Ja som pocul o hocicom, ale momentalne je v kurze obycajna petrzalska elektrickova radiala s trvalim prepojenim cez stary most...a samozrejme vsetko povchove.
asi najpodstatnejsou vyhodou prerozchodovania trati (v kombinacii so zmenou geometrie kolajnic a kolies a nemalou kopou dalsich veci) je moznost zaviest prevadzku hybridov - teda niecoho co beha po meste ako elektricka a za mestom to prelezie na zeleznicnu trat a riesi to aj regionalnu dopravu...
Nech teda ZSR si zmeni postupne trakciu na 15Kv aby to mohli rakušania pre ich úspech potiahnuť sem i za filialkou. Začať s nimi spolupracovať.O tom je úspech v europskom spoločenstve. Rušne mame dosť zastaralé, potrebuju generalky, pre ich poruchovosť, kde tu zhorené stykače a pod. S Bahny su však aj deiselove. Ale funguje to , no žial nie u nás.
"ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod"
Dôvodov máš dosť, aspoň podľa toho, čo si tu za posledné mesiace popísal. Len Ti chýba chuť niečo urobiť. Typická slovenská vlastnosť - nadávať niekde v krčme pri pive na vládu, na starostu, na čokoľvek, ale pohnúť ani prstom. To je jedna z vecí, ktoré ma na slovenskej náture s..ú.
Ty koxo, nestačím sa diviť čo všetko sa tu dozvedám o rozchode, ako to je podvozkami a stabilitou, lietajú tu také extrémne protiklady, že si fakt môžem vybrať... Diskutujúci (aspoň tí ktorých príspevky sú maximálne subjektívne) by si mali spytovať svedomie či to čo písali naozaj tak je alebo je to len ich domienka.
"ked uz mesto pre seba zabere cely stary most"
Aké zaberanie? V súčasnosti vari vedie po starom moste diaľnica alebo letisková ranvej? Nie je tam náhodou miestna komunikácia, ktorá patrí pod mesto?
prechod v liberci a BA bol za komunistov naplanovany kvoli tomu, ze CKD sa nechcelo kvoli "par" elektrickam do liberca a BA vyrabat extra elektricky a nanovo ich testovat (resp pri vyvoji novych pocitat aj s uzkym rozchodom).
to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady
teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.
vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.
naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))
hej snivalo resp. sa ti to nejako zlialo dokopy nechce sa mi to tu znovu rozpisovat, kedze je to uz bezpredmetne len poviem, ze nikdy som nehovoril o premavke elektriciek v zeleznicom tunely, to by sa ani nedalo aj keby mali klasicky rozchod
Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj
btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system a este aj tu blbu elektricku chcu dorvat urovnovym riesenim.
ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat
1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude
Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali
o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.
do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz )
ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.
ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.
Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama aj ked ta s tym priamo nesuvisela sa mi zda
kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat
taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.
ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba v Siemensi vedeli ako stimulovat
inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.
len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.
V prvom rade sorry za male chyby v predoslom prispevku
(ma byt 1000mm a nie 100mm..., preskocili aj nejake pismenka).
Co sa tyka Mlynskych Niv, to mala byt docasna trasa
metra, zacali ju budovat myslim niekedy v 1986 a coskoro na to zistili, ze by to bolo velmi honosne provizorium
aj s vozmi NDR LEW 250 (malo byt specialne vyrobene pre BA -
odvodene z LEW 270 co beha este v Berline, ale so sirkou skrine 2700 mm
), tak stavbu stopli. Dnes z nej mame
najazd na Stary most(v polovicnom profile- ktory teraz dokoncia kvoli rychlo eline).
No a depo na Mlynskych Nivach - prepojenie urovnove zo stanice Mlynske Nivy CEZ CESTU do depa :-))
Ano, pravda je ,ze keby porevolucna vlada nestopla vystavbu,
dnes tu podzemka existuje.
Skoda, ze ked sa vyberal variant lahkeho metra, tak
radnica urednostnila neskutocne drahy system VAL.
Osobne som rad, ze sa VAL nevali nasim podzemim!!!!
Poznam to z Francie, draha hracka pre velke deti.
To uz radsej 81-71 !!!
Skoda, ze sa vtedy magistrat nezaoberal ponukou CKD
na lahke metro, ponukali 2 varianty:
S vozom na ocelovych kolajach
dlzky 60 m (4-or vozova suprava), alebo druhy variant
podpovrchovu tram. Boli to ochotny vybudovat az
po Hl.St. za nejakych 9 mld Kcs.
A o tomto som tu viedol príliš veľa viet, lenža v BA to nevedie nikam,,,!!! a nechcú ani vedieť tvoriť koľajovu ekologickú dopravu tak ako vo Wienn a inde v Osterreich.Len sa tu viudíme pekne vo svojich znervoznených tátošov. Proste za tými hranicami to končí, lebo tunak si to nechceme v žiadnom prípade pripustiť. Myslím, že treba viac rozhádzať peniaze cestovaním za zahraničnou kultúrou ako zanedbanou Svetovou Slovak Gold DP- 1980... Skoda -tunak o tom blábosať. Radsej deťom pustím ich oblubene http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?top=6
Aqiula: ak chces argumentovat v prospech metra, nepouzivaj, prosim Ta, argumenty proti nemu. To iste plati aj o argumentaci v "prospech" zeleznice. Vdaka vopred
Aqiula: zmena rozchodu by ako naco bola dobra? Doporucujem navstevu Rumunska, tam jazdia po metrovej kolaji motorove lokomotivy na horskych zelezniciach rychlostou 100km/h. To je v meste malo?
Aqiula: preco si series do huby? Rozpocet na rok 1990 si netreba nikam (do Prahy) chodit pytat. Leta pane 1989 totiz bol prijaty zakonom, rovnako ako kazdy iny statny rozpocet, takze je lahko vyhladatelny v Zbierke a jeho cislo bude wyz/89Zb. Vedia dostojny panko?
Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).
Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.
Takze tym sa vyriesi kapacita.
K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).
Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...
K tej poslednej vete - pokiaľ sa pamätám, furt si tu nadával, načo chce mesto stavať električku, keď sa bude stavať to železničné prepojenie a že v tom tuneli by mohli jazdiť električky. Alebo sa mi to snívalo?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sheep