, odkial by to mal vyhrabat ? )
suhlasim s tebou, ved som pisal ze to ma daleko od reality...
ale sucasna MHD je uz par rokov na urovni, ako by si v tej hre mal postavane trate a zaoberal si len tym ake vozidla na ake trate nasadis, s akym intervalom a aku stanovis cenu...
chapem, ze take prelinkovanie moze byt problem, co sa lokalnych samosprav tyka, vystavba NDS taktiez. Ale o tom hovorim o tom ze nech si pozicaju peniaze, nasadia viac revizorov (zvysia im platy z pozicanych penazi), tym si znacne zvysia financny prijem, mozu splatit dlh a potom zarabat na nakup novych busov... tu je vyhoda oproti hre, moznost zisku vela sposobmi... proste postradam ten chtic dpb zarobit aj peniaze navyse...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
a) spojov verejnej hromadnej dopravy bolo vela a boli lacne, ale to bolo aj tym, ze bol velky problem kupit auto. V prepocte na dnesne platy by stala blba Skoda 100 asi 570 000 Sk!!! A na auta sa cakalo cele roky v poradovniku, posledne poradovniky boli koncom 80. rokov na Favority.
b) vo velmi malo miestach existovala taktova doprava (odchody v rovnakej minute kazdu hodinu).
c) napriklad zeleznicnych spojov na trati BA-KE a BA-PHA bolo menej, nez dnes.