Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter55 #62081:
Nie vždy je pravidlom, že na autobuse musia zostať všetky nálepky a značky. Niektoré DP znak výrobcu autobusu dokonca prelepujú(napr. Vieden), a namiesto toho sa na prednú masku dá znak dopravného podniku, evidenčné číslo a z nálepiek maximálne tie dve modré.

Ja by som tam napríklad toho jazvečíka nelepil naspäť vôbec, a nápis "nízkopodlažný" takisto nie. Možno ani ten znak Solarisu, pokiaľ by mal DPB vlastné logo.

p.s. viem že teraz so mnou nebude súhlasiť doosť veľa ľudí ?
Reakcia na: Ike #62075:
Doplnkovosť smradľavej trakcie by som nespájal s nízkopodlažnosťou. Nízkopodlažnosť by mala byť štandart u všetkých novonakúpených vozidiel, bez ohľadu na to, či sa jedná o tramvaj ktorá vozí pol sídliska, alebo nejaká fuckinglinka ktorá chodí raz za hodinu.

Jednoducho tu máme 21. storočie, tak si musíme uvedomiť, že autobus na MHD - nízkopodlažný autobus.
Reakcia na: hoppusmark #62073:
Ja Ťa len doplním, resp. poopravím. Oni by sa tie peniaze ani nemali nájsť na autobusy, pretože aj autobusová trakcia samotná je len plátanie toho, že tu neexistuje rozumná koncepcia dopravy.

S tramvajou je to trochu zložitejšie, ale pokiaľ by sa vypracovali rozumné návrhy, tak by sa za pár rokov mohli začať rozširovať trolejbusové trate. Proste autobus je v MHD pomocná trakcia, bez ohľadu na to, či je naftový, plynový, alebo neviemjaký. Tam, kde autobusová doprava viditeľne nestačí by sa malo uvažovať o rozšírení elektrifikovanej siete. Pokiaľ sa tam aj neskôr postaví tramvaj, tak sa nič nestane, keďže trolejbus je dôstojný doplnok k nosnému systému.

V súčasnosti je situácia s novými vozmi prakticky takáto: SORy, Solarisy 15m a Citelisy 18m.

-Kinderká postupne nasadzovať na rôzne pseudolinky so symbolickým intervalom. Neskôr aj na o niečo kapacitnejšie linky. Príklad: Cez víkend je pre substrát lepšie Kinderko raz za 10 minút, ako kĺbový voz raz za 20 minút.

-Keď už tu máme 15m Solarisy, uspôsobiť intervaly a na vyťažené linky dokúpiť aj 18m Solarisy. 12m autobusy by som pri súčasnej situácií nekupoval - s tými sa dá počítať až za ďaľšiu dekádu, kedy tu (teoreticky) bude nosný systém. 12metrové linky so zlým intervalom obslúžiť kinderkami.

-18m trolejbusy postupne rozširovať. Ochvíľu nám môžu dožiť niektoré 14Trky a pri trolejbusoch sú linky, kde sa kapacitnejšie vozidlo uživí. V prípade budovania siete a stavbe novej vozovne by sa mohol uživiť aj ten pomocný pohon (na manipulačné jazdy po vozovni a výjazdy). Len nech to v žiadnom prípade nepreváža na ten agregátik substrát normálne na linke, to je postavené na hlavu. Samozrejme, nákup takéhoto niečoho chce tiež určitú koncepciu (ktorá tu momentálne chýba).


Na záver: Je mi ľúto, že musím prispievať do tejto diskusie takýmito vecami. Samozrejme, existuje X názorov na riešenie jednej problematiky a každý ma svoje výhody aj nevýhody. Mrzí ma však to, že sa tu neprezentujú takéto názory, ale vybraní šotouši, podľa všetkého nižších vekových kategórií, začínajú objavovať rôzne názory a pseudonázory na dopravu (čim prejde v princípe každý dopravopat), ale v tom všetkom nepočúvajú rozumne, oháňajú sa argumentami bez akéhokoľvek pohľadu dopredu a prezentujú názory, ktoré majú zväčša jedného spoločného menovateľa - totálnu balkanizáciu mestskej hromadnej dopravy.
Reakcia na: Mego #62082:
Sorry ja som nevedel, len som sa pýtal ?
Reakcia na: m@rtin #62077:
To, že tam na električku NIKTO neprestupuje je nepravda (ja som to tak spravil ☺ ), neznamena, že to tak raz byt nemusi, cela ta oblast je dost lukrativna, trochu mi pripominala vzdialenejsie casti Vajnorskej...

Ta jedna kolaj - na mieste terajsej stanice bolo to iste - 1 kolaj. Stanica je aj tak ukoncena na slepo, takze jej presunutie o tych 200 (a v žiadnom pripade 5O) m by nebol neriesitelny problem, ktory by vyzadoval extremne navysenie investicii.

A ked som to zobral do detailu, tak vymysliet prepojenie so železničnou tratou - stanica by bolo este idelanejsie... možno.

