Vraj od včera už nejazdia taxibusy z Dlhých Dielov v BA. Sme obyvateľmi tohto sidliska, ale vôbec sme sa nedozvedeli o tejto možnosti cestovania, aj ked denne jazdíme mestskou dopravou. Stálo by za zváženie túto skúšku zopakovať s riadnym oboznámením cestujúcich. Ak však skúšobné jazdy dopadli dobre, t.j. takýto druh dopravy bude naozaj reálny už počas výluky električkovej trate v tuneli, bude to výborné. Prestupovanie do preplnených 39 a 31 je totiž riadne úmorné. ZDRAVÍM VŠETKÝCH DOPRAVÁKOV!!
fobust
Samozrejme že kritériom bude cena, osobne však dúfam že nie jediným. Cobrou som sa neviezol, nemôžem teda posúdiť jej vhodnosť/nevhodnosť. Vezmi si ale, že Cobra má po celej dĺžke usporiadanie sedadiel 2+2 oproti sebe, čo dosť omedzuje kapacitu. Podľa tej stránky má pri dĺžke 36 metrov až 96 miest na sedenie a iba 142 miest na státie. Je tu vidno jasný trend západu o komfort, nie ako u nás. Vo Švajčiarsku si to môžu dovoliť, tam máš tuším mimo špičky záruku že budeš mať voľné miesto na sedenie! Neveim teda či priamo v Zürichu, ale počul som o tom. Ale ako som už spomenul, trebalo by tie vozy otestovať v naších podmienkach. Rozmiestnenie sedadiel veľmi neovplyvníš, lebo je dané technickým riešením - podvozkom, umiestnením trakčného motora a pod. Som však presvedčený že by bolo možné rozšíriť skriňu vozidla na 2,5 metra, čo by možno pridalo nejaké tie miesta na státie. Čo sa jazdných vlastností týka, tak osobne si myslím že 5/6 ahézia by aj postačovala. Nemáme zasa toľko stúpaní a aj do Karlovej Vsi a Dúbravky dlhé roky jazdili kačice K2, ktoré sú na tom adhézne ešte horšie.