Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #61659:
Dobre, ale ruku na srdce - Tebe sa paci ta kombinacia zlto-zelena na bielom podklade ??? Mne nie. A zrejme nie som sam. OK, berem - nech si DPB zaraba reklamami, aj SPP nech ma reklamu, ale teda nech si na tej reklame uz daju zalezat !!! A nie ze tam nacapia zlty pas s napisom SPP a tym to hasne cele. V horsom pripade tam vzadu este su aj nejake farebne stvorceky. Ak chce mat SPP reklamu - OK - dajme autobusy cele do kombinacie zlta-biela a tam napisy SPP (ak to je fakt taky financny prinos od SPP). Ak chceme zdoraznit, ze tie busy su ekologicke - dajme na biely podklad zelene pasy, ale v tom pripade uz tam nepchajme zltu ! A napisy SPP dajme na biely podklad. Ako fakt uz ta detska Haribo reklama na 7105, alebo byvale Timbuktoo boli krajsie, ako tieto fadne SPP karosy. 😢 Ved tie autobusy dotvaraju vzhlad mesta pre panajana, tak nech aj nejak vyzeraju ! Ved uz klasicky nater na starych ŠM-kach bol krajsi ako tieto SPP reklamy. Ja osobne by som bol za klasicky biely nater s cervenymi pruhmi. A ked teda reklama - tak celovozova a PEKNA ! Nie ten hnus co je na Karosach teraz... To sa predsa nemoze nikomu pacit, ani samotnemu SPP, len oni to maju u riti.
Ale verim, ze keby sa chcelo, vymysli sa aj estetickejsi vzhlad reklamy pre SPP.
Reakcia na: luky133 #61662:
No oficialne mozno Citylink skoncil vdaka zlemu trasovaniu alebo nezaujmu, ale podla mojho nazoru ide skor o daku lobby taxikarov, kedze Citylink nedostal licenciu na prevadzkovanie spojov cez noc (asi je v BA dostacujuca nocna MHD).Ved si to len predstavte, ze by ste z Hl. stanice isli do Petrzalky do oblasti Antolska minimalne za 10 nasobne nizsiu cenu ako taxi, a to by si este veselo mohli pridat nocnu prirazku...no hej,ale o taxikaroch tu je ticho, proste dobreho kseftu sa oni nezbavia a zdravej konkurencie na Slovensku sa asi tak skoro nedockame.
Reakcia na: hoppusmark #61648:
Myslím, že Soláče by boli vhodné na víkendovú 37.
Re #61652 luky 133: Novoplan, ďakujem pekne.
Podľa mňa by sa Slovenská autobusová firma presadila asi v Rusku a v Ázii kde sú staré šroty ale možno aj v Afrike. No ja keby som mal založiť autobusovú firmu tak by som ju nazval Presburg. A ešte som sa chcel vyjadriť ,že Citylink ktorý už neexistuje sa zamieril na zlé trasy. Podla mňa by to mohol ešte raz skúsiť na linke ktorá by mala podla mňa úspech asi 90% a to linka Dlhé Diely - Tesco Lamač. Plno ľudí by ju podla mňa využili. Ale podla mňa by ani tie autobusy nepostačovali a mohla by ísť takto Kuklovská potom ako 32 ale pri Molecovej by zabočila smerok k Dúbravke v Dúbravke okolo zimného štadiónu a potom tadiáľ do Tesca a späť. ?
Reakcia na: luky133 #61655:
TAM BUS nie je "okopírovaný" MAN a MERCEDES, ale licenčný MAN SL 222. A keďže toto vozidlo vzniklo na základe jednotného nemeckého autobusu , ktorý vyrábal aj Mercedes pod označením O 305, je len logické, že si si ho mohol pomýliť. Lenže vývojový potenciál MANu a MERCEDESu je toršičku niekde inde, než nejaký NOVOPLAN.
Reakcia na: M5O #61634:
Tak načo sem chodíš s myšlienkami (ktoré hneď vzápätí sám sebe vyvraciaš), keď o nich nechceš diskutovať? Že by po veľkom množstve TDKK a malom množstve TDPK nastávalo aj obdobie TDBK?
Reakcia na: KLF #61606:
Prečo by mesto, ako 100% akcionár DPB, malo sovjmu vlastnému podniku platiť za reklamu? Keď bude mesto chcieť, budú všetky autobusy oranžové s hráškovozeleným nápisom LITTLE BIG SHIT.
Ja osobne dosť pochybujem o tom,či by malo význam produkovať čisto slovenské autobusy.Slovenský trh je extrémne malý a chudobný a pochybujem,že by sa dokázali presadiť v zahraničí,kde dominujú rôzne megakorporácie.Bola by to zase iba fabrika,živoriaca na hranici existencie a v konečnom dôsledku by došlo k problémom s kvalitou a náhradnými dielmi.Pozrite sa na problémy Ikarusu,a pritom to bola obrovská firma,a nie nejaký začínajúci nováčik z eastern Europe.Vozy vyvynuté v ČR,alebo v Poľsku sú pre nás aj cenovo aj kvalitou postačujúce...Jediné,čo tu zlyháva je legislatýva,ktorá vlastne mestské dopravné podniky likviduje...
Tu je môj návrh na vybudovanie vozovne Dúbravčie. Je to nič moc ale na pozretie to aspoň torchu stojí. http://www.infomhd.wz.cz/ Možno urobím i model budovy!
Nepozná niekto názov firmy, ktorá začiatkom 90-tych rokov vykonávala GO trolejbusov a sídlila v Ostrave? (Odpovedať môžte aj prešovskej časti imhd)
Reakcia na: hoppusmark #61653:
Možno by stačilo sa dohodnúť s výrobcom autobusov ako napríklad Man či Mercedes a iné. Možno ste niektorý nevedeli ale Tam Busy sú vlastne okopírované Many a Mercedesy raz som si pomýlil na jednej fotke Mercedes s Tam Busom. ?
celkom zaujimavy clanok, kiez by to fungovalo aj v BA (kde by sa to podla mna uzivilo este jednoduchsie):
Mestskej doprave konkurujú súkromníci
NITRA - Mestská autobusová doprava a taxíky majú v Nitre konkurenciu. K mikrobusom - šarkanom, ktoré sa objavili v meste už pred niekoľkými mesiacmi, pribudol v máji nočný autobus. Jazdí dvakrát do týždňa.

