Reakcia na: Technopol #56034:
1. Súhlas
2/3. Nemusí byť tunel, prechod mostom by mohol byť definitívny. Stačil by cestný podjazd Vajanského nábr. - Dostojevského rad, bez odbočenia na Štúrovu. Veľmi by sa tým odbremenila Štúrova ulica. Električkám by mohlo byť čiastočne zmiernené stúpanie Na Starý most. Tak aby sa nenarušila alebo čo najmenej narušila panoráma Šafka. Kľudne by sa trať mohla rozvetviť aj na Pribinovu. Križovatka by bola už pešiu zónou až po autobusové zastávky. Prístup na Štúrovu by bol z Dobrovičovej a Pribinovej, čo by neovlplivnilo električkovú dopravu. Štúrova ulica bz bola jednosmerná len smer na Kamenné námestie. Námestie SNP sa tiež počíta ako pešia zóna takže ani tu bz nemali byť ovplyvnené električky. Špitálska bz bola obojsmerná až od križovatky Rajská-Hollého. Obemedzila by sa týmto tranzitná IAD cez centrum, čo by znamenal aj pokles emisií a zvýhodnili by sa chodci a električky.
4. Ak by sa uvažovalo s traťov na Hlavnú stanicu po priečnej osi, električka bz mohla vojsť do podzemia v hornej časti Námestia SNP pred Hurbanovým námestím.
Trať cez Hlavnú stanicu by bola v podzemí a napojila by sa na Miletičovej na Ružinovskú radiálu.
Čo sa týka trate cez ASMN, tak bz bola pokračovaním trate z Vajanského nábrežia povrchovo, s napojením aj z Petržalky a Štúrovej, cez Pribinovu a Olejkársku kde bz vošla do podzemia. Z podzemia by vychádzala až pri Istropolise, tam by sa neskôr napojila na Ružinovskú radiálu. Možno uvažovať aj nad odobčkou na Ružinovskú radiálu cez Metodovu.
Na trati vedúcej Obchodnou a Radlinského, by mala električka na križovatkách Floriaánske nám., Kollárovo nám. Vazovova prednosť.
Matej Balog