A este moj nefunkcionalisticky detail - vzhladom na historiu, skusenosti, ktore mate... a plejádu architektov... Ta stanica je obchodak ! Ale vidno, ani u Vás sa za posledne roky nic ine nestavia ako hypermarkety a stavby podobneho charakteru.
neviem o co vam ide vsetko sa tam vrati ato len urobili preto aby to neofarbili dali to dole a vratia to s5
Reakcia na: Peter55 #62080:
A nemate na nich v predu dokonca ani znak SOLARIS ?
čavte,
Možno ste to tu už preberali, ale chcem sa opytať prečo tie vaše SU15 CNG DPB nedal žlto-zelený lak "hodiť rovno v továrni (SOLARIS) Ale lakovali ich vaši dielňari? A teraz na nich nemate žiadne nálepky iba čisty plech a svetla ?
Reakcia na: si #62078:
presne... problemom je, ze v ba je vela "oblasti" kde mhd nechodi velmi "neproblemovo"....
Reakcia na: m@rtin #62077:
budes sa velmi divit, ale tam kam mi chodi rozumne MHD idem radsej MHD, tam kam mi cestovanie zmrsili, chodim uz prevazne autom... a predpokladam ze takych ludi je viacero...
Sommelier:
Mohli to postavit dál, ale proč? Stejně nikdo z metra na tramvaje v této oblasti nepřestupuje a na autobus je to kousek. Pokud tam mám halu, ve které mohu stanici postavit, nemá smysl budovat úplně jinou stanici za miliardu, aby stála o 50 metrů dál. Koleje tam vedou, ale jedná se o zkušební jednokolejnou trať, kde by jen těžko mohl být pravidelný provoz.

SZKV:
Opět místa, která se hodí, že? Nemyslím si, že by většina lidí chtěla do výše zmíněných míst. A pokud ano, tak s přestupem navíc a to u oblastí jakými jsou pražské vesnice Nedvězí, Kolovraty aj. čítající pár set obyvatel je úplně malicherné. Já naopak kritizuji neprotažení linky 208 z DP na Rohožník. Tam si to volá po spojení s Ačkem daleko víc, než Kolovraty po krematoriu.

Nikdo tu nepíše, že DH nepřineslo svá negativa. Pokud byste byl tak bystrý a přečetl si mou první reakci, tak s této stanice nejsem odvázán ani já. A moc dobře si uvědomuju negativa, která tím vznikla. Přesto musím nesouhlasit, pokud mi Papyr napíše, že jediným pozitivem je metro po povrchu. Je dobře, že se uvolnilo nádraží na Skalce. A s těmi názory na IAD jste mimo. Už jsem Vám to psal asi 100X. Lidi nejezdí auty proto, protože by jim nevyhovovala MHD, oni s nimi jezdí proto, protože je to trend, je to in a sami si potrpí na svém egu. Nedělám si iluze, že by lidi přesedli z aut do MHD, kdyby byla zadarmo, jezdila každou minutu ze všech míst do všech míst a byla ze zlata. Ostatně vámi proklamované geniální města jako Berlín a Curych mají s IAD také velké problémy. Proč tedy?
Reakcia na: Ike #62075:
doplnkovy nakup vozidiel.... sorry
Podla mna nakup vozidiel nema byt otazkov priorit ale podmienok...

takze nie ze na prvom mieste je hento, nad druhom toto a tretom toto...

ale podmienka je, ze autobus bude CNG, nizkopodlazny a klbovy.... fajka zhasla... popripade, ak by sa robil doplnkovy (smutne je, ze u nas je velky nakup vozidiel v rozsahu, ako by si azda kazdy predstavoval doplnkovy) tak tam nenizkopodlazne....

fakt je najvyssi cas si uvedomit, o com MHD je, ze to nie je ziadna hra, ziadny model mesta, ktory ked nas prestane bavit, odkopneme...

v prvom rade ma byt MHD pre cestujucich (NP, kapacita), ohladuplna voci prirode a organizmom (CNG iny alternativny pohon - elektrika, kde sa da) a nestratova (lacna pohonna hmota)... ostatne je vedlajsie... aj farba vozov, aj prevedenie....

takze tych 22 novych Solarisov, je viac menej dobra kupa (tak na 75%)...
Reakcia na: hoppusmark #62073:
k tomu Albusu: samozrejme také linky, ktoré by boli pre nich ziskové.
Reakcia na: Spectre #62066:
Plný súhlas!

nechápem ľudí, ktorí teraz nadávajú na tie solarisy ktoré tu sú, a nepokúsia sa radšej myslieť dopredu, pretože tie peniaze tu sú, možno aj na 100 nových autobusov. Stavím sa, že ak by sa nákup autobusov pre MHD v záujme bezpečnosti cestujúcich stal prioritou číslo 1, a vyškrtali by sa výdavky na iné hlúposti, na 100% by sa tie peniaze našli.

p.s. všimol som si, že tu behá už viac autobusov spoločnosti Albus (Dr.Richard): staršie setry ale aj nové Karosy, preto ma napadlo, že by bolo fajn keby prevzali autobusové linky MHD v BA, ak chcú teda expandovať na Slovensko.
Reakcia na: Andy #62070:
no o tomto rozhodne nediskutujeme. ☺
A poschodaky by mali prestat existovat... (v MHD)
Sa vám každý s prepáčením vysere na nízkopodlažný autobus, ktorý bude chodiť raz za 30 minút...
Ako ja neviem o čom tu diskutujete? Však sa tu vždy hovorí o tom, že chcete udržať čo najviac ľudí v MHD... To tu akože niekto chce povedať, že keď bude jazdiť X nízkopodlažných autobusov, tak bude MHD cestovať viac ľudí, ako keď bude jazdiť dva krát toľko vysokopodlažných?
E499.3056:
Ako môže niekto písať toľko nezmyslov pokope....?
Reakcia na: Andy #62038:
Posledný primátor za, ktorého sa robila relatívne normálna obmena vozového parku bol Kresánek.
Re #62043 Ike: Myslím, že v súčastnosti, by bolo lepšie nakúpiť viac vysokopodlažných 18m.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.