S myšlienkou zaviesť nočné spoje prišiel Slavomír Turčáni. "Uvažoval som nad tým už dlhšie. Ja sám som sa ocitol v situácii, keď by som nočný autobus uvítal. Vracal som sa domov z nočného podniku a taxíky boli obsadené," hovorí.

Doprava by mala byť pre cestujúcich zadarmo, náklady na prevádzku nočného autobusu by mala zaplatiť reklama. Na obrazovke, ktorá je v autobuse, sa budú propagovať aj akcie, ktoré sa konajú v Nitre.

Nočný autobus jazdí v piatok a sobotu. "Nemyslím si, že sme konkurenciou taxikárom a Slovenskej autobusovej doprave už vôbec nie, veď tá v noci nejazdí," hovorí Turčáni.

Nočný autobus je podľa neho zameraný na cieľovú skupinu ľudí od 15 do 30 rokov. Pre prípad, že by niekto z cestujúcich robil problémy, vodič má pri sebe vysielačku, ktorou okamžite privolá súkromnú bezpečnostnú službu.

Primátor Ferdinand Vítek tvrdí, že o nočných spojoch uvažovalo aj mesto. "Počíta sa s nimi v návrhu nového cestovného poriadku, ktorý zatiaľ nebol predložený na schválenie zastupiteľstvu - poslanci na to nemajú pred voľbami vôľu. Navrhnuté sú dve nočné linky."

Nočné spoje požadujú (pre svojich zamestnancov) aj investori, ktorí prichádzajú do priemyselného parku, kde plánujú zaviesť štvorzmennú prevádzku.

Konkurenciou pre mestskú autobusovú dopravu sú mikrobusy - šarkany. Niektorí mestskí poslanci kritizovali, že šarkany porušujú zákon, keď zberajú svojich klientov na autobusových zastávkach. Jeden z poslancov sa pýtal, či to neovplyvňuje hospodársky výsledok mestskej autobusovej dopravy. "Ovplyvňuje, no nie v dramatickej miere," odpovedal mu primátor. Vtedy po Nitre jazdili štyri mikrobusy s nápisom šarkan, teraz ich je šesť a ich počet má ešte rásť. Do každého sa zmestí osem cestujúcich.

Pôvodne stála jazda šarkanom 12 korún, v apríli sa zvýšila na 15. Blíži sa tak k cene klasického cestovného lístka - 16 Sk. Zdraženie šarkanov spôsobilo pokles počtu klientov. "Ľudí zvýšenie ceny prekvapilo, ale postupne sa k nám vracajú," tvrdí konateľ spoločnosti Marián Filo.

http://www.sme.sk/c/2726792/Mestskej-doprave-konkuruju-sukromnici.html
Reakcia na: luky133 #61652:
Lenže nechcem vedieť čo stojí vývoj nového autobusu. A mal by byť aspoň trochu kvalitný..

