Reakcia na: aquila #58033:
Nech teda ZSR si zmeni postupne trakciu na 15Kv aby to mohli rakušania pre ich úspech potiahnuť sem i za filialkou. Začať s nimi spolupracovať.O tom je úspech v europskom spoločenstve. Rušne mame dosť zastaralé, potrebuju generalky, pre ich poruchovosť, kde tu zhorené stykače a pod. S Bahny su však aj deiselove. Ale funguje to , no žial nie u nás.
aquila
Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj
btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system
ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat
1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude
Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali
o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.
do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz
ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.
ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.
Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama
kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat
taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.
ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba
inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.
len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.