Reakcia na: fobust #62280:
problem je, ze mesto vobec nespolupracuje. tym padom projekt filiaka viac menej ma totalne na haku nejake plany mesta s "podzemkou", kedze ani samo mesto v tom nema jasno.tunel bude viest asi 20 metrov pod uroven t.j. nejake "krizanie" s metrom je uz teraz pase.
uz v projekte sa pocita s docela zlozitymi podmienkami pri preklenuti dunaja a s cenou asi 2 miliard skk/1km.
v tomto ma sommelier pravdu, ale nepriamo. kym sitiny boli v relativne tazky ale oproti dunaju stale relativne lahkych podmienkach, bola cena asi 600 mil/km v pohode.
nejde o pivnice, a podobne "fajnostky" ale o dunajske podlozie ako take, ktore je extremne komplikovane.
uz som tu zopar krat hovoril, ze vo viedni z troch liniek metra co preklenuju dunaj ani jedna nejde pod dunajom. aj ked je fakt, ze to je sposobene skor inymi vecami ako naprikald to, ze nebol problem urobit most, co v BA je problem vzhladom k tomu ze na druhej strane dunaja je hned centrum
kazdopadne uz je vycelnych celkovo na roku 2007-2013 pre BA asi 20 miliard z eurofondov. velku cast "zozerie" filialka. dalsiu cast pojde na zlepsenie gaberitu a protipovodnovu ochranu. tunak by mesto mohlo vytlct nejakych 100-200 melonov na opravu stareho mosta, ale to by tam musel byt niekto schopnejsi...
Ámos
Co sa podzemnych garazi tyka, mohli by sa vybudovat vedla trznice za budovou koňky na sucasnom parkovisku.
Investora by som stimuloval jedine pozemkami zdarma. Myslim si, ze takyto projekt, v absolutnom centre mesta s moznostou vybudovania lususnych terasovitych bytov s vyhladom na bratislavu a "bulvar" kriznu by malo byt dostatocne. Ak nie ponuknut k tomu este nejake pozemky. Respketive sa nejakymi tymi milionmi podielat. 100 - 200 mil. by pre msto nemal byt problem najst. Ved len za minuly rok bol prebytok 235 mil.
(mimochodom bude ten prebytok pouzity na dofinancovanie tych 200 mil, co bolo zobranych na Solarisy z r-elektricky?)