Btw Solarisy nie sú až také drahé. Sú lacnejšie ako Citelis (aspoň podľa toho cenníka autobusov na busportale- to som bol prekvapený). Podľa mňa kde je vôľa, tam je aj cesta, a ak by v Bratislave bola vôľa, tak sa nájdu peniaze aj na 18m solarisy.
Ešte dávno asi v roku 1998 som čítal o autobuse Novoplane vtedy sa ešte podroboval homologizácii a písali tam ,že je navrhnutý pre dopravné podniky zo zastaralím parkom ako dnes je DPB a ,že aj pre tie Dp ktoré nemajú veľa peňazí na nákup nových autobusov. Vtedy stál autobus 1 500 000 Sk Keď pripočítam hore dole pár rokov teraz môže stáť tak 2 000 000Sk plus to prerobenie na plyn takých 700 000Sk Tak to máme za autobus len 2 700 000 Sk Ale tieto Novoplany niesú nízkopodlažné ale len znížené. Keby tak DPB vyvyjal s Novoplanom autobus ktorý by bol nizkopodlažný a plynový ako to robil s automobilkou SOR ( ale vtedy bol len nízkopodlažný nie plynový ) a v takej cene ako má Novoplan tak by mohol obnoviť ten starý park autobusov. Keď to tak počítam pri tej cene zhruba za novo vyvynutý plynový nizkopodlažák Novoplan by 22 kusov stálo len 59 400 000Sk Stále by to bolo menej než Solarisy ale o to my tu nejde len to som chcel ,že by DPB mohol mať miesto Karos nové spoločne vyvynuté nízkopodlažné Novoplany.
Prototyp vyvynutí so Sorom a s DPB: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=sor_bn12&no=0&id=27302aeef2f9f21f21
Starý Novoplan zhruba 2 000 000Sk (nenízkopodlažný) :http://www.sao.sk/c-12.html ?
Reakcia na: hoppusmark #61648:
No,Solarisy by mohli zostať biele,bolo by to vždy lepšie,než tá zelenožltá katastrofa.Ale,ja vychádzam z toho,že DPB by mal mať svoje vlastné farby -ako to tu už niekoľkokrát bolo spomenuté-.A farby Bratislavy sú červená a biela....Apropos,má aj SPP takúto diskusnú stránku?Asi by aj priamo im bolo potrbné doručiť niektoré príspevky o kvalite ich anti-reklamy.A čo sa týka nasadzovania Solarisov,tiež mi ako najvhodnejšia príde 88.Hneď potom 74 a aspoň v špičke aj 20.Ja len dúfam,že čoskoro sa dočkáme aj kĺbovej verzie.A hoci mnohí tu boli proti,tak si myslím,že ak by to aj neboli Solarisy,určite by aj 18 metrové Citelisy boli lepšie než nič.Navyše Citelisy sa narozdiel od Solarisov v 18 metrovej CNG verzii vyrábajú.
Ja som skutočne počul, že plnička na Prístavnej má definitívne skončiť, možno už niekedy v teýchto dňoch.
Ten výhazd z ASMN, a spod Nového mosta na Trnávku, či Jurák nie je až taký horibilný, dnes to robia linky 21, 37, 91, 70.
Ten víkend je taký diskutabilný, niekto vidí tú 88 prázdnu, niekto ju vidí plnú... Ja som počul že cez víkend na L37, ale možno iba keď bude rekreačná doprava (záhradkárska sezóna).
Frenky: no súhlsaím s tou L20, neviem, prečo to niekto nechce vidieť a všetky dlhšie vozy sa jej vyhýbajú... ?
Reakcia na: hoppusmark #61648:
Ja som Solarismi na 88 cez víkend problém nemám, iba pochybujem, či je to skutočne najlepšie miesto, kde by mohli byť umiestnené.

PS: Keby tam boli cez víkend Solarisy, tými šrotmi by sa vozil niekto iný, akurát by sa pritom musel opierať o dvere, ktoré môžu hockedy vypadnúť a na 88 je väčšia šanca, že si sadne.
Reakcia na: citelis #61646:
Solarisy by mali zostať biele.. A mali by ísť na L88, tam by sa hodili najlepšie.

Matej Balog: Chceš sa voziť tými šrotmi, ktoré chodia na L88 cez víkend? Prečo máš stále potrebu aby tam cez víkend chodili kraťase?
Máš s tým naozaj taký problém keby tam boli solarisy aj cez víkend? ?
Reakcia na: citelis #61646:
presne... alebo dat nejake normalne farby... ne kriklavo-zelene a kriklavo-zlte.... sak tie busy by sa skor hodili do Ziliny... aj tam by z nich boli zhnuseni...
Ten náter Solarisov je naozaj trapas.fuj,hnus,odpad,bodaj by ten SPP vybuchol.....Myslím,že keby bola zo strany SPP aspoň trochu vôľa,mohla by sa tá ich hnusná reklama prispôsobiť farbám mesta.Pokojne sa mohla použiť kombinácia červenej a bielej s čiernymi nápismi SPP....Rovnako aj v ČR majú mnohé plyňáky reklamu na plynárenské spoločnosti,ale ani jedna nieje tak nechutná a agresívna ako SPP...Nuž čo,tupá firma-tupá reklama.SPP sa naozaj nepotrebuje vylepšovať v oblasti reklamy,keďže má monopol.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.